|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() Sendt: 23-Marts-2007 kl. 00:46 |
Fra admin: Denne debat er flyttet fra emnet Invitation til Joost
================================================== Lige præcis den her tror jeg ikke de får succes med! Hvorfor ikke? Deres tidligere succeser er baseret i at indholdet i tjenesten blev leveret af brugerne selv. D.v.s. telefonsamtaler eller piratkopieret indhold som musik og SW Her taler vi om indhold som leveres af "de gamle" operatører som skal stå til ansvar over for de leverandører (Sony, MGM osv.) som de modtager indhold fra. Og de vil under ingen omstændigheder afgive distributionsansvaret til Janus Friis og Co. Så der vil kun komme egenproducerede udsendelser og dermed det samme som man reelt i dag kan se fra DR og TV2 hjemmesiderne Jeg tror ikke på at vi får TV3, TV1000, Canal Digital Film kanaler og ligenende ad denne kanal. Redigeret af Lars - 24-Marts-2007 kl. 11:27 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
Nu er systemet jo "under opbygning". Som jeg ser det er i hvert fald tankegangen i systemet skræddersyet til at en enkelt bruger streamer en given tv-station op til systemet, hvorefter stationen så udbredes til alverdens brugere. Det er den gode gamle sang om at når et system både kan bruges til noget lovligt og til noget ulovligt, så er det brugerne og ikke systemet der overtræder loven. Jeg håber at såvel tv-stationer som lovgivende magter er vågne omkring de eventuelle pirat-muligheder som dette system lukker op for, og får sat en prop i eventuelle huller der måtte opstå, ellers bliver det en bombe under betalings-tv. |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Ja det goe gamle mundheld er stadig gældende: Hvis 3 milliarder fluer synes lort er attaktivt, så er lort godt! Hvorfor er i så fandens innteresseret i Joost Det er jo en død sild! Kan i forestille jer at nogen indholdsleverandører vil gå med til at deres dyrt producerede film bliver blive vist via Joost, dvs. uden betaling til kunstnere etc!! Et er at Janus Friis og co leverer telefoni over andres infrastruktur, men når det kommer til Film etc. så tror jeg de kommer til kort! Der er jo allerede andre der leverer indhold via internet (DR1 o TV2) men det er jo en eklatant fiasko. De kan jo stort set kun vise egenproducerede udsendelser og dem har vi jo allerede set Kan godt være jeg tager fejl, men så hopper jeg bare på vognen for jeg er også træt af antenner etc. |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|
![]() |
|
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
![]() |
Rolig nu. Bare fordi jeg gerne vil se Joost indefra er det jo ikke ensbetydende med at jeg piller min antenne ned og opsiger min licens.
Det er mindst lige så meget "Jeg vil se giraffen" for mit vedkommende. Nu arbejder jeg med IT i mit arbejdsliv og synes altid det er spændende med ny teknologi. Selvom Skype findes bruger jeg det aldrig, og det er da heller ikke sikkert at Joost er noget for mig. Men derfor vil jeg da alligevel se hvad det er! |
|
![]() |
|
![]() |
#Pilehave Du har fuldstændig ret. Udtrykte mig måske lidt for kraftigt Det var ikke for at afholde nogen fra at prøve det, det var bare for at give min uforbeholdne mening om det og et gæt på hvordan det kommer til at gå. I Berlingske Tidende stod der at det ville revolutionere vores måde at se TV på. Det er efter min mening vildt overdreven |
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Joost er ikke en erstatning for antenner. Net-TV som TV2 Sputnik, Joost og andre er et forsøg på at fylde et hul. Nemlig hullet hos de unge som sjældent ser almindelig TV via antenne. Med internet og spil er opstået en ny kultur blandt unge. De sætter sig ikke ned foran TV'et og ser hvad der kommer. Istedet udvælger de enkelte ting de gider se, eller helt lader være med at tænde TV'et og istedet lever i deres egen verden. Denne gruppe er voksende, og TV-stationer mv. har forlængst erkendt at der må tilbydes noget for dem også. En af måderne er at give adgang til udsendelser på internet. Og så kan man istedet sælge adgangen som abonnement, eller som Joost flette reklamer ind før programmerne. Men du har da helt ret. Film kommer ikke gratis. Af samme grund er der en hel sektion på TV2 Sputnik hvor man kan leje film istedet. Joost er ikke en erstatning for din antenne. Det er et suplement til dig, hvor der forhåbentlig - på sigt - vil være et meget stort udvalg af interessante udsendelser. Til den tid er der sikkert et lige så stort udvalg af muligheder - for at få dem vist direkte på TV'et istedet. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Det kan ikke stoppes med lovgivning eller advokater. Jo, man kan sikkert få Joost til at blokere for visse brugeres "egne" kanaler, og man kan sikkert også få Joost til at bruge 117 mia dollars (eller whatever) på "fingerprinting" teknologi, som sammenligner alle video streams med kæmpe databaser over ophavsretsligt beskyttet materiale. Ligeledes kan Joost indrette deres proprietære system, så uploaderen nemt kan identificeres (eksempel man skal betale 1$ med et credit card for at registrere). Problemet er bare at eventuelle streaming pirater sikkert ikke vil bruge Joost, men et andet system. Firmaet BitTorrent Inc arbejder så vidt jeg ved på et lignende system (video streaming), og hvis det bliver en del af den åbne BitTorrent prototol, kan det også bruges af andre. Endelig er kreativiteten blandt p2p softwareudviklere mindst ligeså stor som kreativiteten blandt Joost's udviklere... I forhold til download af film, TV serier, m.v. har p2p live streaming dog nogle væsentlige tekniske begrænsninger. Din download er begrænset af de andres upload, og flertallet af brugere sidder på asymmetriske forbindelser med lavere upload end download hastighed (Joost virker fordi firmaet stiller ekstra upload til rådighed fra egne servere). Endvidere er du afhængig af en konstant streaming hastighed, og at videoindholdet (pakkerne) ankommer i den korrekte rækkefølge. Almindelig p2p download har ikke disse problemer - worst case skal du bare vente lidt længere. BitTorrent o.lign. kan fungere fint blandt brugere med asymmetriske hastigheder, fordi de uploader hele tiden men kun downloader en begrænset del af tiden. Hollywood tjener masser af penge på film på trods af p2p, og med de tekniske begrænsninger for p2p streaming in mente, har jeg vanskeligt ved at se at dette skulle kunne blive en bombe under betalingsTV. Det kan allerhøjest være et problem for pay-per-view events til sindsygt høje priser som Kessler boksekampen i denne week-end. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
1) Download af TV serier fører til at flere (ikke færre!!) ser dem over the air 2) TV programmerne vil blive gjort tilgængelig på nettet, hvadenten rettighedshaverne vil have det eller ej (visse TV serier er på p2p en halv time efter at de er sendt...). Via aftaler med Joost, YouTube, eller whatever prøver de bare at få en del af den indtjeningskage som genereres. Eksempel: Viacom (der ejer MTV) har forhandlet med YouTube og Joost. Deres bean-counting advokater konkluderede at Viacom ville tjene flest penge på en aftale med Joost og at sagsøge Google/YouTube for 1 mia dollars. It's all about money... |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Hvor meget indhold er egentlig tilgængeligt for danske brugere af Joost? Jeg har efterhånden (af almindelig interesse) kigget på en del officielle TV-streaming og -download tjenester (officielle som i "mod betaling eller reklamefinansieret"), men så godt som altid bliver jeg afvist fordi det er forbeholdt amerikanske brugere. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Nu har jeg fået det og prøvet det Indholdsmæssigt: Hold kæft noget lort!! Teknisk: Efter min mening under acceptabel standard. Krafige pixeleringer konstant Betjeningsmæssigt: det er sgu da nye tanker, godt gået Konklusion: Jeg har slettet programmet Bemærkninger: Jeg ville ikke turde have det kørende på min PC. Hele konceptet går ud på Peer to many, dvs. når du modtager så sender du også, idet du modtager fra en anden som ligesom dig modtager/sender. Deres protokol er total hemmelig og den omgår på mærkelig vis både proxyer og Firewalls! Det skule vøre den samme protokol som benyttes i Skype og blev benyttet i Kazaa. Om den har Janus Friis svaret, da han blev adspurgt om den ville blive Open Source: Det ville kræve at vi satte os ned og "reverse engineered" den, og det har vi ikke tid til!!! Hvordan man skal forstå det er uvist, men jeg ville ikke åbne op for en applikation der skal køre på min PC hvor leverandøren "officielt" ikke aner hvordan den fungerer. Det er sikkert et reklamestunt at udtale sig sådan, men jeg stoler sku ikke på det! |
|
|
![]() |
|
shaman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Sted: København Status: Offline Point: 319 |
![]() |
Har lige opgraderet til JOOST 0.9.1, og fik derved - uden mulighed for at bevare mine settings - "My Channels" nulstillet. Surt show, efter at have brugt ca. 20 minutter på at konfigurere! Gider ikke gå igennem den ret besværlige øvelse en gang til. Vil nøjes med at tilføje et par enkelte kanaler for at se om JOOST får det rettet til næste update. |
|
/Søren
Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 | |
|
![]() |
|
M.K.A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
hvis man har fået en invitation af nogen, for man så selv invitationer som man kan uddele?
|
|
M.V.H M.K.A
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |