recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - philips hdrw 720 reviews
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketphilips hdrw 720 reviews

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
haug Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: philips hdrw 720 reviews
    Sendt: 30-Oktober-2004 kl. 01:10

hej i gruppen,

Har nogen set en test af denne maskine på nettet

Så kom med et link

mvh haug

< =text/>

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2004 kl. 01:26

Hej haug

Oprindeligt skrevet af haug haug skrev:

Har nogen set en test af denne maskine på nettet

Så kom med et link

Vi udgiver snart en stor test af den her. Med lidt held udkommer den allerede i aften.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
haug Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2004 kl. 15:01

Det lyder godt, jeg ser frem til dette

mvh haug

Til top
haug Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 21:00

Hvordan gik med jeres test, den var måske ikke helt klar ?

mvh haug

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2004 kl. 23:59

Hej haug

Så er den kommet: Anmeldelse af Philips HDRW720

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
haug Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 00:34

Tak for det, har lige læst den.

konklusion, det er nok ikke den jeg skal have.

Så det er mellem Panasonic og Pioneer slaget skal stå. Men kan ikke helt bestemme mig

Vil gerne kunne bruge RW skiver, men det kan Panasonic vist ikke.

Ville også gerne kunne se jpeg billeder fra mit digicam som ligger på cd skiver. Det kan Panasonic vist heller ikke.

Men mit Tv og min video er Panasonic der spiller sammen via Q-link, det kan den så til gengæld.

Men hvad for man mest ud af for pengene

Hjælp mig på rette spor

mvh haug

Til top
kimka Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2004
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 02:50

Kommentarer til anmeldelsens negative sider:

Du kan få danske menuer ved en gratis firmwareopdatering, du selv foretager.

De er da både HighSpeed og Slowmotion afspilning!

Ingen reencodning ved kopiering til DVD+R/RW er nævnt to gange!

Til top
kimka Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2004
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 02:52

På min HDRW720 kan jeg kun oprette 12 timer-optagelser. I anmeldelsen nævnes 30 stk. Er det testen? Hvorfra kommer den information?

Til top
allanl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 106
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 08:09
Yderligere kommentarer til anmeldelsens negative sider:

Der er faktisk open/close på fjernbetjeningen - der er dog umuligt at vide uden at have nærlæst manualen. Hvis man holder STOP-knappen nede i et par sekunder åbner/lukker skuffen.

At dette kun kan læses i manualen er dog kun mere benzin på bålet til kritikken af fjernbetjeningen - en kritik jeg er helt enig i, men som nok mest er et problem til at starte med.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af haug haug skrev:

Ville også gerne kunne se jpeg billeder fra mit digicam som ligger på cd skiver. Det kan Panasonic vist heller ikke.

haug, korrekt at flere makiner ikke kan vise jpeg desværre.
Jeg faldt dog over et program Ulead Picture show 3 som jeg brugte til at brænde mine billeder ned på cd/dvd med.
På den måde kunne jeg se mine digitale billeder samt små avi film på tv'et via min 720.

Jeg vil tror det også virker på andre recordere som ikke umiddelbart understøtter jpeg samt avi. 

Ikke helt optimalt, men det er en let løsning som virker.

mvh Lasse

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 10:42

Har netop læst HDRW720 anmeldelsen.

Jeg er mest forundret over gennemgangen af plus formatet. Min opfattelse af plus' oprindelse har intet med Licensindtjening at gøre (selvom det vel er rimeligt nok at fabrikanterne får nogle af udviklings-omkostningerne tjent hjem igen ad den vej). I DVD Forum arbejder man med Video lagring (DVD optagere) og Data lagring som to selvstændige dicipliner - derfor endte man med to vidt forskellige typer medier - DVD-R/W samt DVD-Ram (hvor Ram er til Data lagring og -R/W til DVD optagere). HP og Philips mente ikke det var nødvendigt at arbejde med to typer medier (større fabrikations-omkostninger) og udviklede derfor et fælles medie - DVD+RW (plus RW) i første omgang - som havde de ønskede faciliteter både i forhold til Video og Data lagring. DVD plus forener derfor på mange punkter fordelene ved Ram med DVD-R/W.

Disse mange tilgængelige medier gjorde det unødigt svært for brugerne at vælge DVD format (og købte derfor færre DVD brændere end forventet). For at komme denne problematik til livs begyndte Sony at tilbyde brændere som understøttede at kunne brænde på både DVD+ og DVD- medier. Efter stor succes med den taktik, fulgte Pioneer ret hurtigt efter med multi format skrivere og derefter resten af markedet (både DVD Forum og DVDRW alliance tilhørere).

Det er nok korrekt at Philips er den primære drivkraft bag DVD plus (akkurat som Pioneer er for DVD minus), men jeg ser på ingen måde at HP's opkøb af Compaq har betydning for dette formats fald eller opløsningen af DVDRW alliance (nærmest tvært imod) ej heller er HDD/DVD optagere med til at overflødiggøre DVD plus - de fleste PC brugere vil stadig få større glæde af DVD plus end DVD minus til Data lagring. Samtidig udvikles  DVD plus stadig i større grad med hensyn til hastighed og faciliteter end det er tilfældet for DVD minus (Pioneer forsøger at følge trop), bl.a. har Double Layer længe været en realitet på plus DVD brændere (og medierne koster pt. fra ca. kr. 65). Det var iøvrigt Sony der for et par uger siden annoncerede den nye plan for DVD plus formatet (DVD roadmap) i Japan - ikke Philips! Så Sony er sandelig stadig en aktiv fortaler for DVD plus. Det eneste der skulle foråsage DVDRW alliance' opløsning er, at den annocerede afvikling af DVD Ram (den videre udvikling af DVD Ram stoppes) vil foråsage at DVD Forum optager DVD plus som en standard til data lagring i stedet.

Endelig benytter alle Philips, Sony, Yamaha, Sanyo og Taiwan DVD optagere plus formatet - og det er min opfattelse at kun det japanske marked ikke har taget plus til sig (i USA findes ligeså mange plus som minus/Ram optagere på hylderne i de lokale radio forhandlere).

/Lars

Redigeret af laursen
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2004 kl. 11:10

Oprindeligt skrevet af allanl allanl skrev:

Der er faktisk open/close på fjernbetjeningen - der er dog umuligt at vide uden at have nærlæst manualen. Hvis man holder STOP-knappen nede i et par sekunder åbner/lukker skuffen.

At dette kun kan læses i manualen er dog kun mere benzin på bålet til kritikken af fjernbetjeningen - en kritik jeg er helt enig i, men som nok mest er et problem til at starte med.

Jeg er nu ikke helt enig.

Jeg er tilhænger af genveje af enhver art på PC'en, så hvis Philips fjernbetjeningen har langt flere funktioner end øjet lige ser synes jeg det er en stor fordel. Jeg har endnu ikke været rundt om alle knapperne på min Sony optager (HX900). Umiddelbart synes jeg der er for mange knapper på den (eller flere skulle være gemt bag 'klappen').

/Lars

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu