recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tunerproblemer med LE32R72B (R)?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTunerproblemer med LE32R72B (R)?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ishøjshawarma Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Tunerproblemer med LE32R72B (R)?
    Sendt: 15-Februar-2007 kl. 18:43

Har lige fået mit nye flotte TV og sat det til, men har store problemer med at finde og gemme kanalerne?

Jeg har den fulde pakke kabel-tv fra TDC og har aldrig haft problemer med mit gamle TV (har haft 2 stk CRT inden for den sidste måned da det sidste gik i stykker, så den skulle være godt og grundigt testet forbindelsen).

Jeg søger i menuen, men det ser ud til at den ikke kan finde nogen som helst af de lavt-liggende kanaler (DR1, DR2 osv. osv.).

Jeg sætter den til at søge S kanaler (cable tv), men når jeg går ned i næste punkt og søger på Mhz, så skifter den tilbage til C (air kanaler)?!? Og den finder faktisk intet.

Det hænder at den finder en enkelt kanal, men den har MEGET svært ved at holde kanalen og den forsvinder gerne efter ca. 5-10 sekunder og er pist væk!??

Jeg har både talt med leverandøren som har forsøgt at hjælpe og Samung DK, som ikke kunne hjælpe (der sidder jo nok bare en fattig studerende på deres Hotline?)

Er min tuner røget eller? Der står ikke noget på Samsungs hjemmeside om det er en DVB-T eller DVB-C tuner, som er i TV'et?

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 18:50

Hey Ishøj!

Har du en video eller dvd-recorder?? Prøv at sætte den til tvet og se om det virker med signaler gennem denne og den pågældende av/indgang... Hvis ikke er det nok dit kabel den er gal med! R72B har plug and play så hvis du har fulgt opsætningsmenuen burde der ikke være nogen problemer.

Det er en helt alm. tv-tuner der sidder i tvet..!

Redigeret af Pede8000 - 15-Februar-2007 kl. 18:50
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hey Ishøj!

Har du en video eller dvd-recorder?? Prøv at sætte den til tvet og se om det virker med signaler gennem denne og den pågældende av/indgang... Hvis ikke er det nok dit kabel den er gal med! R72B har plug and play så hvis du har fulgt opsætningsmenuen burde der ikke være nogen problemer.

Det er en helt alm. tv-tuner der sidder i tvet..!

Jeg finder alle de udenlandske kanaler uden problemer. Men det er korrekt at hvis jeg roder lidt med stikket (ikke bare stikker den i videoen) så har den faktisk nemmere ved at finde de lavtliggende kanaler.

hvis jeg tager stikket lidt ud af væggen, så det kun er en lille del af stikket som rører...

Det virker som om den får for stærkt et signal ind og den derfor har svært ved at håndtere det, hvis det giver mening?

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 19:15
Har talt med TDC... De mener at VHF tuneren er røget, mens UHF tuneren stadig virker.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 19:15

Det lyder som en kortslutning i stikket... prøv at adskild det med en lille skruetrækker og sørg for at isoleringen er intakt ( de må IKKE røre hinanden det gir knas på linien)

Edit: Hov...så først dit indlæg for sent...sorry!

Redigeret af Pede8000 - 15-Februar-2007 kl. 19:16
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 10:53
Kan det vaere Tuneren kun er beregnet til UHF, aarsag hertil aner jeg ikke, et hofteskud
Til top
jnvir Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af ishøjshawarma ishøjshawarma skrev:

Har talt med TDC... De mener at VHF tuneren er røget, mens UHF tuneren stadig virker.

Jeg kan ikke læse, om der er prøvet på andre apparater, men det sker ikke sjældent, at en TDC bredbåndsforstærker med et antal kanaler ryger sig en tur.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu