Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
FeTA
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
|
Emne: Kalibrering Pioneer 427 XD Sendt: 08-Marts-2007 kl. 03:36 |
Hej med jer
Jeg købte mit Pioneer via fælleskøbet og vil gerne have det kalibreret men ser til min skræk efter 3 ugers ferie i udlandet at Otto der jo kalibrerede for TC er holdt op, så jeg vil høre om der er nogen der ved hvem der så kalibrerer for TC, jeg har prøvet at ringe til dem men det er næsten umuligt at komme i kontakt med dem via tlf.
Ellers må man jo kontakte Otto i hans nye firma, men det er jo desværre nok dyrere end de 2000 vi skulle betale hvis vi benyttede os af fælleskøbet.
Hilsen FeTA PS. men held og lykke til Otto i hans nye firma.
|
 |
ptheglev
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 670
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 08:23 |
Du kan også få Scala Hifi i Gentofte til at gøre det. Det koster 4 K hvis ikke
tv'et købt hos dem, så ja - det havde været fedt at få det gjort af Otto.
http://scalahifi.dk/index.php?id=nyheder
|
 |
renevk67
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 08:34 |
Kan du ikke bare kalibrere det selv ved hjælp af kalibreringsdvden "Digital Video Essentials" Du kan få den hos TC og i Hifiklubben og ifølge nogen her på forum også hos Axel Music. Den koster 250 kr og hvis du følger den tror jeg du vil blive fuldt ud tilfreds. Jeg er supertilfreds med min skærm efter jeg fik den indstillet med hjælp fra den DVD.
|
Renevk67
Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
|
 |
ptheglev
Guld medlem
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 08:56 |
Så vidt jeg har forstået det, så ligger der menuer i tv'et til kalibrering, der
kun kan nås hvis du har ISF-certifikation og dermed en service-remote, der
gi'r dig adgang til omtalte menuer. Derefter skulle der være langt bedre
muligheder for en super kalibrering end den, du kan opnå vha. diverse
DVD'er.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 09:38 |
FeTA skrev:
Ellers må man jo kontakte Otto i hans nye firma, men det er jo desværre nok dyrere end de 2000 vi skulle betale hvis vi benyttede os af fælleskøbet. |
Vi satte ikke en egentlig deadline for kalibreringstilbuddet i fælleskøbet, men med mit stop i TC vil det være naturligt at stoppe tilbuddet nu. Min pris vil være 2500,- fremover, og jeg har indtryk af at det er samme pris TC vil tage fremover.
renevk67 skrev:
Kan du ikke bare kalibrere det selv ved hjælp af kalibreringsdvden "Digital Video Essentials" Du kan få den hos TC og i Hifiklubben og ifølge nogen her på forum også hos Axel Music. Den koster 250 kr og hvis du følger den tror jeg du vil blive fuldt ud tilfreds. Jeg er supertilfreds med min skærm efter jeg fik den indstillet med hjælp fra den DVD.
 |
En kalibrering via DVE er bedre end ingen kalibrering, men det er ikke det samme som en "rigtig" kalibrering. Der er stadig markante forbedringer at hente ved en prof-kalibrering - jo mindre erfaring man selv har med at bruge DVE, jo større forskel vil der være. Uanset hvad, så er forskellen markant større end f.eks. forskellen på at bruge component og HDMI, for slet ikke at snakke om forskellige kvaliteter af opskalering via HDMI - dét er en forskel som mange bruger en hel del penge på faktisk, i dét lys er kalibrering en god investering - også selv om du har et godt billede i forvejen.
|
 |
FeTA
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2006
Point: 133
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 09:42 |
Hej Otto
Godt at høre fra dig, jeg tror godt jeg vil give de 2500 kr. du forlanger for at få dig til det.
Jeg må holde øje med hvornår du kommmer rigtigt igang så jeg kan bestille dig til det.
Ellers giv mig dit telefonnr. så jeg kan kontakte dig.
Hilsen FeTA
|
 |
ptheglev
Guld medlem
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 09:47 |
Ho hooo - velkommen til Otto. For ikke at spolere denne tråd, ku' jeg så
lokke dig over i:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=20723&PN=1&TPN=500
Har lige et spørgsmål - tror dit svar ku' interessere en del læsere.
|
 |
ptheglev
Guld medlem
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 09:49 |
Mac er bare noget l... til at poste links. Jeg henviser til tråden, der hedder:
"Pio 427/4270 skygge liste". Den er under TV apparater forummet.
|
 |
renevk67
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:16 |
AV Precision skrev:
|
En kalibrering via DVE er bedre end ingen kalibrering, men det er ikke det samme som en "rigtig" kalibrering. Der er stadig markante forbedringer at hente ved en prof-kalibrering - jo mindre erfaring man selv har med at bruge DVE, jo større forskel vil der være. Uanset hvad, så er forskellen markant større end f.eks. forskellen på at bruge component og HDMI, for slet ikke at snakke om forskellige kvaliteter af opskalering via HDMI - dét er en forskel som mange bruger en hel del penge på faktisk, i dét lys er kalibrering en god investering - også selv om du har et godt billede i forvejen.
[/QUOTE]
Jeg synes nu at der ifølge flere af forums medlemmer der ikke kan se den store forskel før og efter en kalibrering til flere tusinde kroner. Så jeg er godt tilfreds med at have betalt 250 kr for noget jeg kan se gjorde en forskel og som faktisk ikke var særligt svært, med den gode forklaring som DVE dvden har.
|
Renevk67
Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
|
 |
karula
Guld medlem
Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 849
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:32 |
Hvis man har fået kalibreret sit TV, hvad gør man så hvis det skal
byttes, er pengene til kalibreringen så smidt ud?
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:47 |
renevk67 skrev:
Jeg synes nu at der ifølge flere af forums medlemmer der ikke kan se den store forskel før og efter en kalibrering til flere tusinde kroner. |
Om man kan se forskel afhænger jo af øjnene der ser - jeg har også hørt folk sige at de ikke kan se forskel på en Samsung LE 40 R 72 og en Pioneer PDP 427... Det ændrer ikke på at jeg ikke har lavet en kalibrering hvor der ikke har været en væsentlig forskel. Med "væsentlig" mener jeg "større forskel end du kunne have fået ved at købe hardware for samme penge". Igen, du kan også finde mange der ikke kan se forskel på scart og HDMI - betyder det at en ny DVD-afspiller med HDMI ikke er 2500,- værd? Eller hvad med forskellen på et 7000,-s discount-tv og et 20.000,-s luksus-tv, det er der også mange der mener ikke er pengene værd?
Jeg kan ikke huske at have set indlæg fra folk der siger at der ikke er forskel, kan du henvise til nogle? Og nok så væsentligt: Er der tale om kalibreringer JEG har lavet? Uden at jeg vil bagtale mine konkurrenter, så ved jeg at der findes butikker der tager flere tusinde kroner for kalibreringer der ikke er pengene værd.
Jeg garanterer at der er en væsentlig forskel. Er der ikke dét, så betaler du ikke. Men jeg kan ikke garantere dig at du interesserer dig for forskellen, det er 100% op til dig selv.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 08-Marts-2007 kl. 10:50 |
karula skrev:
Hvis man har fået kalibreret sit TV, hvad gør man så hvis det skal
byttes, er pengene til kalibreringen så smidt ud?
|
I princippet ja. Hvad der sker i praksis, afhænger af omstændighederne. Men igen, det kan sagtens sammenlignes med hardware: Hvad nu hvis min DVD-afspiller går i stykker et halvt år efter garantiens udløb, er pengene så smidt ud?
|
 |