Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pemoz
Ny bruger
Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
|
Emne: Pio 507 eller Sharp 46XD1 Sendt: 17-Februar-2007 kl. 17:52 |
Hej
jeg er en af dem som fik bestilt et Sharp XD1 i fælleskøbet efter at jeg havde købt og returnered et Pio427 (på grund af skygger)...
Nu venter jeg på at få mit XD1 hjem, men har også tænkt på, om det måske ville være bedre til mit behov at købe et 50" Pio i stedet for... jeg bruger fjernsynet primært til tv kiggeri og så en lille smule DVD og Divx fra computeren... Vi har en Xbox 360 stående så den skal også kunne bruges.
Jeg har læst flere gange at Pio kan modtage et 1080/24P signal, men kan den så ikke modtage 50 og 60Hz signaler lige som PS3 vil køre med.... og hvad ville det betyde hvis jeg skaffede mig en PS3 (kan den så ikke bruges eller hvad) Hvad siger i experter, er Sharpen god nok til mit behov eller vil jeg få meget mere ud af at investere i et Pio507 ??
Grunden at jeg spørger er at nu har jeg læst forskellige steder at Sharp har banding problemer og en dårlig synsvinkel, men Pio har fare for burn in.... så det ser ud til at ingen af de fjernsyn som er på markedet i dag er perfekt men hvad er så det mest perfekt af dem...?
Pemoz
|
Pioneer PDP-507XA
Samsung LE32M51
Denon S-301
Xbox 360
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 18:37 |
Det er helt korrekt at ingen TV på markedet idag er perfekte, og ingen af dem er "mest perfekt" - det afhænger af hvad formålet med dem er.
Pio'en har helt sikkert bedre generel billedkvalitet ved afspilning af TV og DVD - som plasma har den bedre kontrast/gråtoneskala, mere korrekte farver, bedre betragtningsvinkler og mindre ghosting ved hurtige scener.
Sharpen vil helt sikkert være skarpere og have flere detaljer når den fødes med et Full HD signal, da den har en Full HD opløsning og derved ikke skal skalere. Pio'en skal nedskalere et Full HD signal til sin egen opløsning 1366x768, dette vil gå ud over skarphed og detaljerigdom - men ikke udover de generelle billedegenskaber nævnt ovenover. Sharpen vil også helt sikkert være bedre egnet til PC og Xbox, dels grundet pixelmapping, dels grundet langt mindre risiko for burn-in end Pio plasmaen.
Ingen af dem er altså perfekte til alting, de har hver deres styrker og svagheder. Uanset hvad du vælger må du gå på kompromis med noget, så du skal basere dit valg på hvad der er vigtigst for dig af ovennævnte.
Redigeret af spawn - 17-Februar-2007 kl. 19:22
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
pemoz
Ny bruger
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 19:10 |
Tak for responset
Jeg synes bare det er svært at vælge hvis jeg tænker ud fra de mulige fejler som begge sæt kan have... men hvis jeg skulle vælge ud fra design og WoW faktor så ville jeg helt sikkert vælge Pio, men det er måske et mere sikkert vælg at vælge Sharp'en på grund af at man har ikke Burn in risiko og den er jo Full HD... skal bare være heldig med et sæt, så der ikke bliver tale om de der Banding problemer... Men så kan jeg jo altid sende det retur og prøve med et nyt.... men det er ærgleligt at man skal være så paraniod over defekter når man skal bruge så mange penge på et TV....
|
Pioneer PDP-507XA
Samsung LE32M51
Denon S-301
Xbox 360
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 19:14 |
Ja - jeg syntes også selv det er møgirriterende, for mit brug af skærm er sådan at det ideele TV for mig ville være et Full HD plasma med samme egenskaber som et LCD når det gælder burn-in. Samtidig syntes jeg det er ekstremt irriterende at fladskærmsteknologierne stadig er så umodne, at de på trods af deres høje pris, næsten alle sammen stadig har den ene eller den anden fejl.
