recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flere TV tunere i Windows MCE?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlere TV tunere i Windows MCE?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
schroder34 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: Flere TV tunere i Windows MCE?
    Sendt: 02-Februar-2007 kl. 12:02

Er der nogen der har fundet ud af hvordan MediaCenter kan lære at forstå at man har et TV kort med FLERE TV tunere på? MCE "ser" kun DVB-T tuneren, men IKKE DVB-S SAT tuneren på mit Hauppauge WinTV-HVR 4000 TV kort. Vista har selv fundet driverne til TV kortet, som dermed er kendt af Vista.

Der må være samme problem på andre TV kort med både alm. TV eller DVB-T tunere og samtidig SAT tuner på samme kort, da der umiddelbart ikke findes et sted i MediaCenter, hvor man kan definere at der er FLERE TV tunere som skal konfigureres på TV kortet. MCE finder de 4 DVB-T kanaler uden problemer, men giver ikke mulighed for at at konfigurere SAT tuneren.

Den medfølgende software til kortet er Cyberlink PowerCinema, som har denne funktion, men jeg ville gerne bruge MediaCenter til at køre TV kortet i også, i stedet for den medfølgende software.

På forhånd tak.

schroder34

Redigeret af schroder34 - 02-Februar-2007 kl. 17:05
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 13:36
Jeg mener at have læst at problemet i MCE ikke er at der er flere tunere, men at der er forskellige tunere. Dvs. den vil godt kunne opfange eksempelvis et dual tuner kort med to analoge tunere (som PVR500), men den vil ikke kunne finde begge tunere på et DVB-T med en DVB-S tuner.

Dette er ikke noget jeg har prøvet i praksis, da jeg aldrig har haft MCE installeret.
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 14:29

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jeg mener at have læst at problemet i MCE ikke er at der er flere tunere, men at der er forskellige tunere. Dvs. den vil godt kunne opfange eksempelvis et dual tuner kort med to analoge tunere (som PVR500), men den vil ikke kunne finde begge tunere på et DVB-T med en DVB-S tuner.

Dette er ikke noget jeg har prøvet i praksis, da jeg aldrig har haft MCE installeret.

Korrekt, det er i Windows XP og Vista MCE ikke muligt at blande forskellige standarder inden for TV-Tuner så enten: Analog, DVB-T eller DVB-S...

(Der findes dog nogle måder at gøre det på via hacks i regdb, men ikke nemt og smart..)

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Korrekt, det er i Windows XP og Vista MCE ikke muligt at blande forskellige standarder inden for TV-Tuner så enten: Analog, DVB-T eller DVB-S...

(Der findes dog nogle måder at gøre det på via hacks i regdb, men ikke nemt og smart..)

Tak for svaret. Jeg er helt klar til at lave regedit ændringer for at få dette til at køre. Har du et link til et sted hvor du har set noget info omkring dette emne?

Til top
bobbe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2005
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2007 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Hmm det gad jeg godt se noget dokumentation på, har du det ??

Redigeret af bobbe - 02-Februar-2007 kl. 22:18
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2007 kl. 10:14
thegreenbutton.com er et godt sted at starte hvis man skal finde mere info om dette emne
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2007 kl. 09:18

Prøv at kigge i disse tråde:

http://thegreenbutton.com/forums/thread/46023.aspx

http://thegreenbutton.com/forums/thread/23260.aspx

http://thegreenbutton.com/forums/post/129923.aspx

Men som sagt ikke en nem øvelse og vil ikke garantere at du får det til at virke.

Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 14:34

Hmm hvad hvis man har en PVR500 dual tuner og vil have en dual tuner mere i?

Det må da kunne laves lidt smartere, der må MS da lige tage sig sammen og lave en update der fixer det, hvis de allerede ved hvordan det kan laves, må det da være lige til..

Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 16:03
Oprindeligt skrevet af Pizzabager Pizzabager skrev:

Hmm hvad hvis man har en PVR500 dual tuner og vil have en dual tuner mere i?

Det må da kunne laves lidt smartere, der må MS da lige tage sig sammen og lave en update der fixer det, hvis de allerede ved hvordan det kan laves, må det da være lige til..

DEt er sikkert også nemt nok for MS at lave en patch så man kan bruge mere end 2 tunere men det vil de ikke da de mener at 2 er nok. Det er ikke pga en teknisk begrænsning de har sagt max 2 tunere men udelukkende en politisk
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 17:55

Hmm der er vist allerede en der har lavet noget, som der stod i toppen af den side på thegreenbutton

http://mediacenterexpert.blogspot.com/2006/09/tip-more-than- two-tuners-ramon-van.html

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 18:32

Det lille program er også det bedste jeg har fundet. Det kan dog ikke gøre alle 3 tunere på mit Hauppauge WinTV HCR-4000 synlige i Windows MCE, selv om programmet fint viser dem og kan "aktivere" dem. MCE lader mig dog ikke vælge disse tunere, så den "ser" stadig kun den analoge eller DVB-T tuner og ikke DVB-S sat tuneren.

Løsningen for mig blev at installere Cyberlink PowerCinema softwaren, som hører med til TV kortet. Jeg ville dog heller køre MCE, men det lader sig umiddelbart ikke gør optimalt med dette ret nye TV kort.

Redigeret af schroder34 - 07-Februar-2007 kl. 18:32
Til top
Redaktionen
Redaktionen

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 19:12
Okay, jeg skal bare en ekstra Pvr500 i, så jeg har 4 analog tunere, hvis den kan klare det er det helt super :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu