recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360 HD-DVD skærmindstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360 HD-DVD skærmindstillinger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox 360 HD-DVD skærmindstillinger
    Sendt: 22-Marts-2007 kl. 22:10
Har købt mig et hd-dvd drev til min 360'er og et vga-kabel og det spiller fint.

Men jeg synes farverne lige mangler et skud, de er lige et nummer for matte i det. Men på min LG skærm kan jeg kun vælge at justere kontrasten og brightness, ingen farver. Virker fint på alle andre indgange.

Og jeg kan ikke finde noget sted på box'en dashboard, hvor jeg kan ændre farveindstillingen.  Hvad gør jeg forkert?
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 22:21

Hej Stampe!!

Jeg havde samme problem!! Farverne er meget matte og glasløse! Kan heller ikke stille på farverne ved VGA overførsel. (samsung). Billedet står dog ultra skarpt m VGA!

Jeg valgte component da jeg syns at farverne er meget bedre!! Jeg oplever LIDT flickering (fx i King Kong hvor han kravler op af en skyskraber med mange lys), men ikke ret meget. Kører 720p ud af x360. Syns det ser KANON ud..!!

Det skal ses før man tror det!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 22:41
Takker for svaret. Jeg syntes bare at have læst mig til at man burde køre vga ikke component for at få max udbytte, men det skal da prøves  Der er kommet 7 film hjem

Ang opløsningen: jeg har i dashboardet valgt en opløsning svarende til min skærm: 1024x768. Skal man foretage sig noget særligt for at outputte 720p?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2007 kl. 22:48

Hej Stampe!!

Det er nok også bedst i teorien.. Jeg kører m 1280x 720.. Prøv dig frem!

7 film?? Ike så lidt! Hvad har du købt?

Jeg er selv på 15 film nu!! Så lige at Matrix-triologien kommer om en måned..!! Så bliver det til 18.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

7 film?? Ike så lidt! Hvad har du købt?

Modtaget:
Serenity
V For Vendetta
Superman Returns
Harry Potter And The Goblet Of Fire
Riddick
Van Helsing

På Vej
Troy
Sleepy Hollow
MI3
Lucky Number Slevin
Charlie And The Chocolate Fatory
Batman Begins
12 Monkeys

Og så var det payday i dag, så mon ikke jeg går online powershopping i weekenden
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 08:12

Hej Stampe!

Sejt! Fik du det op at køre med component?? Syns du ikke farverne er lidt klarere?? Kommer måske også an på skærmen. Jeg foretrækker component i mit set up!

Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 14:00

Hej Stampe og Pede8000

Med fare for at hijacke tråden her, så har jeg lige et spørgsmål til Xbox hd-dvd drevet og film.

I skriver at I har en masse HD film. På det danske marked er der ikke specielt mange pt. Så jeg gætter på at I har købt jeres udenlands.
Hvor har I gjort det? Hvad med regionskoder?
Har søgt højt og lavt om regionskoder til xbox hd-dvd og den ene halvdel af det sider jeg finder skriver at den er kodefri, og den anden halvdel, at den ikke er. Enkelte sider påstår endda at hd-dvd film slet ikke er med regionskoder.... Så jeg er lidt forvirret.

Skal selv meget snart ud at investere i sådan et drev til min xbox, eftersom jeg lige har fået et HD lcdtv ind ad døren

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Point: 12321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 14:45
HD-DVD har slet ikke regionskodning. Hverken skiver eller afspillerne.

Her kan du købe HD-DVD udgivelser fra USA. Langt billigere end danske butikker. Hvis det skal være billigere er der DVD Pacific, men der er ikke 100% garanti for at told/skat ikke blander sig. Jeg har dog kun været ude for at skulle betale ekstra 2 ud af 60 gange.
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 14:54

Hej Naiera,

Tak for det.
Så man skal altså ikke hænge sig så meget i at de (f.eks. på Axelmusic.com) skriver at skiven er regionskode 1?
Det var en af de ting jeg var faldet over, på feks. amazon at nogle var kodefrie, andre var hhv kode 1 og 2.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Point: 12321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 17:17
Nej, det skal du ikke tænke over. Den Children of Men DVD/HD-DVD combo jeg modtog i dag er selvfølgelig kodet til region 1 på DVD-siden, hvilket også fremgår på bagsiden af coveret, men HD-DVD siden er regionsfri, ligesom alle andre HD-DVD udgivelser.
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 11:28

Super! Tak for hjælpen. Det lettede en del på tågen.

Så skal det bare blive hverdag igen, så man kan få anskaffet sig til hd-dvd drev til xbox'en.

Til top
Scubaghost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Point: 1176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2007 kl. 12:20

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Takker for svaret. Jeg syntes bare at have læst mig til at man burde køre vga ikke component for at få max udbytte, men det skal da prøves  Der er kommet 7 film hjem

Ang opløsningen: jeg har i dashboardet valgt en opløsning svarende til min skærm: 1024x768. Skal man foretage sig noget særligt for at outputte 720p?

Med hensyn til opløsningen, så kommer det helt automatisk når/hvis du skifter til Component, da man her blot angiver ( i dashboardet) om man vil køre 720p, 1080i eller 1080p. Så skal du også lige sætte switchen på Component kablet til at køre HDTV.

Det er med andre ord en anden mulighed i dashboardet, da den registrerer, hvilket kabel der er i.

Redigeret af Scubaghost - 08-April-2007 kl. 12:22
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu