|
Multi fjernbetjeninger |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Lars
Administrator recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15693 |
Emne: Multi fjernbetjeninger Sendt: 19-December-2003 kl. 16:39 |
Hej Alle Bruger i multi fjernbetjeninger, altså sådan nogle der kan styre flere apparater. Hvis ja, hvilket mærke/model ? Hvor mange apparater kan den styre ? Er du tilfreds med funktionerne ? Kan den også indlære nye funktioner ? Lige nu har jeg en lidt ældre Philips RU880. Den kan styre 8 apparater, har et væld af faste forud programmerede apparater og derud over kan den indlære 200 nye tastetryk. Den er som sådan god nok til de fleste ting, men det er jo rart at vide om der er noget bedre derude Mange anbefaler Philips Pronto, men den koster over 3000 kr og det er måske lige i overkanten /Lars |
|
Hammer
Ny bruger Oprettet: 23-November-2003 Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 20-December-2003 kl. 00:54 |
Hej Lars Jeg har ikke været så aktiv herinde på det sidste, men det er jo tæt på Jul og ens arbejde presser jo på før årsskiftet... Det kribler i fingerne for at "med-anmelde" min Pioneer5100 her, men det er tiden for knap til. Dog kan jeg sige at det er den bedste investering siden min første LaserDisc afspiller i 1991, alt er jo ikke perfekt. Jeg har brugt programerbare i mange år. Min første var en DENON fra HiFi Klubben. Den klarede det stabilt for mig i 3 år indtil den (efter xx antal ture på gulvet... men det kan den jo ikke gøre for ) begyndte at "glemme"... Lige nu har jeg fået en E-Pilot SRC3810. Det duer bare. Uden de store slinger i valsen. Den slår vist din i antal *GG*. Med et inkluderet kabel som skal bruges ved tilkobling (USB forbindelse) ordner du det hele på PC... COOL . http://www.hifiklubben.com/dk/show.php?folder=58 Hammer
|
|
Kasper
Junior bruger Oprettet: 15-November-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
Sendt: 20-December-2003 kl. 13:03 |
Hammer: Hvor mange enheder bruger du den til?? Jeg kunne godt "nøjes" med 1 fjernbetjening, men er lidt udsikkert på hvordan den vil gå med min Reciever.
|
|
Torben
Bruger Oprettet: 25-Oktober-2003 Status: Offline Point: 122 |
Sendt: 20-December-2003 kl. 20:27 |
Formidabelt emne Lars !! Har lige indkøbt en Philips SBC RU 538W - Shockproof, som kan styre 3 apparater. I mit tilfælde virker den på mit Dantax tv og min JVC HDD optager, men den kan desværre ikke nå min fjernøstlige, men eminente Nintaus dvd. Den kan søge, men ikke programmeres, men er meget lækker ibrug selv om den ligner noget fra Fætter BR. 70 - 80 graders pegevinkel. Er der nogen der har fået en Nintaus til at køre med en uoriginal fjernbetjening? Torben |
|
Torben
Bruger Oprettet: 25-Oktober-2003 Status: Offline Point: 122 |
Sendt: 21-December-2003 kl. 17:50 |
"Har lige indkøbt en Philips SBC RU 538W" - som jeg har afleveret igen, fordi jeg måtte indse, at jeg har for mange "specials", som kræver en remote med indlæring. Men jeg vil dog stadig anbefale Philips'en, som er en ny model til tv, vcr og dvd, til dem der har mere kendte apparater, for jeg synes den var "lækker". I stedet har jeg købt en www.oneforall.de/produkte/universalfernbedienungen/urc-7552.htm som er lidt mere "bred om måsen" end Philipsen, men ok. Til gengæld kan den bruges til alle de daglige funktioner på alt mit grej + lidt til. Modstandsdygtighed over for gulvture og batteriforbrug, kender jeg selvfølgelig ikke til. så det' Torben
Redigeret af Torben |
|
BeeVee
Bruger Oprettet: 12-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 199 |
Sendt: 06-September-2004 kl. 10:15 |
Kan vi ikke lige få ajourført denne tråd Jeg har pt. en Cambridge, hvilket i grunden er en meget lækker multi fj.betjening - lidt a la den man kan købe i HIFI-klubben (den dyre), men den er altså lidt for bred til at man kan styre den med 1 hånd. Overvejer at købe en zitech har http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=155291 Er der nogen der har den ? Er der andre multi fjernbetjeninger, som man skal overveje her i 2004?
|
|
Hanien
Guld medlem Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
Sendt: 06-September-2004 kl. 10:57 |
Hej Jeg kan helt klart anbefale NAD HTR-2. Den kan styre 8 apperater og kan programmeres via learning funktion. Der er ikke noget smart display eller nogen touchscreen, som lyser hele stuen op og fanger den mindste smule fingerfedt - det er jeg faktisk ret glad for. Den har de knapper og lidt mere der er brug for - den kan jeg helt klart anbefale. Og så koster den kun 599! |
|
Ulvaren
Super bruger Oprettet: 24-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 401 |
Sendt: 06-September-2004 kl. 11:00 |
Hej derude Aldi har i uge 38 en med plads til 8 app. Pris 299.
|
|
BrianJVC
-- Brian er stoppet hos JVC Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1188 |
Sendt: 06-September-2004 kl. 11:15 |
Jeg må anbefale Proton IR 800, som umiddelbart noget af det billigste, det er vigtigt du har alle funktioner eller kan indlære dem i apparatet. |
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
|
dvd-dyr
Bruger Oprettet: 05-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
Sendt: 06-September-2004 kl. 11:19 |
Jeg er meget glad for OneForAll-fjernbetjeningerne. Jeg er ikke meget for touchscreens, så jeg har kun købt modeller med rigtige knapper. Og så er OneForAll ret billige. Jeg brugte tidligere en Topline 8, men min nuværende er en 8910 købt fra Ebay i USA (kostede USD 25 fra ny).
Det smarte er, at den kan tilsluttes PC'en via et serielt interface (man skal lige kunne svinge en loddekolbe). Jeg har endnu ikke mødt det apparat, den ikke kunne bringes til at styre. Dette inkluderer:
Læs evt. mere her. Der er en Yahoo-gruppe med nogle særdeles hjælpsomme mennesker, der ved alt om disse fjernbetjeninger. /Kjeld |
|
humperdink
Super bruger Oprettet: 10-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Sendt: 06-September-2004 kl. 12:30 |
BeeVee
Bruger Oprettet: 12-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 199 |
Sendt: 06-September-2004 kl. 12:37 |
Jeg har prøvet flere af de helt billige multi fj.betj. og har aldrig
været tilfreds med dem. Da jeg skiftede til min nuværende Cambridge (har vist fået nyt navn), så blev jeg for første gang rigtig tilfreds...altså næsten, da jeg jo er ude efter en smartere i øjeblikket. Men jeg valgte netop en med display, så man selv kan få lov til at bestemme hvor knapperne skal sidde - så man får lys over knapperne om aftenen og så man kun har de nødvendige knapper under de enkelte apparater at trykke på. Jeg tror det bliver en Proton, fra Zitech, den ser ud til at opfylde alle mine nuværende krav.....hvoraf også er kommet, at visse knapper er ens til alle produkter og derfor bedst som hard-buttons. |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |