|
Søg på vejnavn på GPS? |
Besvar |
Forfatter | |
Vinther
Bruger Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 248 |
Emne: Søg på vejnavn på GPS? Sendt: 14-Februar-2007 kl. 20:13 |
Hejsa Efter gennemgang af Garmin, Navman, TomTom og Navigon kan jeg ikke se at funktionen "Søg på vejnavn" fremkommer... Alle ovenstående GPS'er skal have postnummer eller by før jeg kan søge på vejnavnet eller??? På forhånd tak for hjælpen.... Link til de GPS's jeg har tjekket ud: Redigeret af Vinther - 14-Februar-2007 kl. 21:33 |
|
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 20:39 |
I Garmin er det Find->Adresse->Land(Danmark)->Søg i alle
Venligst ^_^ Søren |
|
Vinther
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 20:49 |
Og adresse = vejnavn ? Og efter lidt mere research tror jeg også Garmin mener dette.... Jeg leder efter en GPS, som kan give mig alle de vejnavne, der hedder f.eks "Neergårdsvej" i danmark og så skal jeg derefter selv vælge i hvilken by vejen ligger.... Redigeret af Vinther - 14-Februar-2007 kl. 20:52 |
|
Vinther
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 20:59 |
Juhu - En GPS fundet: Nokia 330 (en vist nok gammel model...) Nokia 330 tilbyder brugervenlig navigation med følgende funktioner: Indstilling af destination via:
|
|
Vinther
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 21:28 |
Jeg er usikker på om Route 66 kan: Nogle der har denne GPS? Den ser ellers meget lækker ud... Redigeret af Vinther - 14-Februar-2007 kl. 21:30 |
|
MJ (udmeldt)
-- Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 21:34 |
Garmin kan fint ihvertfald.
|
|
Breddam
Guld medlem Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 21:37 |
Når jeg skriver 'Søg i alle' betyder det, at man ikke skal indtaste postnr først. Ved søgning på Neergårdsvej (med bolle-å) findes kun én (i Roskilde), mens der findes en anden i Nykøbing Falster (og Birkerød, hvis man medtager Doktor Neer....) Her er Garmin ikke så intelligent, da den ikke kan slutte sig til, at bolle-å og dobbelt-a betyder det samme, men ellers kan den dét, du efterspørger! Venligst Søren |
|
Vinther
Sendt: 14-Februar-2007 kl. 21:40 |
Tak tak... Lyder godt....
Jeg var lige ved at blive bange for at Garmin ikke kunne det... |
|
Vinther
Sendt: 16-Februar-2007 kl. 23:27 |
Okay - så har jeg lavet lidt mere research... Vilkåene er stadig: Søgning på vejnavn og kun vejnavn skal være muligt... Garmin kan - men skal den der "klap" altid være oppe for at GPS søger? Det synes jeg har været tilfældet på dem jeg har set på... Er der andre ideer, som jeg ikke har set endnu....? |
|
Breddam
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 17:47 |
Klappen (=antennen) skal ikke være oppe for at søge en vej. GPS'en husker sin sidste position - der hvor man lukkede sidst. Den går ud fra, at der er man så stadig, eftersom den ikke har spådomskundskaber Derfra spørger den så, om den skal simulere en rute eller vise adressen. Danske bogstaver håndteres, men man skal lave en lille, lidt kluntet, omskiftning i displayet for hvert æøå. Hmmm, ikke optimalt, men ok, det er en ret lille ting i et ellers fremragende system. Bemærk i øvrigt, at man helt klart bør gå efter SIRF-teknologi. Mange har det, men der er sikkert nogle, der ikke har. Det forøger muligheden for at få sattelitkontakt dramatisk Jeg kunne således stå indenfor i en messhal i Herning og have kontakt til syv sattelitter. Det er for sejt Venligst Søren |
|
Keldjensen
Bruger Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Sendt: 19-Februar-2007 kl. 07:59 |
Jeg har lige givet min far en Navman 40 i fødselsgave og den har også funktionen, hvor du taster adressen ind, hvorefter man får en liste med alle by-mulighederne..
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |