recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Systemkrav til Blu-Ray / HD-DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSystemkrav til Blu-Ray / HD-DVD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Emne: Systemkrav til Blu-Ray / HD-DVD
    Sendt: 10-Februar-2007 kl. 20:17

Jeg overvejer at bygge et HTPC med enten Blu-Ray eller HD-DVD (kommer lidt an på formatkrigen).

Jeg har læst mig frem til de anbefalede systemkrav på følgende side:

http://www.nzone.com/object/nzone_pvhd_build.html

... men ved ikke om denne side er helt up-to-date, så derfor spørger jeg jer, hvilke systemkrav et sådan HTPC skal have for at kunne afspille disse formater?

Jeg har forestillet mig at bygge det op omkring en Intel Mobile processor, for at holde strømforbruget nede, men ved ikke om dette er urealistisk?

Har tidligere læst at specielt H.264 formatet kræver mange systemressourcer, men kan man ikke få nogle grafikkort der kan hjælpe processoren så den kommer ned omkring f.eks. 50% ydelse?

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
drlaadla Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2007
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 19:52
Læs ind på under emne (MCE vista med HDMI).Der ligger flere oplysninger om min media center.Jeg har valgt den bedst hardware.det har koste mig indtil videre ca 20000 kr.Mn jeg mangler stadigvæk bluray brænder.

Redigeret af drlaadla - 11-Februar-2007 kl. 19:52
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 21:04

Oprindeligt skrevet af drlaadla drlaadla skrev:

Læs ind på under emne (MCE vista med HDMI).Der ligger flere oplysninger om min media center.Jeg har valgt den bedst hardware.det har koste mig indtil videre ca 20000 kr.Mn jeg mangler stadigvæk bluray brænder.

Takker for din besked, men den besvarer desværre ikke mine spørgsmål

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
smiletime Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-Juli-2006
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 09:57
Jeg vidste på forhånd meget om hardware, men blev meget klogere af at læse denne tråd om, hvor meget H.264 kræver af HD-DVD og Blu-Ray. Det er vildt, når det kommer til Blu-Ray i H.264. Tråden blev oprettet i august, men forsiden holdes opdateret heletiden.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=710828&p age=1&pp=30

Det anbefales faktisk som min. at have en Conroe E6600 og et Nvdia 7600GT med mindst 500Mhz og 256Mb ram, hvis vi snakker om H.264.

Redigeret af smiletime - 12-Februar-2007 kl. 10:00
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Har tidligere læst at specielt H.264 formatet kræver mange systemressourcer, men kan man ikke få nogle grafikkort der kan hjælpe processoren så den kommer ned omkring f.eks. 50% ydelse?

H.264 kræver jvf. M$ mindst 3Ghz cpu kraft for at kunne afvikles ordentligt. Jeg mener dog ikke CPUén er det størreste problem lige pt. Det er derimod Codecén, som efter min mening har problemer, bare den skal afspille en DVD (dvs. omkring 5mbit/sek). Så hvis codec har problemer med en DVD, så vil HD-DVD eller Blue-Ray som kræver mindst 2.5 gange så meget i aller højestegrad et problem.
Jeg har dog ingen praktisk erfaring med det, endnu.. Desværre.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:15

Hov, glemte det med gfx kortet.

Umiddelbart mener jeg ikke du behøver meget mere end et Nividia 7300 med 256mb ram. Gfx kort er heldigvis ekstrem kraftige i dag, og kan snildt afvikle mange flere mbit/sek end der er behov for. Det kræver dog at codec er iorden, hvilket jeg ikke mener nogen er  i dag.
Jeg kører med både Powerdvd og Purevideo (dog ikke samtidig ) derhjemme, og ingen af dem kan panorere et helt skærmbillede uden at det hakker.

Til top
claus64 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2004
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:19
Hej Sandal,
Jeg kan anbefale et lille program der hedder HD Advisor der er lavet af Cyberlink der også laver software til afspilning af Blu-Ray og HD-DVD

http://www.cyberlink.com/english/support/bdhd_support/diagno sis.jsp

Ydermere har de også lidt min. requirements her:

http://www.cyberlink.com/english/support/bdhd_support/system _requirement.jsp

Måske det hjælper lidt :)
VH Claus
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:29

Takker for jeres svar omkring systemkrav og kigger nærmere på de link i aften.

Men kunne rigtig godt tænke mig at hører lidt om mulighederne for at flytte noget af ressourceforbruget fra processoren til grafikkortet. Er dette muligt, hvordan og hvor meget kan man flytte? Fremtidsudsigter?

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:36

Oprindeligt skrevet af claus64 claus64 skrev:

http://www.cyberlink.com/english/support/bdhd_support/system _requirement.jsp

Måske det hjælper lidt :)
VH Claus

Hmm rykker også lidt ved min opfattelse.
Købte et Asus 7300GL skærmkort, der påstår at den kan køre high definition. Jvf. Cyberlink skal det mindst være et 7600GT. Det var da et voldsomt gfx kort til det!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu