|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Shark11 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() Sendt: 12-Februar-2007 kl. 22:43 |
Hvilket kabel giver bedst lyd og billed?? Følgende er sat sammen: KISS VR558+Sony KDL-32V2500 LCD+Denon AVR1907 surround reciever Kiss og AVR reciever er tilstuttet via digital kabel. Jeg har et godt Scart kabel mellem LCD og Kiss, men ved ikke om det er bedre med et component video (5stik). Desværre har Kiss ikke HDMI. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Der er ikke nogen nævneværdig forskel ved at bruge Component fremfor Scart. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Avha? Siger du der ikke er nogen nævneværdig forskel på component og scart ? Nu ved jeg ikke om Kiss'en er en speciel maskine på det felt men jeg må sige at jeg kan se markant forskel på et signal der kommer igennem scart og component. Så vil du måske også mene at du får samme billede med S-video som med HDMI???? Casper |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Kief ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: København Status: Offline Point: 2323 |
![]() |
Personligt ville jeg smide et coax kabel mellem din Kiss og 1907. Og så køre component fra Kiss til LCD. |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
|
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
Tjae, tjek det selv
![]() Det behøver ikke at koste en bondegård: http://av-connection.com/?SPage=Component-Video_Kabler Teorien siger, at Component skal være bedre, men man mister den automatiske omskiftning, som Scart leverer. Jeg har både kørt Component og Scart. Jeg giver Radiomanden ret! Der skal altså bedre øjne end mine til at konstatere en forskel! ![]() Jeg købte Clicktronic-kabler hos Thansen.dk, og de er en investering værd! Venligst Søren |
|
![]() |
|
Shark11 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Ok, tak for svaret Tror nok jeg vil forsøge idet i Kiss'en man kan sætte lyden til analog eller digital. Det digitale har ikke været muligt med mit gl. Nokia TV. Jeg har et coax. kabel mellem surround recieveren og Kiss'en. Poster så snart jeg har testet det! |
|
![]() |
|
Ivanovich ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 103 |
![]() |
Hmm, nu bliver jeg i tvivl. Havde ellers regnet med at jeg skulle have component fra min DVD til mit nye Plasma.
Vil det være en fordel at sætte component fra min dvd gennem min Harman Kardon AVR245 og så HDMI op til fjernsynet? |
|
![]() |
|
![]() |
Kun hvis du på den måde kan styre flere signal-kilder fra din HKAVR245 eller skal du for så vidt undgå mellem-enheder... Du vil ikke få bedre kvalitet ved at smide det fra en digital dvd, analogt til forstærkeren for så at smide det digitalt til skærmen... lidt for mange trin den skal igennem Casper |
|
Mvh.
Casper |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |