|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
swam ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() Sendt: 11-November-2004 kl. 12:43 |
Hej er der nogen der ved hvor man får en Topfield 5000 i Danmark,eller skal man til Tyskland efter den
|
|
swam
|
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej Swam, Et hurtigt opslag på Google gav disse forhandlere: EMB - Elektronik og Medie Butikken, Paraboleksperten og Tektronic (billigst). Prisen ser ud til at ligge omkring kr. 5-6.000,- i DK, køber du i Tyskland kan den fås fra ca. €530 (kr. 4.000,-) /Lars |
|
![]() |
|
DigiKeld ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
Lige en aktuel opdatering:
Jeg har lige købt den pågældende maskine for 3300,-kr incl efterkravs gebyr(det tyske + 100,-kr til BG bank(???)) på http://www.hm-sat-shop.de/receiver-dvb-t/topfield-tf-5000-pv r-t-250-gb-festp.html/ men det passer vel fint med markedsudviklingen? Er i øvrigt glad for maskinen. /Keld |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
Jeg kan også anbefale hm-sat (de kan godt presses lidt i pris!), hvor jeg har købt min. Du skriver ikke, hvilken model af 5000'eren du går efter (dvb-s, dvb-c eller dvb-t). Hvis det er kabel eller antenne, så kunne du overveje den finske udgave tf5100pvr, der har hdmi og conax indbygget - den står til ca. 4400,- og er funktions- og designmæssigt identisk med 5000'eren. Jeg har beskrevet mine købserfaringer her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16438 Redigeret af miri - 12-Februar-2007 kl. 13:00 |
|
miri
|
|
![]() |
|
Lars Larsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
Lige et praktisk spørgsmål; når man handler på efterkrav i f.eks Tyskland betaler man så posten i danske kroner eller i Euro? Bruger normalt VISA og der er det jo ligegyldigt. Mvh, Lars |
|
![]() |
|
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
Du betaler i danske kr. |
|
miri
|
|
![]() |
|
Lars Larsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
![]() |
Tak for det,
Jeg har lige bestilt 5000 PVRt efter at have haft Digiality 604 på prøve i en uges tid. Den modtager skuffede mig meget så den er på vej retur, nu håber jeg Topfielden er så god som du siger. Ser ud til at det er min sidste chance for at få en ordentlig modtager. Mvh, Lars |
|
![]() |
|
![]() |
Topfielden er meget trofast og driller yderst sjældent! Hvorfor blev du skuffet over Digiality? |
|
miri
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er helt tydeligt en model med beta firmware.
EPG'en skal opdateres hver gang man kigger på den også selvom man kun bladrer mellem kanalerne. Lyden skifter til AC3 på TV2 hele tiden selvom man vælger mpeg som på DR. Det betyder stor forskel i lydstyrken når man skifter mellem kanalerne. Du kan kun optage fra en kanal ad gangen medmindre man laver en timeshiftoptagelse på den anden kanal. Jeg prøvede DVI udgangen og grafikken i selve boksen blev tydeligt bedre, der var dog ikke den store forskel på TV billedet. Nu kører jeg med en scart router så jeg er lidt ligeglad med det og skiftede derfor hurtigt tilbage til scart. Tunerne kræver betydeligt kraftigere signal end på både min Force 530 og min Arion 9310. Dem kan jeg begge modtage tyske kanaler på. Ikke en eneste tysker på denne boks. Mediaplayerdelen over lan fungerede til gengæld fint hvor jeg blev koblet op til 3 pc'er med MediaPlayer 11 samt min uPNP Dreambox 7000 samtidigt i løbet af et par minutter. Havde ingen problemer med at se filmen, men det er ikke en god ide at spole 480x, da hverken udpakning eller routeren kunne følge med der ![]() Underteksterne ser ud til at fungere fint, men tekst-tv bliver ikke optaget samtidigt, men er jo nok til at leve med. Fjernbetjeningen er med meget små knapper, men det kan være man kan vænne sig til dem, hvis man ikke har en alt-i-en. Grafikken er stort set ikke eksisterende og der er heller ingen ekstra finesser udover mediaplayerdelen over lan. Jeg prøvede ikke udgangen til nummer 2 fjernsyn da det jo kun er en udgang til en almindelig videosender/modtager. Alt i alt en meget stor skuffelse endnu ringere end f.eks en Arion 9310PVR der dog har mange gode finesser, bare ikke virkende undertekster. Jeg glæder mig derfor til at prøve en 5000 PVRt i løbet af de næste par dage. Mvh, Lars |
|
![]() |
|
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
Og jeg glæder mig til at høre om dine erfaringer med den. ![]() Synes nemlig også Topfield lyder som om de kunne være blandt de bedre alternativer. Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg skal nok vende tilbage når jeg har leget lidt med den i et par dage. I mellem tiden har miri jo lavet en ret god beskrivelse af modtageren. (link overfor)
Måske miri kunne foreslå hvad han anser for at være absolut nødvendig software til denne boks. Jeg kan se der ligger en hel del rundt omkring, men der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange? Mvh, Lars |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har pt. installeret: Jag's EPG. Den giver en alternativ EPG med mulighed for padding, automatiske timere efter søgeord samt lagring af EPG på HD, så den er på plads, når Topfield'en tændes. Enkel at bruge, men som den eneste TAP, så har Jag beskyttet den med en udløbsdato. Indtil videre er den blevet opdateret, så den ikke koster noget, men man kan altså betale sig fra det.... Jeg har kørt med version 2.7, da der har været meldinger om, at 3.0 ikke var så stabil, men jeg har faktisk ikke selv prøvet den af... Der er dog flere andre TAPs, der giver samme funktionalitet - jeg har bare være for doven efter, at jeg havde vænnet mig til JAG. TF5000Display. Den giver et større udbytte af det simple display på Topfield'en, så man kan se kl., aktuel kanal, om der optages og mere - lidt ligesom en lysavis - det virker faktisk rigtig godt. Super PIP. Giver flere muligheder for PIP-visning Auto Resume. Den nuværende firmware til TF5000PVR mangler en funktionalitet, der ellers findes på en del af de øvrige TF5XXX, nemlig at der sættes et bookmark, når der trykkes stop ved afspilning af en optagelse. Det giver nemlig mulighed for at gå tilbage til det sted, hvor man sidst var, når man genoptager afspilningen - dette hul løser Auto Resume... Men der er altså meget mere, se f.eks..... http://www.topfield.cc/index-e.html Prøv dem af: Der er endnu igen eksempler, på at det er lykkedes nogen at ødelægge deres Topfield ved at bruge TAP, og grundindstillingerne kan let gendannes - i den simple version ved at fjerne TAP'en, og ellers ved at reinstallere maskinen med fabriksindstillingerne og afbryde strømmen et minut. Kanalerne skal selvfølgelig genindstilles og et par andre småting, men alt dette kan normalt gøres på under 5 minutter. Dette anbefales i øvrigt også ved firmwareopdatering. |
|
miri
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |