recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediecenter server til flere skærme?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediecenter server til flere skærme?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ekegren Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediecenter server til flere skærme?
    Sendt: 20-Marts-2007 kl. 22:02

Hej,

Jeg går med planer om at bygge en central mediecenter pc, som skal fungere som storage for alle mine musik, billeder, programmer optaget fra tv mv., men mit spørgsmål går på hvordan gør jeg det muligt at tilgå serveren rundt omkring fra forskellige fladskærme i huset? Skal jeg have en pc sammen med hver skærm, som så kommunikere med serveren over et netværk eller kan jeg på en nem måde forbinde alle skærme til den centrale server?

mvh Thomas
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2007 kl. 23:57

Ja du er nød til at have en "intelligent" enhed ved hver TV skærm. D.V.S. en PC

TV skærmen har jo ingen kendskab til IT verdenen (endnu)

Du kan dog vælge at bruge en af de her trådløse dimser der der kan distiburere tv signalet, men de har et blakket ry!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Psudo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2005
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 09:25

Man kan også benytte extenders (xbox/set-topbox) til at vise mediacenterets indhold, men det er jo også en udskivning der vil noget.

V.H. Psudo

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 09:36

Så vidt jeg ved er det kun Xbox man kan købe i DK (fra Microsoft). Dem der har prøvet Xbox 360 som media extender oplyser at det larmer som en jetjager.

Der er selvfølgelig andre leverandører, f.eks. Dlink. Er der nogen der har erfaring med dem?

Der står ikke noget om hvilket operativsystem der benyttes. Hvis det er Vista kan man, såvidt jeg ved, ikke bruge extenders

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Torben Gøtske Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-November-2006
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 13:42
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja du er nød til at have en "intelligent" enhed ved hver TV skærm. D.V.S. en PC

Hej MCenterFreak

Er du nu også helt sikker på det? Jeg har en ide til mit MCE, som jeg gerne vil høre din mening om, inden jeg investerer i de stumper der skal bruges.

Altså - maskinen er en HP7360 med et Nvidia grafikkort med udgang til både VGA, DVI og Super VHS. Fladskærmen i stuen er tilsluttet VGA-udgangen. Min idé er at sætte en ekstra IR-modtager i soveværelset og tilslutte billedrørs-TV'et i soveværelset til Super VHS-udgangen. Mit håb er så, at jeg kan tage fjernbetjeningen med ind i soveværelset og bruge MCE'et derinde.

Jeg er selvfølgelig godt klar over, at jeg kun kan bruge MCE'et ÉT sted ad gangen, altså ENTEN i stuen ELLER i soveværelset. Men jeg er i tvivl om man kan tilslutte TO IR-modtagere til samme MCE. Hvis MCE'et opfatter dem som to forskellige enheder, kan man samle dem i et enkelt USB-stik. Opløsningen skal sikkert være den samme på de to skærme.

Hvad siger I? Vil det virke?

Torben, Kolding

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 13:54

IR modtageren er intet problem. Bruger selv to forskellige fjernbetjeninger og 1 MCE Keyboard på to forkellige MediaCentre.

Jeg har aldrig prøvet med S-VHS og VGA, men jeg har prøvet med VGA og DVI. Her virker det ved det der hedder Dual Screen, dvs. to skærme med hver sin opløsning. Så kan man trække MCE applikationen fra skærm til skærm. Jeg er ikke helt klar over om man kan det samme i Vista, eller om det kræves at MCE kører på den primære skærm. Hvis det er tilfældet er det noget besværligt at skifte indstilling hver gang

Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 14:35
Hejsa

Du kan sagtens lave det du vil...Jeg laver det selv, men jeg advarer dig, det er ikke nemt at sætte op....

Du skal have en bat/vbs fil der kan styre skærmopløsning (FX nvcpl/nview med nvidia) eller en sendkey VBS( med ATI) Du kan så lave en profil med alle dine settings der kan loades i forskellige miljøer førend du starter MCE.

I XP/Vista MCE er registry entryen perUSERsettings i HKCU interessant, da den er nem at implementere i et script... Fx med regedit/s "some file" (Den bestemmer BLA. hvad skærm MCE starter på i Dualview og desuden overscan osv)

Dernæst skal du have Girder eller HIP til din remote transciever.....Og konfigurere dette...

Jeg foreslår i denne sammenhæng USB-Uirt + girder som kan købes hos MM-vision...(Girder medfølger gratis) 500kr....

Profilerne jeg snakkede om er intet problem i XPMCE med Nvidia, men det  skaber problemer i Vista, da Nvidia stadigvæk laver LOUSY drivere til vista, pga noget HDMI relateret blandt andet......

Har IKKE testet ATI i Vista....(Med Scripts, Girder osv)

Redigeret af Patriarken - 10-April-2007 kl. 14:41
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu