|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
lenny100 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() Sendt: 20-Februar-2007 kl. 11:35 |
|
Hejsa,
I dag har TDC lanceret deres nye IPTV platform (http://privat.tdc.dk/tv/) med en settop boks med HDMI udgang. Er der nogen der har ideer til hvordan man kan integrere denne i et media center via HDMI? Jeg ved at man kan integrere en alm. settop boks i media center via IRblasterne, men det beror på at man bruger den analoge indgang på ens TV-kort. /Lennart |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
P.t. tror jeg ikke at der er andre muligheder end nedskalering til S-video og et analogt capture kort i PCen. TDCs IPTV er en Micro$oft-baseret platform, så man kan ikke afvise at der kommer en mulig integration med Vista MCE en gang i fremtiden (jeg har ingen konkret viden om dette; blot et rygte som jeg har hørt). Udover det tekniske aspekt er der en juridisk udfordring i den slags... Redigeret af JesperLund - 20-Februar-2007 kl. 11:50 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
lenny100 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
|
Jeg har også hørt rygtet om integration med MCE, men har bare ikke hørt noget om tidsplaner. Kan dog ikke se at det tekniske aspekt skulle være svært på nogen måder.
Integrationen kunne være på 2 måder 1. Via et plugin, IRblastere og et inputkort med HDMI in 2. Et inputkort med RJ45 stik (og access control), samt en integreret løsning med softwaren. Senere på året kommer IPTV platformen jo til Xbox360, så det er i hvert fald muligt at integrere den. Mht. til juridiske aspekt kan jeg ikke lige se forhindringen, men det er nok noget med at windows er en forholdsvis åben platform. /Lennart |
||
![]() |
||
sebbe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 264 |
![]() |
|
nogle der har et link til indformation om "iptv"? har ingen anelse om hvad det er hehe.
|
||
![]() |
||
it johnni ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 900 |
![]() |
|
![]() |
||
![]() |
|
For mere information om selve platformen: http://www.microsoft.com/tv/default.mspx
|
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Så vist jeg har forstået det kommer TDC IPTV med en STB som har indbygget harddisk. Du kan garanteret ikke overføre dine optagelser fra harddisken til flytbare medier (og videre til BitTorrent, hvis du nu ønskede dette...). Hollywood vil sikkert gerne have tilsvarende garantier, så du ikke frit kan manipuere med IPTV signalerne på din PC. Det vil sige, at vi taler en eller anden form for DRM og måske endda Trusted Computing. Måske skræmmer sporene fra DVD og HD-DVD software players? DRM systemerne på DVD (CSS) og HD-DVD (AACS) er brudt mere eller mindre sammen på grund af svagheder i software players... |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
|
Har i noget info om boksen, TDC kan intet fortælle mig om den.
Data sheet? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg tror vi er enige om at det er Windows som åben platform der skræmmer. Men man kan vel egentlig gøre det samme med en DVD/HDD optager? At man ikke kan integrere IPTV i et mediacenter er et tilbageskridt ifht at få den samlede Media Center løsning. Jeg håber at MS eller andre snart finder noget der kan fungere. Så lige denne nyhed på forsiden. Hvis man bare kunne bruge den: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1000&zoneid=3 |
||
![]() |
||
![]() |
|
TDC plejer at bruge Sagem som settop boks leverandør. så mon ikke det er denne? http://www.sagem.com/index.php?id=64&L=0 i en nyere/opdateret udgave med HDMI /Lennart |
||
![]() |
||
D. Jensen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2004 Sted: 2750 Ballerup Status: Offline Point: 175 |
![]() |
|
Nej, det er en Kiss de leverer til TDC TV. |
||
![]() |
||
Bendix ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2215 |
![]() |
|
Jep det er en kiss, men underligt man ikke kan få noget som helst at vide
om den.. De regner vel ikke med at man køber en vare... som man ikke ved hvad er.. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |