recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Noxon 2Audio samt Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNoxon 2Audio samt Squeezebox

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pawnee Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Emne: Noxon 2Audio samt Squeezebox
    Sendt: 28-Februar-2007 kl. 16:17

Hej.

Jeg vil gerne gå den trådløse vej men ønsker pt. ikke at bruge knap 2500 på Squeezebox'en. Jeg overvejer at starte med Noxon 2audio til omkring 1100kr. Spørgsmålet er så:

Kan jeg senere flytte Noxon til køkkenet og sætte en Squeezebox i stuen?

Kan de begge køre Twonky?

Vil der opstå nogen problemer med at have dem kørende på samme tid. Forskellig MP3 nummer, MP3/netradio, 2 forskellige netradiostationer.

Eller skyder jeg mig selv i foden ved at gå den billige vej først?

Med venlig hilsen

Pawnee

Til top
dreamstream Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2006
Sted: Denmark
Point: 288
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2007 kl. 17:47

Hej Pawnee

Du kan ikke køre en squeezebox med twonky. Sqeezeboxen kræver sin egen software "slimserver", du kan dog sagtens høre netradio, men twonky og squeezebox går ikke i spænd sammen. Twonky går dog fint sammen med alle andre klienter jeg har kendskab til. Medmindre du har "gyldne ører" eller på anden måde har et tilhørsforhold til squeezeboxen, så vil jeg råde dig til at over veje situationen grundigt inden du køber. Personligt finder jeg TEAC's nye WAP-5000 utroligt interessant.

Vedr NOXON 2, så er den i mine øjne altid et godt køb. Den kan utroligt meget til pengene, men har syntes jeg udseendet lidt imod sig. Lidt firkantet sagt så er det squezzebox og slimserver. Eller alle andre clienter og f.eks twonky.

Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2007 kl. 08:22

Squeezebox er IKKE UPnP - og derfor funker den ikke med Twonky. That's life.

kris

Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
j_mil Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2007 kl. 14:46

Der findes faktisk også mediaafspillere der  kører UPnP i den såkaldte seriøse ende rent audiomæssigt (Wolfson konverter, BB forstærkere FLAC support).  http://www.neodigits.com/new/body/products/Xline/x5000.asp    

Jeg har prøvet X3000 og den fungerede fint med Twonky. Man skal selfølgelig huske at konvertere til et format som alle kan forstå og pt kan Noxon og WAP5000 (vist nok) ikke bruge FLAC.

// JM

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu