|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
retrofluxx ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 11-Februar-2007 kl. 00:05 |
Hej Har købt et Toshiba 32WL66Z og oplever brummelyd ved BG under 90. Så var det jeg tænkte, kan man lave en indstilling, hvor man holder BG på 90, og kompenserer resten af billedopsætningen via kontrast, lysstyrke og skarphed. Jeg har prøvet med flg.: BG=90 Kontrast =25 Lysstyrke=50 Farve =40 Skarphed =-25 Blackstretch = OFF MPEG = OFF DNR = Lav Indstillingen er lavet "i hånden" uden DVE eller andre hjælpemidler. Hvad siger de erfarne Toshiba ejere? RetroFluxx |
|
_-= PJ =-_
|
|
![]() |
|
retrofluxx ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Når jeg skifter indstillingen så BG=10 og Kontrast = 50, som jeg umiddelbart har fundet frem til giver et rimeligt naturligt og roligt billede, så er forskellen minimal ift indstillingen er BG=90 og kontrast = 25. Er det en hel tåbelig indstilling? Spawn! Du er bruger af samme TV, har du leget med noget lignende, eller er du ikke ramt af brummelyden!??
|
|
_-= PJ =-_
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Hej retrofluxx Jeg er ikke selv ramt af brummeproblemet, men jeg kender godt fænomenet da der har været nogle stykker der har oplevet det på disse ellers udmærkede Toshibaer. Mine egne indstillinger er sådan her: BG 50 Men der er jo så ikke taget hensyn til brum - da jeg ikke har det på mit. Eller rettere, mit brummer også, men det er så lavt at det kun kan høres hvis jeg lytter på bagsiden af TV'et. Lidt brum kan ikke undgåes - men det må ikke være så højt så det generer. Har du ikke mulighed for at sende det til reparation ? |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
peterfc ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Hej Retrofluxx, Har samme problem, er vist desværre ret udbredt på denne model, der ellers har godt billed. Dine indstillinger virker rimelige, men det er stadigt et utilfredsstillende kompromis. Ville helst sende TVet til reperation, men jeg har ikke tillid til min tyske forhandler Digitalo (se evt. her).
Nogle der ved hvad en reparation vil koste her i DK? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |