recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Burn-in, skygger , slanger osv på skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBurn-in, skygger , slanger osv på skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LCDman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Emne: Burn-in, skygger , slanger osv på skærm
    Sendt: 15-Februar-2007 kl. 18:14

Læser ofte om disse sygdomme på selv relativt dyre skærme til 20-25.000.

Hvorfor kan "så dyre" tv ikke blive fri for disse sygdomme og mere vigtigt, hvordan forholder firmaerne bag tv'ene og forhandlerne til dette??

Har lige investeret i et Pioneer og vil da ægre mig gul og grøn hvis mit tv bliver udsat for dette..

Til top
nextgeneration Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 18:43
Konkurrencen presser fabrikanterne til at lancere nye modeller hvert år.

Hver årgang med nye teknologier, større, hurtigere og bedre. Der er ganske enkelt ikke den tilstrækkelige tid til at teste de nye modeller tilbunds og i alle kroge - så det blir i vid udstrækning brugerne der må "teste".

Som med en flaske vin fra Netto - man aner ikke hvordan den er før flasken er trukket op og første glas drukkert. Selvom etiketten ser flot ud, er det ikke sikkert vinen er derefter ....

Derfor kan det anbefales at man venter til en model har minimum 6 måneder på markedet - så skulle man vide om den pågældende er en problem model eller ej ....

Panasonic 50PX600E Plasma TV
Til top
LCDman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 19:40

Okay. Syntes nu ikke at konkurrence kan fritage producenterne for et ansvar om at lave gode produkter.

Er der nogen herinde der har kontaktet f.eks. Pioneer DK angående deres problemer og hvad har svaret været??

Nu med plasma
Pio427XD
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2007 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af LCDman LCDman skrev:

Okay. Syntes nu ikke at konkurrence kan fritage producenterne for et ansvar om at lave gode produkter.

Er der nogen herinde der har kontaktet f.eks. Pioneer DK angående deres problemer og hvad har svaret været??

Tror ikke Pioneer har råd til en major recall - så svaret er nok negativt

Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Point: 1019
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af LCDman LCDman skrev:

Ja jeg har kontaktet Pioneer DK. de siger at de har sendt sagen til hovedkontoret i USA. Jeg tror nu selv mest på at det bare er en syltekrukke. Jeg har derfor returneret mit Tv.

Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2007 kl. 18:00
Med Pioneers milliard underskud, tror jeg ikke man skal regne med de har resurser til de store recalls - så fornuftig beslutning C5 

Redigeret af nextgeneration - 16-Februar-2007 kl. 18:16
Til top
JH4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 09:29

Hej Gutter,

Jeg er ved at være lidt ør i knoppen over det seneste tråde angående Pio og Pana.

Jeg havde i aug 07 købt pana pv700 - Rigtigt godt fjernsyn, med alle de finesser som man nu endgang kunne ønske sig på det tidspunkt, men:

- Efterfølgende fandt jeg "slidmærker" samt et mærkeligt "burn-in" billed ved sort skærm (det viste et billed med kineser tegn, hvilket jeg jo ikke havde på mit stofaTV. Jeg kontaktede TC og de sagde at det virkede mærkeligt. En efterfølgende meget lang dialog mlm TC og jeg resulterede i 18 kg retur, hvilket var den pris jeg gav i aug. En tak til Otto fra TC, som var med til at lukke sagen.

Nu er jeg hoppet på det seneste fælleskøb af Pio pdp-427, men læser efterfølgende til min skræk - fejl på billed (skygger) osv.

Ville jo egentligt gerne have et pana igen, men syntes samtidig at der er for lang ventetid til PV700 kommer til DK (maj red.), samtidig mener jeg egentligt også at pio design er noget pænere...

- Spørgsmålet er her om jeg skal annullere mit køb at pio og vente på pana - hvad mener I?

/J.

Til top
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:02

Men burn-in med kinesiske tegn er jo ikke en fejl på skærmen, men et usædvanligt tilfælde. Så ville egentlig anbefale en 42PV600 , vi ved jo ikke hvordan de nye 2007 modeller er før de har været i brug et halvt års tid ...

Jeg synes Pios 2006 modeller har for mange problemer til den kan anbefales.

Ellers vente !

Redigeret af nextgeneration - 17-Februar-2007 kl. 11:12
Til top
JH4200 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Februar-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 13:25

Rettelse, det var selvfølige et pana pv600 jeg købte - og fik penge retur for....PV700 kommer jo som bekendt først i maj eller deromkring...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu