recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ophæng til fladskærme
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOphæng til fladskærme

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Emne: Ophæng til fladskærme
    Sendt: 26-December-2006 kl. 23:19
Når fladskærmen skal op og hænge er der nogle grundbegreber som er rare at kende, inden jagten går ind på det rette ophæng/beslag. I denne artikel prøver vi at vejlede i junglen.

 

Debat herunder

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Tape Connection Se dropdown menu
Branche Medlem
Branche Medlem
Avatar

Oprettet: 21-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 10:44

Glimrende artikel som altid . Et emne jeg dog savner en smule, som jeg tit får spørgsmål om, er skruerne til ophængene. Mange er i tvivl om hvorvidt der medfølger skruer mellem beslag og tv, samt om der normalt følger skruer med til væggen. De beslag jeg har med at gøre følger der oftest skruer og plugs med til murstensvæg, mens man selv skal sørge for korrekte plugs til andre typer væg. Det var måske en god idé at føje lidt om dét til artiklen.

Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk
Til top
wolle Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-December-2005
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 20:34
Jeg skal bruge et beslag der gør mig i stand til at trække mit nye 32" Toshiba  ud fra væggen og dreje det 90 grader til siden.
Lidt som "Vogels EFW 6245" der er beskrevet i artiklen eller Wupti.com's "Omnimount FPCL".

Nogle der kunne tænke sig at dele ud af deres erfaringer, før jeg smider 2000 dask efter et... beslag.

Hvor er det godt at handle beslag?
Til top
Lomb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 20:41

God artikel !

Jeg står i den situation hvor min kone og jeg, skal have hængt vores 43 tommer plasma op i et hjørne. Det ikke lykkes os at fine nogen beslag/løsning til dette. Så hvis der er nogen der har forslag eller andet til dette er de meget velkommen.

 

 

Til top
barfodcph Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2006 kl. 23:37

Oprindeligt skrevet af wolle wolle skrev:

Jeg skal bruge et beslag der gør mig i stand til at trække mit nye 32" Toshiba  ud fra væggen og dreje det 90 grader til siden.
Lidt som "Vogels EFW 6245" der er beskrevet i artiklen eller Wupti.com's "Omnimount FPCL".

Nogle der kunne tænke sig at dele ud af deres erfaringer, før jeg smider 2000 dask efter et... beslag.

Hvor er det godt at handle beslag?

Prøv dette:

http://www.smartmediasolutions.se/templates/Product.aspx?id= 1526

Vogels er virkelig bøvlet at arbejde med, efter min mening.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 12:51

Oprindeligt skrevet af Lomb Lomb skrev:

Jeg står i den situation hvor min kone og jeg, skal have hængt vores 43 tommer plasma op i et hjørne. Det ikke lykkes os at fine nogen beslag/løsning til dette. Så hvis der er nogen der har forslag eller andet til dette er de meget velkommen.

Hvad med en god hjørnehylde, hvorpå fjernsynet kan stå på sin fod? Så kan man måske lave hylder til CD'ere, DVD'ere eller til optagere, afspillere mv. derunder.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2006 kl. 21:56

Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Et emne jeg dog savner en smule, som jeg tit får spørgsmål om, er skruerne til ophængene. Mange er i tvivl om hvorvidt der medfølger skruer mellem beslag og tv, samt om der normalt følger skruer med til væggen.

Ok, jeg havde det ikke med fordi det er svært at svare generelt på.

Omvendt er som du nævner nok et behov for at fortælle lidt generelt om skruer mv, så jeg har lavet et afsnit om det nu.

Link til artiklen

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Kasmus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2006 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af barfodcph barfodcph skrev:

Oprindeligt skrevet af wolle wolle skrev:

Jeg skal bruge et beslag der gør mig i stand til at trække mit nye 32" Toshiba  ud fra væggen og dreje det 90 grader til siden.
Lidt som "Vogels EFW 6245" der er beskrevet i artiklen eller Wupti.com's "Omnimount FPCL".

Nogle der kunne tænke sig at dele ud af deres erfaringer, før jeg smider 2000 dask efter et... beslag.

Hvor er det godt at handle beslag?

Prøv dette:

http://www.smartmediasolutions.se/templates/Product.aspx?id= 1526

Vogels er virkelig bøvlet at arbejde med, efter min mening.

Bøvlet at hænge op eller bøvlet at bruge/dreje til dagligt ? Interesseret da jeg selv skal have købt et beslag, der skal kunne dreje mit Pana 37tommer op til 45 grader.

 

Til top
Morten30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2007 kl. 13:46

Jeg har brug for hjælp til valg af det rigtige ophæng. Det er svært at få den rigtige rådgivning ude i butikkerne.

Jeg har købt et Philips 32PF9731D, og jeg søger det optimale ophæng til det.

Jeg søger et ophæng, hvor fjernsynet kan hænge fladt på væggen, som man ser i reklamerne, og så skal det samtidig kunne trækkes ud fra væggen, og vinkles til siden med ca. 45 grader.

Kan det lade sig gøre ? - Kan det både komme helt ind til væggen samtidig med at det har udtræksfunktionen ?

Hjælp venligst en novice med et nyt fjernsyn.

Morten

 

 

Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Morten30 Morten30 skrev:

Jeg har brug for hjælp til valg af det rigtige ophæng. Det er svært at få den rigtige rådgivning ude i butikkerne.

Jeg har købt et Philips 32PF9731D, og jeg søger det optimale ophæng til det.

Jeg søger et ophæng, hvor fjernsynet kan hænge fladt på væggen, som man ser i reklamerne, og så skal det samtidig kunne trækkes ud fra væggen, og vinkles til siden med ca. 45 grader.

Kan det lade sig gøre ? - Kan det både komme helt ind til væggen samtidig med at det har udtræksfunktionen ?

Hjælp venligst en novice med et nyt fjernsyn.

Morten

 

 

Hej Morten

Du kan inde på omnimounts hjemmeside taste mærke og model ind på dit tv, her efter kommer de muligheder frem som de tilbyder. Jeg har gjort det, så her er linket.

http://www.omnimount.com/consumer/search.aspx?mpid=4b2b45dc- ea79-464b-aed3-d2553e21407d

Dansk forhandler på nettet:

http://www.klik1stik.dk/group.asp?group=221&sub=220

Håber det hjalp.

Hilsen Don P.
Til top
Don Pedro Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2007 kl. 09:55

Oprindeligt skrevet af wolle wolle skrev:

Jeg skal bruge et beslag der gør mig i stand til at trække mit nye 32" Toshiba  ud fra væggen og dreje det 90 grader til siden.
Lidt som "Vogels EFW 6245" der er beskrevet i artiklen eller Wupti.com's "Omnimount FPCL".

Nogle der kunne tænke sig at dele ud af deres erfaringer, før jeg smider 2000 dask efter et... beslag.

Hvor er det godt at handle beslag?

Hej Volle

Nu behøver FPCL fra omnimount jo ikke at koste 1999,-

Du finder den her til 1599,- og det er inkl. fragt

http://www.klik1stik.dk/product.asp?product=747&sub=220& amp;page=1

Hilsen Don P.
Til top
Scott Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2007
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2007 kl. 00:31

Hey brains! ...

Mig og kæresten står og leder efter et vægophæng der kan drejes og trækkes ud fra væggen til vores 32" Prosonic fladskærms-tv. Har været inde og kigge på de forskellige links her i forummet, men har ikke rigtigt fundet noget info der fik klokkerne til at ringe... Tænkte at der måske var nogen der kunne hjælpe os?

Vi kan ikke huske hvilket mærke det er, det er købt i bilka for 5000,- på tilbud for nogle måneder siden, og så er det sort. Det er det eneste jeg kan sige.

Håber der er nogen der ved hvad jeg snakker om!

Mvh Scott



Redigeret af Scott - 17-Januar-2007 kl. 00:40
"Do, or do not - there is no try" (Yoda)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu