|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
the old guy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Status: Offline Point: 106 |
![]() Sendt: 10-Marts-2007 kl. 15:50 |
Jeg overvejer at bestille et nyt tv her http://www.krishav.co.uk/store/prodView.asp?idProduct=1220&a mp;idCategory=497 Under betingelser står der man skal sende en kopi af for og bagside af ens creditcard og det synes jeg er lidt mærkeligt. Er der nogle der har oplevet dette ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Har sansynligvis kun PAL I Tuner, som ikke kan bruges i DK. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
the old guy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Status: Offline Point: 106 |
![]() |
Der kører et fælleskøb på flatpanels og de siger at den er "god nok" Det eneste er der skal en adapter til strømstikket + der er problemer med tekst tv på dvb-t Men det besvarer jo ille spørgsmålet |
|
![]() |
|
Ole ![]() Guld medlem ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 04-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 874 |
![]() |
Hmm. Det er ikke noget vi er vandt til i Danmark. Jeg skulle selv sende kopi af forsiden af dankort + sygesikringsbevis da jeg handlede i Tyskland (TechnikDirekt.de TROR jeg det var). -Det gjorde jeg, og jeg har ikke oplevet misbrug. Med kopi af for og bagside har de alle de oplysninger, de skal bruge til at misbruge dit kort. Den slags oplysninger bør man vel kun sende over en SSL-"linie"? Så, mit svar er et halvt ja, jeg har oplevet at skulle sende kopi af forsiden (men ikke bagsiden) Og mit råd er halvt nej, jeg synes ikke, at du skal gå med til at sende kopi af begge dele. -Spørg evt din bank om de mener, at du skal have betænkeligheder ved det. -Det er dem du skal slås med, hvis der sker misbrug. ...Ole |
|
Moderator, recordere.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok prøver at ringe til banken på mandag. Tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Jeg vil give Ole ret, jeg ville IKKE sende en kopi af begge sider, det er for usikkert. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Vendel ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-April-2004 Status: Offline Point: 423 |
![]() |
Jeg har aldrig været udsat for at de vil have en kopi af både for og bagside, og jeg ville heller ikke sende en kopi af bagsiden da det jo er der de 3 kontrol nummer står |
|
PV
|
|
![]() |
|
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() |
Løsningen er vel bare at fjerne kontrolnumrene og så sende begge sider af kortet. Så har de alle de oplysninger de kan få og dermed tjekke at du er den du udgiver dig for, og samtidig er du sikker på dit kort ikke bliver misbrugt. -Tilsvarende ville jeg også fjerne de sidste 4 cifre i mit CPRnr. hvis jeg skulle sende et billede at det.
|
|
![]() |
|
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
Du skal bare slette de 8 midterste cifre i dit kortnummer, så kan de med ret stor sikkerhed se at det er dit kort men dataen kan ikke misbruges. |
|
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
|
![]() |
|
Henr1k ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2007 Sted: Viborg Status: Offline Point: 142 |
![]() |
Jeg sendte bare et billede af mit kørekort og sygesikring hvor de sidste 4 cifre i CPR-nummeret er slettet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |