|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sorbit ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Status: Offline Point: 29 |
![]() Sendt: 19-Marts-2007 kl. 20:38 |
Hey! Jeg er den lykkelige ejer af en 42PX70 Meeen har et problem med modtagelse af DVB-T i VHF båndet I de fleste fælles antenneanlæg konverterer man DVB-T signalet fra UHF ned til VHF, men med det problem, at TV´et ikke kan finde ud af at denne konverterede UHF kanal "fylder" 8Mhz i VHF båndet, hvor de normale analoge kanaler fylder 7Mhz. Jeg ved at man på nogle Sony tv kan "snyde tv´et ved at vælge Tjekiet som landekode, men dette virker ikke på Panasonic´en Er der nogen som har et foreslag/erfaring ??? Sorbit |
|
![]() |
|
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
Det lyder som om du skal købe en Selector, hvis det er TDC kabel tv du har...
|
|
mvh Christian
|
|
![]() |
|
TheBig.... ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 204 |
![]() |
Hej, Jeg har købt samme skærm, jeg har Stofa som udbyder, de kører med DVB-C, så jeg kan ikke bruge tuneren, da den er DVB-T, jeg har Stofas Samsung HD Dekoder sammen med det digitale signal, og det virker uden problemer. Måske skal du have en dekoder for at løse dette problem. |
|
![]() |
|
Per Korshøj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 603 |
![]() |
Har du prøvet at søge manuelt? kunne forestille mig at den lå på 220,5 MhZ.. (hvilken antenneforening taler vi om ?)
|
|
![]() |
|
sorbit ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Status: Offline Point: 29 |
![]() |
Hej.... Og tak for svarene.... Sagen er den, at I TDC kabel tv har man valgt at "slå sig fast" på DVB-C standarden... Med det opnår man 3 ting..... 1: De overholden lovgivningen om udsendelse af digitale signaler 2: De kan sammensætte deres programmer selv 3: Man får solgt en masse set top bokse. I vores antenne forening "Tunenet" (www.tunenet.dk) har vi valgt at sende det DVB-T signal vi modtager fra Hove på kanal 51 ud i vores net på en "skæv" kanal 11 (221,50Mhz). Dette er "helt normalt" idet vi har reserveret k12 til DAB radio. Således optager vi kun 2 kanaler i VHF til DVB-T og DAB. Ulempen er, at et DVB-T Mux fylder 8 Mhz, også selvom det bliver flyttet ned i VHF, hvor en kanal "normalt" fylder 7Mhz. Og så er det min PX70 bliver "forvirret" idet den formoder, at når jeg indtaster en frekvens i VHF så fylder den jo normalt 7Mhz, og derfor "ser" den ikke den sidste 1Mhz af signalet= ingen signal kvalitet Derfor kan man på mange stand alone modtager selv indstille båndbreden i indstillingsmenuen, men denne mulighed er der ikke på PX70... Så er der måske nogen som spørger: Hvorfor har i ikke bare lagt DVB-T ud i UHF båndet?? (hvor man køre med 8Mhz båndbrede) Det kan vi desværre ikke, idet vi både har en grundpakke og en fuld pakke (a´la TDC) og loven foreskriver, at ALLE skal kunne modtage DVB-T signalet, det vil sige det skal ligge i grundpakken som ligger i VHF båndet Jeg har iøvrigt løst problemet ved at lokal indføre signalet fra Hove (k51) i mit eget fordelingsnet...Så nu kan jeg blot nyde de super billeder som skærmen levere Sorbit |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |