Super super site i her har fået banket ned, det virker som det helt rigtige sted til at få styr på nogle tanker og måske få dem ført ud i livet.
Jeg har længe gået og leget med tanken om at få VHS kassetter, dvd samt cd skiver ud af stuen, og mener da også at have lidt forstand på pc'er meeeeen det der med htpc'er har jeg ikke meget praktisk erfaring med, og der er efterhånden ved at samle sig en enorm mængde af spørgsmål oven i bøtten af mig, så jeg starter fra en ende:
Jeg vil gerne lave en htpc af en ældre pc'er, jeg får aldrig lov til at stille den i stuen, for konen, da den støjer lidt. jeg har så læst lidt om extender som Xbox360 og Linksys, kunne det være en løsning og hvordan virker det? jeg så en Xbox ved en af mine venner (der kun blev brugt som spillekonsol) men den havde da mediecenter indbygget, så virker det sådan at extenderen bare bruger en pc'er som hd eller kræver det også at der er installeret et mediecenter på pc'eren, hvis ja til det sidste, skal det så være Microsoft mediacenter eller kan det være et freeware mediecenter. Og hvorfor kan man så ikke bare trække kabel til tv og IR frem til tv'et og derved spare extenderen.
Hvis en extender er løsningen, hvad skal det så være for en: Xbox, Linksys eller en helt 3'ede mulighed, prøv at komme med nogle fordele/ulemper, her er de få jeg selv kender: Xbox larmer, det gør Linksys ikke, Jeg går ud fra at Linksys er billigst selvom jeg ikke kender priserene på noget af det. jeg har dog også et andet parameter der tæller med, 3 drenge, 2 på 6 år og 1 på 8 år. som stadig ikke har andre spillemaskiner end 2 gameboy tilsammen.
Også lige et spørgsmål uden for katagori, jeg læste den artikel om digitale modtagere og muligheden for at fange programmer fra Sverig og Tyskland, er der nogen erfaring med hvor langt op man kan fange de tyske kanaler fra Kiel senderen, for her hvor jeg bor (Juelsmindehalvøen ude midt på landet)kan jeg kun fange de 2 danske kanaler og det kunne da være sjovt hvis der var lidt mere at vælge imellem.