|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
mial ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() Sendt: 17-Marts-2007 kl. 11:59 |
Jeg har længe ledt efter et svar på følgende spørgsmål : Kender I til TV med indbygget DVT-B tuner og/eller HDD-recorder med indbygget DVT-B tuner som understøtter S-båndet ? På forhånd tak for svaret. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du mener vel, om der er TV og Recordere med modtager til DVB-C (KabelTV).? Loewe har en TV model, hvori der kan indbygges et DVB-C modul og CA modul til enten Viaacess (TDC) eller Irdetro (Stofa). |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
mial ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() |
Nej, undskyld. Jeg mener naturligvis DVB-T. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
DVB-T sendes On Air på UHF båndet, S-Kanaler MÅ KUN bruges i Kabelanlæg. Digitale kanaler på kabel bruger DVB-C, dertil skal bruges udbydernes modtagere. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Der er ikke noget i vejen for at et kabel-TV anlæg kan bruge DVB-T, herunder DVB-T på en S-kanal. Jeg vil foreslå at mial (eller andre i samme situation) gør følgende 1) Beder fællesantenne udbyderen anvise en DVB-T modtager, som kan bruges. Redigeret af JesperLund - 17-Marts-2007 kl. 18:01 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er klar over, at mindre antenneanlæg kan bruge DTT til signalerne, men S- Kanaler er forebeholdt til brug i kabel og frekvenserne må ikke bruges til On Air, derfor er det jo ikke frekvenser man vil kunne finde på en DTT modtager.? |
|
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det er vi 100% enige om, og jeg kan sagtens forestille mig at der ikke findes DVB-T modtagere som virker på S-båndet. Men så vil jeg til gengæld mene at fællesantenneanlægget ikke overholder must carry reglerne, når de bruger en S-kanal til DVB-T muxet. Derfor forslaget til mial om at spørge Kulturministeriet. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Dette er det store issue i vores fællesantenneanlæg: de tre must carry digitale kanaler er blevet sendt i S-båndet i mere end et år . der findes i hvert fald to digitale modtagere - DTR 200 og en Strong - som understøtter S-båndet. Det store spørgsmål: Er det så nok for at leve op til 'must-carry' kravet ? Tænk på følgende: Vi er begrænset til at vælge blandt to digitale modtagere . Vi kan ikke bruge et eneste tv på markedet i dag med indbygget DVB-T tuner eller en HD recorder med indbygget DVB-T tuner.
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er så absolut IKKE tilfredsstillende, at man ikke holder sig til den fastsatte standard for DTT modtagelse, idet som du også er inde på, at udstyret ikke er egnet til brug på de frekvenser, der skal anvendes UHF. Det er en OMMER for din udbyder. Det kan næppe være (er ikke) i hensigt med "Must Carry" reglerne, det er jo meningen at alle skal kunne bruge det, med det udstyr der er på markedet, og det kan man jo ikke. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
@mial Spørg Kulturministeriet... På den ene side er det absolut ikke hensigtsmæssigt, på den anden side kan man sige at du ikke nødvendigvis er stillet [ret meget] ringere end eksempelvis TDCs kunder, hvor udbyderen kun anviser en STB til modtagelse. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er den forskel, at DTT er en fælles fastsat standard, som skal overholdes. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Enig. Jeg har kæmpet med denne sag i over et år : Se evt. diskussionen i denne tråd som dokumentation for det: http://bryggenet.dk/forum/viewtopic.php?TopicID=2132 Og jeg har ikke fået et endeligt svar på det endnu.... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |