Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Martin_v
Ny bruger
Oprettet: 16-Februar-2007
Status: Offline
Point: 3
|
Emne: Bedste bud er en poltergeist. Sendt: 16-Februar-2007 kl. 18:24 |
Hej.
Jeg har et problem med mit tv, og det er ikke særlig godt for mig.
Jeg havde for et par mdr. siden et gammelt 4:3 tv. Det begyndte på et
tidspunkt at slukke sig selv, for igen at tænde. Så blev det lidt værre
og så slukkede det nærmest hele tiden.
For en måned siden besluttede jeg at købe et nyt tv. Toshiba lcd. I
starten var der ingenting med det, men nu er det fandme begyndt at gøre
det samme.
Jeg har prøvet at sætte det i forskellige kontakter og det hjælper ikke.
Jeg har et gammelt relæ, og har checket mine sikringer, og der er
intet, har også prøvet at slukke for alt andet, det hjælper heller ikke.
Jeg har også testet strømmen og den ligger omkring de 220 V.
Alt andet teknisk udstyr kører fint.
Er det en poltergeist? Det er efterspurgt på google, men der er ikke rigtig noget svar dér, jeg kan bruge.
Jeg vil sætte pris på enhver form for input. På forhånd tak for hjælpen.
Martin.
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 16-Februar-2007 kl. 22:52 |
Bruger du lavenergipærer i nærheden af TV'et? Prøv at skifte til alm og se om det gør en forskel.'
Jeg aner ikke om ovennævnte overhovedet har nogen betydning, men det er vel let at prøve....
|
mvh Christian
|
 |
Martin_v
Ny bruger
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 01:59 |
Tak for det hurtige svar.
Nej jeg bruger ingen lavenergipærer overhovedet.
De sidste par dage har det egentlig været værst omkring kl 18 - kl 20. Hvis jeg tager strømmen helt fra mit tv, og lader det hvile i en 10 min. så virker det ok igen, og så er der ingen problemer.
Meget meget mystisk.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Point: 2048
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 10:02 |
Martin_v skrev:
Tak for det hurtige svar.
Nej jeg bruger ingen lavenergipærer overhovedet.
De sidste par dage har det egentlig været værst omkring kl 18 - kl 20. Hvis jeg tager strømmen helt fra mit tv, og lader det hvile i en 10 min. så virker det ok igen, og så er der ingen problemer.
Meget meget mystisk.
|
Mit Sony LCD har en lignende fejl, der som regel kun opstår, hvis strømmen har været taget i mere end 5-10 min.
Løsningen er pudsigt nok at tage strømmen fra det igen i 5-10 min., når problemet opstår. Men der er det vigtigt at hive stikket ud, for det er ikke nok bare at slukke på væggen.
Ifølge Sony er det en kendt fejl på lige præcis den model, måske er det sådan med din Toshiba også.
|
 |
spawn
Guld medlem
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 10:10 |
Det har jeg aldrig hørt om på noget Toshiba LCD
Enten er det en fejl i TV'et eller også er der noget med el-installationen, så der kommer spændingsdyk der måske lige er nok til at påvirke TV'et men ikke andet teknisk udstyr
Eller også er det en poltergeist der driller 
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 11:01 |
Non-Desperado skrev:
Ifølge Sony er det en kendt fejl på lige præcis den model, måske er det sådan med din Toshiba også. |
Æh, skal den så ikke til reperation, eller ombyttes? Bare fordi Sony kender til fejlen, skal man da ikke leve med den som forbruger. De har endda lige netop indrømmet, at det er en mangel ved tv'et, der har været der fra starten (siden den åbenbart er tilstede på mange (alle?) eksemplarer af denne model. Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
spawn
Guld medlem
Sted: Denmark
Point: 6822
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 12:00 |
Helt enig Maggerholm - mærkelig producent opførsel at syntes det er helt naturligt TV'et har en kendt fejl uden de foreslår en løsning
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Martin_v
Ny bruger
|
Sendt: 17-Februar-2007 kl. 14:48 |
Endnu en gang tak for hjælpen.
Det med el installationen og spændingsdyk lyder ret sandsynligt, da det er en gammel bygning. Nu har jeg taget fat i min vicevært. Så må vi se hvad han kan finde ud af.
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 18-Februar-2007 kl. 15:55 |
spawn skrev:
Helt enig Maggerholm - mærkelig producent opførsel at syntes det er helt naturligt TV'et har en kendt fejl uden de foreslår en løsning  |
Løsningen er netop at pille stikket ud i 5-10 min., hvorefter det kan køre fejlfrit indtil næste gang strømmen tages.
Men prøver jeg at køre det i strømspare-mode og med lyssensor slået til, så begynder den på det nummer med det samme.
Men for mig er det ligegyldigt, jeg køber nok en plasmaskærm om et års tid anyway.
|
 |
Maggerholm
Guld medlem
Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
|
Sendt: 18-Februar-2007 kl. 16:35 |
Non-Desperado skrev:
Men for mig er det ligegyldigt, jeg køber nok en plasmaskærm om et års tid anyway. |
Ok. Hvis der stadig er garanti på, vil jeg da mene det var en fordel, at få det lavet (eller tv'et ombyttet), de har jo klart erkendt, at det er en mangel. Så kan det endda være du får en nyere model, der er noget værd at sælge, når du skal have nyt.  Mvh Michael
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
 |
Bruger udmeldt 9
--
|
Sendt: 19-Februar-2007 kl. 08:26 |
Maggerholm skrev:
Hvis der stadig er garanti på, vil jeg da mene det var en fordel, at få det lavet (eller tv'et ombyttet), de har jo klart erkendt, at det er en mangel. Så kan det endda være du får en nyere model, der er noget værd at sælge, når du skal have nyt. |
Sælge? 
Enten ryger den på lossepladsen eller også erstatter den 25" CRT'et i soveværelset.
|
 |