|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Toppi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 21-Marts-2007 kl. 10:36 |
Hej! Har besluttet mig for at købe den nye Amitech Homecenter 436, men er blevet lidt nervøs for at den ikke kan tilsluttes mit tv via HDMI optimalt. Mit tv er et Toshiba WL68P og skulle efter spec. ikke ha 1:1 pixelmapping. Betyder det, at jeg ikke vil kunne se film i ordentlig kvalitet, eller er det kun hvis jeg skal bruge den som pc der vil være problemer? |
|
![]() |
|
Bimsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-November-2004 Sted: Sverige Status: Offline Point: 511 |
![]() |
Det optimale er at tilslutte via VGA. Her får du 1:1 PM på 1280x768 Det giver kanon skarphed. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er kun ved kritisk brug som PC at det betyder noget - tekst bliver lidt mindre skarpt. Tilslutning over DVI->HDMI er ved opløsningen 1280x720 60HZ og det er glimrende til normal brug og til film brug. her er et screenshot af hvordan dette ser ud med et tekstdokument http://spawnweb.dk/toshiba/2.jpg Men som Bimsen skriver så understøtter WL68 faktisk 1:1pixelmapping ved 1280x768 over VGA (så har du 2 smalle bjælker i siderne da panelet er 1366 bred) og det står knivskarpt, så ønsker du optimal skarphed så brug VGA.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Toppi ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 31-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Det lyder spændende.... Men.... Ville nu godt kunne ha kørt HDMI, da jeg med den Amitech har mulighed for at optage HDTV direkte ned på disken. Men måske afspilning af HD-signal over vga er udemærket. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
At det er optaget HDTV du vil afspille behøver ikke betyde at du skal gå over HDMI - det er bare et udtryk for opløsningen og du får samme opløsning over VGA som du gør over HDMI - så du kan sagtens afspille dine HDTV optagelser over VGA Det der adskiller er at går du over HDMI er signalet digitalt mens det er analogt over VGA, det giver et lille plus for HDMI signalets vedkommende, men dette bliver sikkert opvejet af 1:1pixelmapningen over VGA. Derudover kan der være en lille smule forskel i farve/kontrast over de 2 signaltyper - men hvilken af de 2 muligheder du har der giver bedst overall kan jeg ikke svare på - det må du teste for at se. Uanset hvilken du vælger vil du helt sikkert kunne se film og HDTV optagelser i rigtig god kvalitet.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Lyder rigtigt godt...... Tak for jeres hjælp.... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |