|
Tekststørrelse på 1080p skærm (fra pc) |
Besvar |
Forfatter | |
/morten
Junior bruger Oprettet: 10-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Emne: Tekststørrelse på 1080p skærm (fra pc) Sendt: 24-Marts-2007 kl. 00:03 |
Jeg er i færd med at lave lidt research før jeg tager springet og investerer i et lcd tv. Ud over film-kiggeri og spil vil tvet også komme til at fungere som primær skærm til en mac mini. Jeg er i tvivl om hvor læsbar tekst på websider og i kodeeditors bliver på en 40 eller 46 tommer 1080 skærm på 2-3 meters afstand - er der nogen af jer der har erfaringer med dette ? Jeg vil køre 1-1 pixel mapping og ville være meget ked af at ende med at skulle sætte opløsningen ned for at kunne holde ud at læse teksten... |
|
Ivanovich
Bruger Oprettet: 07-Februar-2007 Status: Offline Point: 103 |
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 00:59 |
Jeg har personligt haft en 42" plasma skærm hjemm og sluttet den til computeren vha. et alm vga kabel og det er meget tydeligt, så tror ikke du skal være bange for ikek kt kunne se det med den afstand. Om det er 1080 eller 720 spiller ikke nogen rolle i den afstand.
|
|
bibihest
Guld medlem Oprettet: 30-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1435 |
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 00:59 |
Det er sefølig svært at bedømme ud fra et billede, men nu har jeg forsøgt. http://vivaldi.dk/lejlighed/Img_2926.jpg Der kan du se hvor stor teksten er på et 42" tv i 1920x1080. Jeg sidder selv 3m fra tv'et og har overhovedet ingen problemer med at læse teksten. |
|
/morten
Junior bruger Oprettet: 10-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 38 |
Sendt: 24-Marts-2007 kl. 01:35 |
Mange takt bibihest - det ser ikke ud til, at jeg har nogen grund til bekymring ;-) |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |