recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medie Center på sekundær skærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedie Center på sekundær skærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Emne: Medie Center på sekundær skærm
    Sendt: 21-Marts-2007 kl. 12:29

Hejsa

Har just erhvervet mig en Medion maskine med Vista Home Premium og har i den forbindelse Windows Media Center.

Jeg bruger computeren til daglig og dens primære brug foregår derfor på min computerskærm. Jeg har så mit TV sat til via DVI/HDMI.

Problemet er, at jeg kun kan få WMC til, at afspille via min primære skærm. Jeg kører Dulaview. Sætter jeg Vista op til Klon mode, så kan den sagtens vise på begge.

Mit ønske er, at Vista er sat op til primær brug på min computerskærm, og dermed som normalt, og når jeg starter WMC så starter den på min sekundære skærm...

Kan det lade sig gøre?

Redigeret af MartinJohansen - 21-Marts-2007 kl. 12:36
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 19:47

Slet ingen med erfaring deri?

Til top
osvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Slet ingen med erfaring deri?

Jeg har mit TV sat til DVI-udgangen på mit ASUS M2N VM DH bundkort som sekundær skærm under Vista Home Premium, så det kan lade sig gøre.

Har du installeret sidste nye drivers til dit grafikkort?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 20:42

Mit TV er sat til DVI og står som sekundær skærm.

Men Media Center vil kun afspille på den primære og det fortæller den mig også i setup - at jeg skal sætte den skærm jeg vil bruge som primær skærm.

Kører med GeForce 7650 GS med driverrev. 7.15.10.9746.

Men problemet er vel ikke drivere, for jeg har fint billede på mit TV.. det er er MCE der ikke kan finde ud af, at afspille på den..

Til top
osvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-April-2006
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 21:04

Jeg har som nævnt MCE til at køre på den sekundære skærm. Da jeg kørte MCE setup, sørgede jeg for, at MCE var aktiv på den sekundære skærm. Under setup'en bekræftede jeg, at MCE kører på den skærm, som normalt skal bruges til MCE - i vores tilfælde den sekundære.

Prøv at installere Nvidias nyeste driver til vista, ver. 100.65. Der findes en nyere betaversion, 101.41, men den har jeg dårlige erfaringer med, i det den ofte giver sort skærm i MCE.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 21:38

Problemet er, at jeg slet ikke kan sørge for, at den er aktiv på den sekundære, da den kun vil acceptere den primære.

Kører du MCE under Vista eller MCE 2005 under XP ?

Prøver lige, at kigge på den driver

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2007 kl. 22:10

Jamen for satan.. så virker det!!

Løsningen? Starte MCE i Window Mode, trække den til TV og maksimere til fullscreen.. så nu starter den op der hver gang!!! Fuck det er nice!!

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu