|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() Sendt: 20-Februar-2007 kl. 17:27 |
Når jeg laver en helt ny installation af DVBViewer, sætter jeg selvfølgelig igen stien til optagelser, som den var før. Herefter klikker jeg på "Genopfrisk Database" under optager. Men kun ca. halvdelen af mine optagelser kan så ses via OSD'en Det samme er tilfældet, hvis jeg på en anden pc med DVBViewer sætter en sti til optagelser a la \\Server\Optagelser Det er præcis de samme filer, der vises/mangler Dette gør det jo meget svært at se sine optagelser via remoten Nogen, der har samme problemer, eller måske ligefrem en løsning
Derudover kommer de alle op med datoen 30-12. Jeg har valgt at oprette informationsfil til alle mine optagelser.
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg har prøvet noget lignende og lavede en midlertidig løsning ved at flytte alle mine gamle optagelser til en anden folder og pege på den som film-folderen. Jeg bruger nu den samme folder til at placere redigerede optagelser, som jeg vil gemme i. Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
#Badsted Tak for svaret Det er selvfølgelig en mulighed. Virker også OK på Klienten. Har dog den ulempe, at man ikke kan se info om optagelserne i OSD'en. På klienten eksisterer dog stadig det problem, at man skal hen og klikke på "Genopfrisk Database", hver gang man har lavet en optagelse på serveren Jeg forstår i det hele taget ikke, hvorfor dette er lavet som en database. Det gør selvfølgelig principielt søgning mm. hurtigere. Det er dog begrænset, hvor mange optagelser, der er plads til selv på en stor harddisk. Jeg laver nok et indlæg på DVBViewer forummet. Så må vi jo se om jeg får svar.
|
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Jeg er ikke 100% skråsikker, men mener at klienten selv genopfrisker film folderen. Hvis du vælger at den skal skrive NTFS data, så mener jeg også, at du har info med om optagelsen, men igen er jeg ikke helt sikker, jeg skal lige hjem og prøve det.... Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
![]() |
Har nu postet her: http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=17258 Mener også at film folderen opfriskes automatisk, men der er ingen mulighed i OSD'en til at se infoen. Eller?
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Er der nogen af jer der ved hvad man skal bruge for at klippe i .ts filerne samtidigt med at subtitles bibeholdes? Har forsøgt med VideoRedo, men den bevarer ikke subtitles |
|
![]() |
|
![]() |
ProjectX, som kan kompiles fra bunden eller downloades i en færdig form. Jeg bruger selv denne her: http://dreambox.ingmar.dk/projectx.asp Og der er også på ovenstående sider nogle glimrende guides. Hvis du får dine subtitles til at stå perfekt på dine DVD'er, så vil jeg gerne vide, hvordan, da de DVD'er jeg har forsøgt at lave har enten grønne undertekster eller gennemsigtige med rød baggrund. Med venlig hilsen |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
VideoRedo har under FAQ en bemærkning om at det med subtitles vil blive supporteret? (spørgsmålet er så bare hvornår) http://www.videoredo.com/FAQs/SupportFAQProductFeatures.htm# RetainingSubTitles
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
![]() |
#Badsted Klip og Demux TS-filen med projectX (i et hug). Vælg sup formatet for undertekster. Brug dernæst DVDAuthorGUI: http://download.videohelp.com/liquid217/dvdauthorgui.pl?p=gu ide1 En rimelig forvekombination, når du tilføjer en undertekstfil (*.sup) er: 000000 CCCCCC FFFFFF se også http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=7 DVDAuthorGUI kan lave DVD'er med flere undertekst- og lydspor. Også menuer er mulige. #MCenterfreak: Jeg kan se, at du også har besvær med at få svar på DVBViewer forummet. #Alle Min tråd er måske løbet lidt af sporet, men det er da rart at der i det mindste sker lidt Hvad med nogle støtteindlæg her http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=17258 Redigeret af Delphi - 23-Februar-2007 kl. 22:18 |
|
![]() |
|
![]() |
#Badsted Kommer lige i tanke om at man kan ændre underteksternes farve med IFOEdit (google) efter man har lavet DVD'en (VIDEO_TS mappe). Kan dog ikke lige huske hvordan |
|
![]() |
|
![]() |
Been there, tried it, didn't work Jeg har forsøgt at sende en mail til DVDAuthorGUI udvikleren som han skriver om i readme filen, men jeg har aldrig fået svar. Men hvis I andre har fået det til at virke, så kan det vel også fungere hos mig!?!? Med venlig hilsen Henrik Badsted |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg vil såmænd ikke gøre andet en tage en .ts med undertekster, klippe lidt af i starten og lidt i enden og hælde den tilbage på harddisken igen (pladsproblemer, har nu 1,6 terabyte, men det vokser hele tiden!!!) Ønsker ikke at brug DVD, ville være lidt underligt at producere DVDer til Video når jeg nu har brugt så lang tid på at afskaffe DVD film og Audio CDer i hjemmet VideoRedo er perfekt til det, men den kan ikke undertekster Har prøvet lidt med Project X, men det er indtil nu kun lykkedes mig at få lavet en mpg fil uden undertekster. Det ser ud til at Project X kan ALT så jeg mangler måske bare at finde den berømte nål i høstakken #Delphi Citat: "Klip og Demux TS-filen med projectX (i et hug). Vælg sup formatet for undertekster. " Er det løsningen for mig, hvis ja, kan du give et lynkursus? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |