Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Mulleboy
Bruger
Oprettet: 15-December-2005
Status: Offline
Point: 93
|
Emne: Sony 40v2500 - dårlig til fodbold ? Sendt: 26-Februar-2007 kl. 21:48 |
Hej,
jeg har sådan et tv hjemme "på prøve" - og jeg synes ikke billedet er tilfredsstillende. Ved fodbold er der skygger omkring spillerne - og efterslæb på fx. bolden - champions league fra Viasat fra ekstremt dårligt.
I fx. film, hvis der er hurtige bevægelser, så er der også "slæb" på.
Har læste flere, der roser dette TV for netop at være godt til sport mv, men jeg synes det er rigtig dårligt til det. Naboen var indkaldt som vidne - og hans Samsung til 10k klarer sport meget bedre.
Er der en indstilling jeg har overset, for kvaliteten kan jeg ikke leve med - og ja, det skal være LCD. I vores stue virker et plasma næsten som et spejl 
vh. Morten
vh. Morten
|
 |
Soko
Super bruger
Oprettet: 08-Maj-2006
Point: 284
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 22:08 |
Hej Morten
Enten er der problemer med det tv du har hjemme eller dine signalforhold, ellers er du MEGET kræsen, hvilket naturligvis er 100% ok.
Jeg har selv et KDL40V2000 og de er næsten helt identiske. Jeg ser ikke meget fodbold, men stort set alt andet og jeg kan slet ikke genkende de fejl du beskriver.
Jeg har kabeltv fra TDC + selector (selectoren gav lige de sidste 10 - 15% og jeg er særdeles tilfreds).
Du kunne evt. forsøge at sætte skærmen til inden hos naboen....
Mvh. Soko
|
 |
Mulleboy
Bruger
Oprettet: 15-December-2005
Point: 93
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 22:25 |
Hej Soko,
må indrømme, at jeg er lidt kræsen - også derfor jeg indkaldte min nabo som "vidne". Han er ikke så kræsen som mig, men han konstaterede tørt "det ligner lort" - så det afgjorde det lidt for mig.
Signalet er digital parabol, så det burde jo være godt nok.
Tror jeg slæber det med til ham, næste gang der er fodbold - hvis det er inden for de 14 dages returret, som jeg heldigvis har.
/Morten
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 22:25 |
'Slæb' ved fodbold er et uundgåeligt fænomen ved LCD TV. Hvis man er irriteret over det kan man smide nok så mange penge efter teknologien, men det vil stadig være der.
Man skal dog også huske på, at dårlige signaler fremstår endnu dårligere på store TV. Viaskvat har nogle af de absolut mest patetiske TV-signaler kendt på denne jord.
|
 |
PeterD
Ny bruger
Oprettet: 02-Januar-2007
Sted: Denmark
Point: 12
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 22:30 |
Mulleboy skrev:
Hej,
jeg har sådan et tv hjemme "på prøve" - og jeg synes ikke billedet er tilfredsstillende. Ved fodbold er der skygger omkring spillerne - og efterslæb på fx. bolden - champions league fra Viasat fra ekstremt dårligt.
Har læste flere, der roser dette TV for netop at være godt til sport mv, men jeg synes det er rigtig dårligt til det. Naboen var indkaldt som vidne - og hans Samsung til 10k klarer sport meget bedre.
Er der en indstilling jeg har overset, for kvaliteten kan jeg ikke leve med - og ja, det skal være LCD. I vores stue virker et plasma næsten som et spejl 
vh. Morten
vh. Morten |
Har samme model men 32 tommer. Kan slet ikke genkende de problemer du nævner. Der er noget galt med enten din skærm eller signalforholdene. Kan også være scartkablet fra satelitmodtageren der driller. F.eks. et langt kabel i for dårlg kvalitet.
Hvis du har de samme problemer ved visning af tv-stationerne fra den indbyggede digitale modtager, må der være en fejl i skærmen. Her er billedkvaliteten nemlig næsten altid 100% perfekt.
|
Sony KDL-32V2500
Sony RDR-HX820
Sony HT-SF1000
Pace PVR 460
Nokia 220S
|
 |
nextgeneration
Pause fra forummet
Oprettet: 16-September-2006
Point: 1052
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 22:49 |
PeterD skrev:
Mulleboy skrev:
Hej,
vh. Morten
vh. Morten |
Har samme model men 32 tommer. Kan slet ikke genkende de problemer du nævner. Der er noget galt med enten din skærm eller signalforholdene. Kan også være scartkablet fra satelitmodtageren der driller. F.eks. et langt kabel i for dårlg kvalitet.
Hvis du har de samme problemer ved visning af tv-stationerne fra den indbyggede digitale modtager, må der være en fejl i skærmen. Her er billedkvaliteten nemlig næsten altid 100% perfekt. |
Der er lysår mellem en 32" LCD og en 40" LCD. Kan ikke sammenlignes. Det er muligt sport og film kan virke tåleligt på en 32" LCD, men over 37" går det galt med den teknologi der er tilrådighed idag. 37" og derover er det bedre med en plasma til sport og film. Er man ikke til blanke skærme, må man vælge LCD og leve med efterslæb etc.
Redigeret af nextgeneration - 26-Februar-2007 kl. 22:58
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
 |
Søren Ingemann
Super bruger
Oprettet: 31-December-2004
Point: 497
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:03 |
Hej Morten
Først og fremmest må jeg tilstå at jeg ikke kender noget som helst til dit fjernsyn, så jeg udtaler mig bare sådan helt generelt.
Min erfaring siger mig, at alskens forskellige billedforbedrende kredsløb ofte er med til at give nogle af de skygger og slør, som du omtaler. Og det gælder uanset om det er LCD eller plasma.
En hurtig googling på hvilke features din model har, gav følgende resultat:
Digital MPEG Noise Reduction Circuit reduces "block noise" and "mosquito noise" MPEG artifacts caused by compression used in digital broadcasts.
Digital Temporal 3-D Noise Reduction works on a pixel-by-pixel basis to further reduce signal noise.
Digital Motion Adaptive I/P Progressive Scan, coupled with Edge Adaptive I/P deinterlacing conversion improves resolution in moving images and reduces jagged edges or "stair-stepping" sometimes seen in diagonal lines in video.
Digital Contrast Enhancer Circuit optimizes contrast for each scene by analyzing every scene independently. Adaptive processing improves low-contrast scenes, providing sharp, vivid images with high contrast.
Digital Green, Blue, White Enhancer Processing selectively adjusts green, white and blue color levels for a more vivid image and more lifelike color
Som sagt kender jeg ikke det specifikke TV, men hvis der er mulighed for at disable nogle af disse features i menuen, så kunne det måske hjælpe.
|
 |
lrev på jobbet
Guld medlem
Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
|
Sendt: 27-Februar-2007 kl. 08:13 |
Hej!
ALLE LCD er dårlige til eks.vis Fodbold (nogle værre end andre)
lrev
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
 |
troelsit
Guld medlem
Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 910
|
Sendt: 27-Februar-2007 kl. 09:35 |
lrev på jobbet skrev:
Hej!
ALLE LCD er dårlige til eks.vis Fodbold (nogle værre end andre)
lrev
|
Det er også min vurdering! Hvis man favorisere sport bør man holde sig fra LCD. Så man må vælge mellem ghosting/pixelering eller genskind hvis du vælger plasma. Jeg har dog også en stue fyldt med vinduer og synes ikke genskind er så slemt...
Redigeret af troelsit - 27-Februar-2007 kl. 09:36
|
Panasonic 42PX60EN
Pioneer DV-530
Squeezebox V3
Minipods
Bass-station
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7981
|
Sendt: 27-Februar-2007 kl. 12:03 |
'Slæb' ved fodbold er et uundgåeligt fænomen ved LCD TV. Hvis man er irriteret over det kan man smide nok så mange penge efter teknologien, men det vil stadig være der. |
ALLE LCD er dårlige til eks.vis Fodbold (nogle værre end andre) |
Ikke på JVC's fjernsyn som f.eks. LT-37M60 - her er der ikke slør, slæb eller noget ved fodbold eller andre hurtige scener. Billedet er bare flot!
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Bolt
Bruger
Oprettet: 04-Januar-2007
Point: 99
|
Sendt: 27-Februar-2007 kl. 12:15 |
Jeg forbedrede billedet meget på mit 40v2000 ved at sætte en signalforstærker på antenneudgangen. Tv'et krævede mere af signalet end mit gamle Philips CRT, men nu er det ganske udemærket. Signalet er stadigt ringe, men der er ikke nævneværdigt slør på.
|
 |
AllanHvass
Bruger
Oprettet: 05-Juni-2006
Point: 149
|
Sendt: 27-Februar-2007 kl. 12:41 |
Kunne man overveje at splitte TV apparater forumet op i to, ét for LCD skærme og ét for Plasma skærme, og så forbyde deltagere på det ene adgang på det andet og vice versa. Jeg er ved at være temmelig træt af at alle LCD diskussioner lynhurtigt befolkes med de samme 5-10 Plasma Prædikanter (PP) som drejer debatten et helt andet sted hen.  Det modsatte foregår sikkert også, og så kan plasma slippe for at høre på LCD Forkyndere (LF). Tak.
|
Med venlig hilsen
Allan Hvass
|
 |