Jeg gider simpelthen ikke betale 15-25.000,- for en vare der har den ene eller anden defekt, skygger, snakes, dårlig betragtningsvinkel eller andet, og jeg gider ikke skulle spilde min tid på at være "forsigtig" med hvordan jeg bruger den, den skal bare virke fra dag1, så derfor har jeg stadig et billigt Toshiba

Redigeret af spawn - 17-Februar-2007 kl. 19:18
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
MJ (udmeldt)
--
Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:17 |
Pemoz, hvad med et PV60 i 50" ?
|
 |
spooky
Bruger
Oprettet: 25-August-2006
Point: 52
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:31 |
god ide, prisen på en 50PV60 er ned på 20,000.-
|
 |
spooky
Bruger
Oprettet: 25-August-2006
Point: 52
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:33 |
Men er ny PV70 i 42" kommer snart og prisen cirká 13000,-
|
 |
pemoz
Ny bruger
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:35 |
MartinJohansen skrev:
Pemoz, hvad med et PV60 i 50" ? |
Jo det har jeg god nok også tænkt på, men designet bliver ikke godkent af lillemor... og heller ikke PV600... ellers kunne jeg godt tænke mig PV600
|
Pioneer PDP-507XA
Samsung LE32M51
Denon S-301
Xbox 360
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:35 |
Er den pris fastlagt? 42PV60 lå mig bekendt på 20kilo i meget lang tid indtil Tape Connection begyndte at presse den ned i pris.
|
 |
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:38 |
Hej Pemoz.
Jeg har selv den lidt ældre pio 506 xde, dette er et tv som jeg har været meget glad for, netop både pga wow & waf faktoren... det er altså noget andet at se film på 50".
Jeg tror generelt hvis man er opmærksom på de ting som tvet er særlig følsom på i starten og passer lidt på, så vil man sansynligvis slippe igennem uden problemer og fejl.. (det er jo altid naboen det går ud over )
Jeg ville selv have foretrukket med at vente med at købe nyt tv men da min gamle crt stod af var jeg altså tvunget til at gøre noget, og jeg havde rimeligt store krav til det tv jeg ville have... nemlig at det skulle kunne vise gode og naturlige billeder så tæt på det indspillede som muligt.
Det mener jeg faktisk jeg har fået.. jeg syntes ikke det er tvet der er begrænsningen.. det er signalerne.. jeg har i dag kabeltv (dog med dr1-2 og tv2 på dvb-t) og der er jeg imponeret over billedet på dr 1 & dr 2.. tv2 er ok, men ikke på højde med dr.. og de analoge er da ok.. men man bliver hurtigt forvent.. og har faktisk oplevet at vi faktisk oftere zapper ind på dr pga bedre kvalitet (at det så ikke altid gælder indholdet )
Jeg vil tvivle på når nu man sidder i normal afstand til tvet at eks ps 3 kan give nedskalering at det vil være noget man som sådan vil lægge mærke til.. men ellers kan man vel sætte outputtet på ps 3 så det passer til det skærmen kan vise?
|
Mvh
René
|
 |
MJ (udmeldt)
--
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:51 |
pemoz skrev:
MartinJohansen skrev:
Pemoz, hvad med et PV60 i 50" ? |
Jo det har jeg god nok også tænkt på, men designet bliver ikke godkent af lillemor... og heller ikke PV600... ellers kunne jeg godt tænke mig PV600
|
Så må lillemor jo skiftes ud... 
|
 |
pemoz
Ny bruger
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:55 |
rhsin skrev:
Hej Pemoz.
Jeg vil tvivle på når nu man sidder i normal afstand til tvet at eks ps 3 kan give nedskalering at det vil være noget man som sådan vil lægge mærke til.. men ellers kan man vel sætte outputtet på ps 3 så det passer til det skærmen kan vise?
|
Ja men det tvivler jeg også på... Så tror jeg heller ikke at jeg vil have det store nytte af full HD fordi TV bliver jo kun sendt ud i 720p når det starter for alvor, og hvis det bliver nogen sinde sendt i Full HD så er det først om mange år og jeg skal jo bruge TV'et nu men ikke efter 1 år eller 2.... Men det jeg ikke er klar over er om Pio'en kan modtage 1080/50 og 1080/60 signaler og downscalere dem eller er det kun 1080/24 den kan modtage ? og hvis det er, bliver så alle Blu-ray film i formatet 1080/24 ??
Æj hvor er det bare et "Luksus Problem" man har.....
|
Pioneer PDP-507XA
Samsung LE32M51
Denon S-301
Xbox 360
|
 |