|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
pnr.dk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Juli-2004 Status: Offline Point: 135 |
![]() Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 11:07 |
Er det muligt at lave RGB scart ud tag på sin HTPC
|
|
![]() |
|
gospel ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Hej pnr.dk
Ja, det er det faktisk, dog kræver det lidt specifik hardware: Du skal have fat i et Matrox G400/G450/G550 grafikkort. Jeg er faktisk ikke helt sikker på G450/G550 modellerne - har selv en G400 og det virker! Derudover skal du have lavet et specielt VGA/lyd til SCART kabel, man kan selv lodde det sammen (jeg har diagram liggende, og det findes overalt på nettet), men www.av-connection.dk sælger det også (de har lige oprettet varen efter jeg forespurgte på det). Dette vil jeg mene er den optimale løsning, da Matrox'ene både kan vise billede på skærm som en klon af PC-skærmen (som ikke behøver være tilsluttet) og som det de kalder DVDMax - en feature som gør, at al MPEG/DivX/... automatisk bliver vist på TV'et - i en NOGET bedre kvalitet end hvis det bare blev som "Full-Screen" i klonen. Okay, det lyder kringlet... Den anden mulighed er et andet kort som hedder Sigma Design Realmagic X - dette kort kan dog KUN outputte det, som Matrox kalder DVDMax og IKKE vise en klon af PC'en - dvs. man kan ikke se PC- skærmen men skal bruge en ved siden af. Håber det var svar nok ![]() Karma |
|
![]() |
|
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
ATI All-In-Wonder X800XT vil i den europæiske udgave komme med RGB scart, så vidt jeg har læst.
|
|
/ Bob
|
|
![]() |
|
![]() |
Er billede så lige så godt som fra de bedre DVD afspillere?
|
|
![]() |
|
![]() |
Og hvad så med den modsatte vej, Kan man sætte en sattelit modtager til HTPC med et scartstik?
|
|
![]() |
|
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
Tror ikke at jeg har set/hørt om scart ind på HTPC. Scart er jo et europæisk fænomen. S-Video er nok det mest udbredte. Bedste kvalitet fra satellit får man ved at optage digitalt på et DVB-S kort i PC'en. Lader sig dog ikke gøre med Viasat, da deres nye system ikke er tilgængelig i et common access module. |
|
/ Bob
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg ved godt at jeg skrev sattelit, men det er rent faktisk en Selector jeg skal have koblet til. Kan man det via Scart (RGB)?
|
|
![]() |
|
morgan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() |
>kan selv lodde det sammen (jeg har diagram liggende, og det findes Har du det præcise link på av-connection ? Jeg kan ikke lige finde det. :-(
Mvh Morgan :) |
|
![]() |
|
gospel ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Hejsa
Ja, selvfølgelig ![]() Her er det direkte link til Matrox-kablet: http://av-connection.com/?GroupID=33&ClassID=94&CampID=9 Den generelle hjemmeside hedder www.av-connection.com (det er et dansk firma). |
|
![]() |
|
![]() |
Der fåes skam også DVB-C kort, altså kort til PC'ere til digitale kabel kanaler. Med et viaccess cam burde man så kunne benytte sit programkort fra Selectoren og optage digitalt. |
|
/ Bob
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Bo
Jeg forstår ikke helt hvad du snakker om men er MEGET interesseret - hvad er "viaccess cam" og hvad skal man helt præcis anskaffe? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er også noget teknisk Fandt lige en dansk side til dig her om emnet: Jeg har både haft almindelig tv-kort og DVB-S satellit pc kort, og billedet er naturligt nok en del bedre når man optager direkte digitalt. |
|
/ Bob
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |