|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
Mr. Chi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 23-Februar-2007 kl. 14:45 |
||
Hej alle, Jeg er novice ud i det meste teknik og håber der er nogle venlig sjæle med indsigt som kan hjælpe med et par spørgsmål vedr. Sonys RDR-HX820 ? Sagen er den, at jeg overvejer at købe denne model og koble til min satelitboks fra Canal Digital. Jeg tænker på om den funktion der hedder automatisk etikettering af programtitler kan fungere, når jeg skal optage fra min satelitmodtager / Canal Digital. ?Altså mit tv-signal kommer udelukke fra denne parabol og det vil være ift. dette jeg skal bruge HX820. Et andet spørgsmål går på om indstilling af timer til optagelser kan ske automatiskpå baggrund af EPG fra min canal digital lejebox ? Sidst skal jeg høre om jeg har forstået det korrekt: min sattelitboks skal være tændt og indstillet på det program jeg vil optage, for at HX820 (eller hvilken som helst anden DVD-HD optager) kan optage det forudprogrammerede ? Håber at høre fra jer ! På forhånd tak.
|
|||
Mr. Chi
|
|||
![]() |
|||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
||
Hej Mr. Chi,
Jeg vil forsøge at besvare efter bedste evne - i betratning af at jeg hverken har Canal Digital digital modtager eller HX820 (men derimod forgængeren HX900).
Ja, såfremt din digital modtager fremfører Tekst-TV for kanalerne (og det gør den uden tvivl), så vil Sony optageren gøre brug af dette. Det har tidligere været debatteret for HX910 og Selector (23. Juni 2006 kl. 22.18 og frem), at optageren hentede titlerne fint for de fleste kanaler. Bemærk dog, at side-tal for L3 indgangen (hvor Satellit-modtageren er tilsluttet) kun kan indstilles til én Tekst-TV side fra programoversigten per dag. De fleste kanaler vil fungere fint med side 301 for alle dage - men det gælder altså ikke alle (se evt. tråden her vedr. sidetal for dagens programoversigt).
Nej, det kan den ikke. Nogle TV har en funktion der er knyttet til Tekst-TV, kaldet NexTView, hvilket bevirker at man fra Tekst-TV programoversigterne på fjernsynet kan indstille timeren på en tilsluttet optager - men dette er i dag kun at finde på meget få TV (og har altså ikke noget med digital-modtagerens EPG at gøre).
Ja, for at Sony optageren kan indspille programmet, skal digital-modtageren være tændt og indstillet på den ønskede kanal. Nogle HDD/DVD modtagere har indbygget Guide Plus+ med tilhørende G-Link infrarød sender, der kan styre visse fabrikater af digital-modtagere (optageren kan altså selv skifte kanal på satellit modtageren). Det er f.eks. Sony's 'udenlandske' HX717/919 og x25 modeller, Pioneer's DVR-x30/x40 serier, JVC's DR-MHx0/x00 og enkelte Philips optagere der har denne G-Link funktion. Men bemærk, at det er ikke sikkert at din satellit modtager er understøttet af systemet (optageren skal nødvendigvis kende de infrarøde sekvenser der skal bruges til din digital modtager). Læs evt. mere om Guide Plus+ og G-Link på Gemstar Europe. /Lars |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
||
Jeg har heller ikke en 820 |
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
||
Naaaj. Nu har jeg hverken en Sony eller en box fra Canal Digital, så måske er jeg lidt ude på lidt dybt vand, men mener at der måske alligevel er en mulighed. Jeg har for ikke så lang tid siden, hjulpet en i familien der har en Sony 710 og en DVB-T box, med at sætte deres deres Sony op til "Synchro Rec". Hvis jeg ikke husker helt forkert, er det eneste de nu skal gøre for at optage et program, at trykke på "Synchro Rec" knappen på Sonyen, og indstille DVB-T boksen, f.eks. ved brug at EPG timeren, til at tænde for DVB-T boxen til det program de nu vil optage. Om det er en DVB-T eller en Sat box, kan jeg ikke rigtig se at det skulle gøre nogen forskel, da det jo bare er Sonyen der skal have et signal på L3, om at der skal til at ske et eller andet. Ulemper: Sonyen skal bruge lidt tid til at starte optagelsen, og boksen skal være i standby.
|
|||
PV
|
|||
![]() |
|||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7250 |
![]() |
||
Optager jeg fra min Selector via L3 får jeg titel på min 720 ( Dr1 og DR2 + TV2 de andre har jeg ikke prøvet ) Om det er det samme fra en sat modtager ved jeg ikke Hans |
|||
![]() |
|||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
||
Det er muligt for hver analog tuner kanal at angive hvilken teksttv-side recorderen skal kigge fra. Det er ikke muligt via linie-indgangene så vidt jeg ved. Man kunne vel forestille sig, at recorderen tog brug af side 100?, jeg har også oplevet at få titel på, men også det modsatte. |
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
|||
Mr. Chi ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Februar-2007 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
||
Til alle, Tak for hjælpen ! Det var informativt og brugbart.
|
|||
Mr. Chi
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Hej igen,
Hmmm..nu hvor jeg købt HX820 har jeg problemer med at indstille L3 til TTV ? Det går fint via tv-oversigt i opsætningen hvad angår det analog signal fra TV2 og der virker etiketteringen også ? Men ved optagelser på L3 - dvs. med signalet fra satelitboksen - sker der ingenting trod det at satelitboksen har TTV ? Jeg kan simpelthen ikke finde en indstillingsmulighed for L3 ? Nogle bud ?
Redigeret af Mr. Chi - 28-Februar-2007 kl. 13:59 |
|||
Mr. Chi
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Ja, prøv at læse mine indlæg, det kan du sikker ikke...
|
|||
mvh Christian
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |