recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sapphire vs Asus Grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSapphire vs Asus Grafikkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Micras Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Emne: Sapphire vs Asus Grafikkort
    Sendt: 17-Februar-2007 kl. 21:15

Hejsa allesammen

Jeg leder efter et godt grafikkort med lav profil men er der nogle af jer som har erfaringere med Asus & Sapphire for jeg ved ikke selv hvad jeg skal vælge det skal for øvrigt være med HDMI udgang/ind?

M.V.H.

Micras

DET ER ALTID SUNDT AT VÆRE POSITIV & SMIL TIL VERDEN OG VERDEN SMILER TIL DIG
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 12:20

Prøv at søg i forum...

Asus x1600 er ikke at anbefale..

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 12:23
Generelt set er Sapphire utrolig lækre kort.
Til top
AllanHvass Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 149
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 21:41

Har et Saphire ATI X1300 lowprofile kort med DVI udgang. Det virker perfekt i Vista Media Center, forudsat at du anvender ATIs nyeste Catalyst drivere og ikke Vista standard ATI drivere - de sidste har fejl med deinterlacing som giver meget kraftig ghosting på interlacet billed materiale. Kortet scorer 4,0 i 3D grafik og 5,2 i business grafik i Vista og koster vist nok godt 500 kr. Godt køb.

Det er i de fleste situationer ligegyldigt at vælge HDMI, med mindre du absolut og helt og aldeles skal have lyd+billede ført i ét kabel (men kan jo gså bare tape to sammen), og så er der aspektet omkring HDCP som kan have betydning.

Med venlig hilsen
Allan Hvass
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Point: 261
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 22:40

Jeg har et Sapphire x1600 pro med hdmi udgang og har intet at sætte på dette kort. Det fungere super godt og sender lyden perfekt. hvis du har onbaord spdif er det bare at smide medfølgende kable fra motherboardets interne connector op til kortet og så køre det fint. Ellers kan du altid bare kable spdif med en coaxial kabel hvilket også virker fint.

Jeg har ingen problemer med at sætte det sammen med min philips 37pf9731d og det ser godt ud med 720p, kører ikke 1080i da jeg så ikke kan læse skriften på directories og sådan i normal windows :)

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 22:53

Oprindeligt skrevet af AllanHvass AllanHvass skrev:

Det er i de fleste situationer ligegyldigt at vælge HDMI, med mindre du absolut og helt og aldeles skal have lyd+billede ført i ét kabel (men kan jo gså bare tape to sammen), og så er der aspektet omkring HDCP som kan have betydning.

I forhold til HD-DVD kan man omgå HDCP kravet ved at købe programmet AnyDVD HD. Slysoft arbejder på en Blu-Ray udgave.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 23:36

#Jesper

Jeg har godt nok fået den nye udgave af AnyDVD med HD DVD support, men jeg har ingen HD DVD, har du?

Virker det?

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2007 kl. 23:43
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

#Jesper

Jeg har godt nok fået den nye udgave af AnyDVD med HD DVD support, men jeg har ingen HD DVD, har du?

Virker det?

Jeg har ikke noget HD-DVD drev (eller Xbox-360 HD DVD drev), men ifølge brugerindlæg på http://forum.doom9.org og Slysoft's eget forum virker AnyDVD HD fint...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu