recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dvb-t signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdvb-t signal

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Christian_S Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Direkte link til dette indlæg Emne: dvb-t signal
    Sendt: 10-Februar-2007 kl. 17:43
Det her er sikkert et dumt spørgsmål, men ...

Jeg bor i et hus med antenne på taget. Der går signal fra antenne ned i kælderen hvor der sidder en lille boks der deler signalet ud til stue, kontor og soveværelse.

Jeg kan se DR1 og TV2 i rimelig kvalitet via analog signal.
Derudover kan jeg se TV4/N/TVDanmark, Sverige 1, Sverige 2 og Sverige TV4 i rimelig ringe kvalitet via analog signal.

Mit mediacenter har indbygget DVB-T tuner, og jeg har blot sat et alm. annettekabel i mit Windows MCE 2005. Når jeg i MCE vælger DVB-T som TV signal finder MCE ingen kanaler. Jeg har valgt Danmark som region og indtastet mit postnummer. MCE kan godt finde det analog signal.

Skal jeg bruge noget mere hardware for at kunne se DVB-T signalet?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 23:31

Dine modtage forhold er for ringe, til at modtage de Digitale signaler, når du ikke har en bedre kvalitet end det du beskriver på analoge signaler, så er der ikke nok til Digital modtagelse. Du er nødsaget til at forbedre dit antenneanlæg.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 23:38
ok tak for svaret. jeg troede at når jeg kunne se DR1 og TV2 at der så ikke ville være problemer med at hente et DVB-T signal.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 23:51

Signalet skal være rimeligt optimalt for at kunne modtage Digitalt, er signalet under en bestemt styrke, så kan der ikke modtages noget. Efter det du beskriver, så er det tilfældet. 

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 00:24

#Radiomanden

Nu er du lidt for hurtig!

Jeg har adskillige gange reinstalleret og fået 0 kanaler på DVB-T. Ved lidt fidling og gentagne prøver har jeg så fået alle 4 og det kører som en drøm!

MCE 2005 er simpelthen ikke god til DVB-T

Jeg har investeret 299 i en DVB-T tuner fra Brugsen (noget værre lort) men den kan jeg benytte til at se hvordan styrke og kvalitet er. Her er den ikke så god, men mine DVB-T kort kører allesammen nu, og det gjorde de ikke fra starten af!

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 00:25
Glemte lige at spørge Christian: hvordan er det med TV2 er der godt billede der?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 00:33
TV2 ser ok ud. Jeg synes af of til at jeg kan ane en lile smule skygge på billedet, men det er ikke altid. Og det er ikke noget jeg bemærker til daglig, jeg skal se godt efter og der skal helst være en god kant på et eller andet object i billedet før jeg kan ane det.

Hvordan fifler du med mediacenter, bliver du bare ved med at søge efter kanaler?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 00:43

Jamen er du HELT sikker på du er på:

Terestial Digital(eller hvordan det nu står beskrevet), når den spørger om signal

Når det er digital kan det ikke være lidt dårligt med lidt skygger. Det er enten fantastisk billede eller nul billede (til nød fantastisk billede med udfald, men aldrig et halvsløjt billede)

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 01:07
Hej MCFreak, fedt du gider hjælpe, jeg prøvet at være mere præcis:

Jeg har
* Vision Mediacenter MC550 HDMI med Hauppuage 1300MCE(Analog+Digital)
* Windows Mediacenter 2005 med dansk sprogpakke

Jeg har en antenne på taget af mit hus og kan se DR1 og TV2 på mit gamle fjernsyn i rimelig kvalitet. Jeg tilslutter mit almindelige gammeldags TV kabel til mit mediacenter.

I MCE vælger jeg
Indstillinger > TV > Konfigurer TV signalet > Næste >
Region = Danmark >
Type TV signal = Antenne (andre muligheder er Kabel, Satellit) >
Signal = Digital Terrestial (DVB-T) (anden mulighed er Analog Terrestial)

MCE skriver derefter "kontroller at:
* set top box er tændt
* TV signal tilsluttet set top box
* Set top box er tilsluttet PC"
men jeg har ikke nogen set top box, jeg troede at når jeg har et TV-kort med DVB-T at så behøver jeg ikke nogen set top box. Så jeg trykker Næste og ser nu et skærmbillede med følgende:

"Vælg et TV signal
* Angiv kanal ____
* S-video 1
* S-video 2
* Composite Video 1
* Composite Video 2
* Ovenstående har ikke noget TV signal

Søg efter kanal." og jeg søger efter kanal. Mit MCE finder ikke nogen kanaler.

Hvis jeg vælger at bruge det analog signal kan jeg se DR1, TV2 samt de tidligere nævnte kanaler på mit mediacenter, ligesom jeg kan på mit TV. Men jeg vil gerne se det digitale signal.

Analog antenne forhold
Når jeg ser TV har det indtil videre været med Analog signal. DR1 og TV2 står pænt. TV4/N/TVDanmark, Sverige 1, Sverige 2 og Sverige TV4 står ret ringe og er ikke noget jeg kan holde ud at se på i længden.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 01:31

Er du sikker på du ikke svarede ja til at du har en set top box. Det spørger den altid efter!

Det er i 12 tekstlinie det går galt!

Er du først inde i settopboks så har den besluttet at du ikke har en tuner indbygget i PCen

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 01:39

Er pisket til at gå i seng nu, men du skal under ingen omstændigheder rode med indstillinger til settopbox, det er en blindgyde

Godnat

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 01:46
Jeg har forsøgt igen. Når jeg vælger
Antenne = DVB-T, Næste
hopper MCE direkte til siden om set top box.

Jeg kan se i PC'ens device manager at mit TVkort er genkendt og der er ikke spørgsmål ved nogen enheder i PCen, men det kan da godt være at der er et eller andet jeg skal indstallere for at få MCE til at se mit DVB-T kort.

Det er blevet lidt sent nu. Jeg må se på det imorgen.
Tak for hjælpen!
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu