recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Formatering Harddisk Thomson DTH8550
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFormatering Harddisk Thomson DTH8550

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sbugge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Emne: Formatering Harddisk Thomson DTH8550
    Sendt: 19-Februar-2007 kl. 14:53

Hejsa,

Der er nu små 3 uger tilbage før jeg har haft min Thomson DTH8550 fra fælleskøbet i 6 måneder, og jeg må konstatere at jeg har haft flere problemer med den end nogen anden elektronisk dims jeg har haft i mit liv (inkl. Computere, tro det om i vil eller ej).

Mere om det om kort tid, men jeg vil give den en sidste chance og prøve at foretage en fuld formatering af harddisken.  Der er to ting i det, hvor jeg har brug for gode råd.

1.  Hvordan gør man det?

2.  Sletter man firmware i processen, eller med andre ord, skal firmware geninstalleres.

Hvis svar 2 er et ja, så skulle man måske hoppe ind i sin bil og køre ned til Godpris i Ringsted og sige "hva' så hva'?".

Fortsættelse følger.

På forhånd tak

Søren

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2007 kl. 17:37
Hej Søren,

For at formatere harddisken, holdes "DVD Rec" og "Stop" knapperne inde på fronten i mere end 5 sekunder (se evt. flere tips på siden her).

Firmwaren slettes ikke - men det kunne være en idé at opdatere firmwaren (det kræver officielt et værksteds-besøg). Flere har skrevet om at optageren er blevet mere stabil med en senere firmware (du kan alternativt selv forsøge at opdatere optagerens firmware - men garantien kan ryge på den bekostning ).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
sbugge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 11:35

Hej Lars,

Havde faktisk søgt på google, og havde fundet følgende,

"Formaterar hårddisken (inte full formatering, bara tömmer alla bibliotek - filmer, bilder, musik etc) gör man genom att hålla nere DVD Rec + Stop framme på spelaren i typ 5 sek."

fra følgende tråd

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=62b04b0e52d0da193 d8d23b176a3313a&showtopic=122392&pid=1282432&st= 330&#entry1282432

Det var derfor jeg skrev "fuld formatering".   Harddisken er pt. total tom, men jeg testede alligevel med at holde "DVD Rec" og "Stop" knapperne nede, og displayet skrev da også "FORMAT" i hele 10 sekunder.

I aften vil jeg teste lidt.  Se i øvrigt min nye tråd om de problemer jeg har haft.

Hilsen

Søren

Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4055
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 15:58
Hej Søren,

Oprindeligt skrevet af sbugge sbugge skrev:

Det var derfor jeg skrev "fuld formatering".   Harddisken er pt. total tom, men jeg testede alligevel med at holde "DVD Rec" og "Stop" knapperne nede, og displayet skrev da også "FORMAT" i hele 10 sekunder.

Nævnte tast-kombination udfører en fuld formatering. Selve firmwaren ligger i en EEPROM (IC kredsløb) som kan opdateres fra en CD, men har altså ingen afhængigheder til noget på harddisken - så firmwaren vil aldrig blive berørt ved en harddisk formatering.

Samme "fulde" formatering bruges iøvrigt også når harddisken udskiftes  til en ny "blank" harddisk (se evt. denne tråd).

/Lars
Redaktør, recordere.dk
Til top
sbugge Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2007 kl. 19:41

Hej Lars,

Jeg er sikker på at du har mere styr på det end vores norske venner.  Den EEPROM du nævner, hvor firmwaren er på, virker vel ligesom BIOS på bundkortet i en PC eller hvad?

Men det er korrekt, at displayet kun skrev "FORMAT" i ca. 10 sekunder.  Kan en 160GB harddisk virkelig være formateret på så kort tid?

Hilsen

Søren

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu