recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C og HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVB-C og HTPC

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C og HTPC
    Sendt: 17-Februar-2007 kl. 15:01

Hej

Jeg har forhåbentlig om kort tid TDC kabeltv. Det skal jeg jo ha til at spille med min HTPC på bedste måde.

Vil det evt. virke hvis jeg køber et DVB-C tunerkort?

Vil jeg så kunne modtage både de digitale og analoge kanaler fra TDC på samme kort, eller er løsningen at have 2 tuner kort et DVB-C og et analog kort?

Vil jo gerne kunne gøre brug at et DVB-C kort. Dels pga. det digitale, dels pga. det jo så kan udbygges med et CAM og et selector kort fra TDC?

Eller er jeg helt galt på den?

Er der nogen der har lidt erfaringer at dele ud af?

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 15:03

Jeg forstår ikke hvorfor du vil have analoge kanaler når alle kanalerne er der som digitale.

Det vil også være en god ide at skrive hvilket programme du vil bruge, mce, mediaportal osv.

Redigeret af Mollerup - 17-Februar-2007 kl. 15:05
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af Mollerup Mollerup skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du vil have analoge kanaler når alle kanalerne er der som digitale.

Det vil også være en god ide at skrive hvilket programme du vil bruge, mce, mediaportal osv.

Ok... troede egentlig ikke alle kanaler også lå som digitale..

Men så har du da helt ret. Så er der ikke brug for den analoge tuner.

Jeg vil bruge / bruger Vista ultimate og dermed windows mediacenter.

Jeg læste lige lidt om FireDTV & FloppyDTV..  Smart løsning, men ingen undertekster.. Hmm er der overhovedet nogen mulighed for at få TDC digitale kanaler via HTPC med undertekster??

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 16:02

TDC leverer undertekster på hovedparten af kanalerne, som en del af billede..

Ellers brug DVBviewer det klarer alt vedr. undetekster...

Se også:

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=3

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

TDC leverer undertekster på hovedparten af kanalerne, som en del af billede..

Ellers brug DVBviewer det klarer alt vedr. undetekster...

Se også:

http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=3

Hej

Jeg har godt læst omtalte test.. Men de beskriver også problemet med manglende undertekster.

Hvilke kanaler leverer TDC med undertekster som en del af billedet?

har du evt. en link hvor det fremgår?

Jeg ved ikke noget om DVB viewer..(endnu ) ? Er det et program a la mediaportal og MCE eller "bare" en extension til MCE?

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 16:29

DVBviewer er en komplet HTPC-løsning (inkl. billeder, musik, vejr m.v), med alle funktioner, måske ikke helt så brugervenlig som MCE, men fuld brugbart.

Hvis du læser i dette forum, vil du se, der er mange der bruger DVBviewer...

Du kan jo prøve at køre med MCE først, hvis du skal ud og købe nyt windows OS.

DVBviewer kan godt køre under MCE-windows...

Redigeret af avh - 17-Februar-2007 kl. 16:32
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 19:19
Man kan jo også godt køre med en selector via s-video ind på et tv kort. Selv om floppyDTV løsningen fritager for et udvendig boks. Men en selector (sagem60) er ikke særlig stor, måske 5 cm høj. Lille boks faktisk, så det kunne måske gå an. Den kunne jo stå for eksempel 5 meter væk et eller andet kamoufleret sted. Fordelen ved det er at undertekster er der, der er en god programoversigt og  mulighed for leje af film.  

Det ser ikke ud til at kvaliteten af af det man optager eller ser er ringere end fra flopydtv, kunne man måske ellers godt tro da floppydtv er rent digitalt. Der er heller ikke nogen absolut garanti for at floppyDTV altid vil virke med TDC.

Men ellers er det jo unægtelig rart med et TV kort der sidder i den HTPC man har. Jeg ville gerne personlig have det fremfor en selector løsning som jeg nu bruger. Bare for at lege med det tror jeg, ikke fordi det ville være bedre, det ville det nemlig ikke være. Men som legebarn for mit parti...    Og det ser faktisk også rigtig godt ud, det man får fra floppyDTV. Unægtelig. Men det er ikke en problemfri løsning. Hvis man er meget glad for den måde MCE ser ud på, så kan man blive skuffet over andre lignende programmer.

Ken_T

Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 19:42

Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Man kan jo også godt køre med en selector via s-video ind på et tv kort. Selv om floppyDTV løsningen fritager for et udvendig boks. Men en selector (sagem60) er ikke særlig stor, måske 5 cm høj. Lille boks faktisk, så det kunne måske gå an. Den kunne jo stå for eksempel 5 meter væk et eller andet kamoufleret sted. Fordelen ved det er at undertekster er der, der er en god programoversigt og  mulighed for leje af film.  

Det ser ikke ud til at kvaliteten af af det man optager eller ser er ringere end fra flopydtv, kunne man måske ellers godt tro da floppydtv er rent digitalt. Der er heller ikke nogen absolut garanti for at floppyDTV altid vil virke med TDC.

Men ellers er det jo unægtelig rart med et TV kort der sidder i den HTPC man har. Jeg ville gerne personlig have det fremfor en selector løsning som jeg nu bruger. Bare for at lege med det tror jeg, ikke fordi det ville være bedre, det ville det nemlig ikke være. Men som legebarn for mit parti...    Og det ser faktisk også rigtig godt ud, det man får fra floppyDTV. Unægtelig. Men det er ikke en problemfri løsning. Hvis man er meget glad for den måde MCE ser ud på, så kan man blive skuffet over andre lignende programmer.

Ken_T

Iflg. det jeg lige kan finde på nettet, så er de eneste kanaler i TDC kabeltv, hvor der IKKE er tekster sammen med billedet, TV1000 og Canal+... Dem kan jeg ski godt undvære..

Men der er så selvfølgelig det, at floppydtv sammen med TDC ikke er "fremtidssikret" forstået på den måde, at hvis der bliver lavet om i underteksterne, så de ikke er sammen med billedet... så har vi balladen

...   Men jeg har nu lige pt overbevist mig selv om, at det må være den rigtige løsning. Jeg havde overvejet et Hauppauge PVR-500 men vil hellere satse på det andet...

Det giver dog en anden udfordring.. Floppydtv er jo "kun" en tuner ... Kan den virker sammen med et analog kort som fx. Hauppauge PVR 150... Altså stadig når vi snakker om MCE.. ??

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Ken_T Ken_T skrev:

Ja, der er ikke den store synlige forskel, men lidt ringere er det da med selector. Da vi lavede en sammenligning (Ken og jeg ) kom der svage skygger (specielt på de lodretter linier i billedet) samt at der kunne optså  komprimerings firkanter, medmindre man øger bitraten i forhold til det udsendte signal. Det er næmmere at optage fra firedtv (kræver ikke meget kendskab til video komprimering/standarder) - også for maskinenm da signalet ikke skal bearbejdes.

Selvom der ikke er en absolut garanti at det altid vil virke, så vil jeg gerne vædde at sålænge selector hedder Sagem60, som har indbygget viaccess, så virker enhver dvb-c modtager som understøtter viaccess cam.
Til top
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 20:30

Ved du / andre om MCE vil godkende at man har floppydtv sammen med en analog tuner..

Det er jo lidt pebret med 2 floppydtv løsninger, og skulle jo gerne kunne optage et program og se et andet..

Redigeret af jrasmu - 17-Februar-2007 kl. 20:30
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 21:37

jeg har selv kigget lidt på det med digital tv med et DVB-C kort, du kan finde mere om det i den her tråd, den starter dog med noget andet :)

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20508& PN=2

Til top
cloudy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-April-2006
Point: 359
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2007 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af jrasmu jrasmu skrev:

Ved du / andre om MCE vil godkende at man har floppydtv sammen med en analog tuner..

Det er jo lidt pebret med 2 floppydtv løsninger, og skulle jo gerne kunne optage et program og se et andet..

Du kunne bruge dit TV's almindelige tuner for at se analogt med KabelTV og så bruge en dvb løsning til at optage/se digitalt via PC.

Redigeret af cloudy - 17-Februar-2007 kl. 22:04
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu