recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til optimal Home Theater PC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til optimal Home Theater PC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kryger Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til optimal Home Theater PC
    Sendt: 09-Marts-2007 kl. 15:32

Hej...

Jeg har brug for hjælp til opbygning af den optimale home theater PC/Mediacenter. Ydelse/kvalitet prioriteres højere end pris. Jeg kigger efter:

Lyd

- Det bedste lydkort med 9 kanaler balanceret XLR-output. Højeste bitrate/samplingfrekvens (24 bit/96 samp.frekvens, 24 bit/192 frekvens??)

- Dekode de nye Blu-Ray/HD DVD-lydformater DTS-HD Master Audio, Dolby-HD, PCM 5.1 - og gerne være forberedt på 7.1-input. Både digital output og analog balanceret XLR-output til 8.1 højttaler-konfiguration (sub, center, 2 front, 2 side, 3 rear-kanaler). Jeg bruger i dag Lexicon MC1-dekoder til 7.1-konfiguration, og har påsat en Dolby Surround-dekoder til at udvide de to bagkanaler med en ekstra center-højttaler. Jeg har gode erfaringer med Logic7-dekoderen, så denne software må meget gerne være indbygget til de forskellige formater.

- (automatisk) EQ-rumkorrektion (8.1 højttalersetup), m. 3-4 mikrofon-input.

Øvrigt:

- TV-tuner, analog+digital DVBT

- Videokort m. RGB/Component/digital input/output

- Indbygget (HD) TDC-Selector-dekoder, hvis muligt??

- Videooptager i HD 1980p

- Lydoptager i HD

- HD DVD-drev (kodefri?)

- Blu-Ray-drev (kodefri?)

- Andre gode features, jeg har overset?

Jeg vil meget gerne høre forslag til opbygning fra bunden med såvel hardware som software.

På forhånd tak for hjælpen!

Kryger

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu