|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mickey_nygaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Status: Offline Point: 394 |
![]() Sendt: 20-Marts-2007 kl. 06:34 |
Hejsa. Jeg blev for et par måneder siden træt af min Kiss DP558 hvis DVD drev gik i stykker, jeg skyndte at se mig om efter en erstatning, og det blev en TViX HD Medie Afspiller, jeg havde planer om at ryge ud og købe en anden DVD afspiller til mit DVD brug, men efterhånden synes jeg mange ting peger i retning af at jeg bør sælge den nye Kiss jeg får retur, samt min TViX, og se mig om efter et mediecenter. Jeg havde lidt kig på det Medion MedieCenter som Geco får hjem om en 5 ugers tid, men jeg synes alligevel 8k ville være en tand for meget - Kan det gøres billigere ved at bygge selv? Hvad skal jeg være obs på når jeg skal ud og købe dele, er der nogle kabinetter man skal undgå, hvorledes med motherboards, hvor mange ram skal der i maskinen, hvilket dvddrev, og hvilket Tv kort skal deri (m.m.) Jeg håber i evt. kan hjælpe mig her, eller guide mig i retning af nogle fornuftige guides. Forresten så arbejder jeg ud for et budget der hedder en ~5.000-5.500 - Det skal dermed ikke være det ypperste der findes, men alligevel må det gerne køre ordenligt :) Mvh Mickey |
|
![]() |
|
Badsted ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-November-2004 Sted: Ølstykke DK Status: Offline Point: 1042 |
![]() |
Godtnok er den omkring en tusse dyrere end din opgivne pris, men jeg synes efterhånden der er mange, der har rost Medions maskiner, og så har du en færdig samlet løsning med support: http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_12/OFF01.HTM Med venlig hilsen Henrik Badsted PS. Jeg har selv bygget adskillige medie centre gennem årene, men bruger nu en Fujitsu Siemens Scenic Workstation med Media Center 2005 installeret og et Nvidia Geforce 5500 grafik kort. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Du kommer ikke langt for 5000-5500 - ikke engang som selvbyg - så jeg vil også anbefale at du kigger på Medion maskinen som Badsted linker til.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Prøv lige at besøge min side hvor der er nogle forslag der letter på det hele.
Ken_T om HTPC Ken_T Redigeret af Ken_T - 11-April-2007 kl. 12:42 |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Man kan fint få noget for omkring 5000 hvis man ikke behøver et "mediacenter" kabinet men kan klare sig med et almindeligt computer kabinet.
Man kan købe gode noname computere for 3-4000 og så købe et tvkort og sætte i. Hauppauge 500 er et godt kort med dual tuner. Eller man kan bygge selv fra bunden. Når man så har maskinen oppe og køre kan man begynde at invistere i diverse lyddæmpning og andet man finder på hen ad vejen |
|
![]() |
|
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
Du kan altså godt købe et mediecenter til byg selv for omkring 5500 - også inkl. et lækkert mediecenterkabinet. Men der er først rigtigt noget sparet hvis du kan samle det selv, og får valgt lige nøjagtigt de dele der passer til dine behov.
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
jamen, så lad os da få en fuld specifikation på de noname mediacentre man kan bygge i de prislejer i nævner - så kan vi direkte sammenligne med eks. medionen og se hvor meget man sparer |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
mickey_nygaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Status: Offline Point: 394 |
![]() |
Hejsa. Tak for svarene sofar. Jeg glemte helt at skrive, at jeg allerede har en Windows XP Media Center licens, så det skal jeg ikke ud og ofre penge på. Endvidere har jeg da rodet med at samle en del computere, dog for en 5-6 år siden. Endvidere har jeg en Logitech remote, så jeg skal kun have en IR modtager (sender?), og altså ingen remote. Mikkelb, jeg ville meget gerne have nogle dele foreslået, findes der evt. mediecenter kabinetter og motherboards der har plads til 2 hdd's? Mickey |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg glemte lige at spørge, kan man få TV-Tuner kort til et Mediecenter som understøtter at man kan smide et TDC Selector kort deri? Og til en fair pris? Uh, og forresten ViiV teknologi, MUST-HAVE ? Mvh Mickey Redigeret af mickey_nygaard - 20-Marts-2007 kl. 16:33 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
FloppyDTV pris 2000
og intels ViiV slukker kun for skærm og lyd alt andet kører videre på fuld blus, så effektforbruget er stadigt højt. Hvad skal du med det? Redigeret af Ken_T - 20-Marts-2007 kl. 18:36 |
|
![]() |
|
![]() |
Ken_T - Aner det ikke, men når man sidder og søger opfanger man jo nogle forskellige ting, og så ville jeg lige høre om det var en ny fancy teknologi som man bare måtte have i sit Medie Center :)
Mickey |
|
![]() |
|
![]() |
Ok, meningen med ViiV er at computeren skulle starte hurtigere op fra dvale, og det virker sikkert, men det er svært at se at det er noget værd. Normal dvale i windows er meget strømbesparende, men bruger så mere tid til at starte op. Men hellere spare 100 watt end blot 20 watt for en skærm.
Du skal nok alligevel lige checke det link jeg gav dig tidligere, mange af de spørgsmål du har, kan du finde svar på der. Prøv at se under tv kort og floppydtv bla. Ken_T |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |