recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Politikens anmeldelse af PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPolitikens anmeldelse af PS3

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Emne: Politikens anmeldelse af PS3
    Sendt: 23-Marts-2007 kl. 23:07
Den får bank

Fanboys, flame away
Til top
nekolas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2006
Sted: Denmark
Point: 870
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2007 kl. 23:58
jeg spiller på et SD tv og er ikke skuffet eller føler det som en "ps 2.5" :)

desuden så er det jo altid sådan at der går et par år mindst før at udviklere som regel kan udnytte "det meste" af en konsols krafter..

med det sagt så tegner det jo kun godt da flere spil som er udgivet til både ps3 og xbox360 ser omtrendt lige gode ud på nuværende tidspunkt ^^
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 00:14
Jeg vil have en Playstation 3 
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 01:51
damm synes nu ikke de er fair... i det knap 1 år og 4 mdr jeg har haft min 360 er der sket store ting med den, via. updates og det vil der med sikkerhed også gøre med PS3....

jeg har ellers været fan af 360 men synes at ps3 er noget mere lækker....
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 06:28
Retfærdighedsvis skriver de også at anmeldelsen vil blive opdateret, når de har fået maskinen opdateret (se boxen under billedet af ps3'eren)
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 10:24
Den er blevet opdateret, i hvert fald er kompatibilitetslisten opdateret, men de har dog ikke spillet spillene på listen, så om de hakker undervejs er ikke til at sige.

Derudover er der anmeldelser af 7 spil i dagens papiravis - ikke just stjernestøv der bliver delt ud, men vi må vente at se hvad der kommer i løbet af det næste års tid.

Hvad der skuffer mig er det totale fravær af familiespil. Jeg ved godt det ikke er storsælgere, men det virker som om ALLE underholdende eller ikke-voldelige spil ligger uendelig langt ude i fremtiden. Se, her ville det have været rart hvis Sony ikke havde droppet PS2 kompatibiliteten, eller havde haft et PS3 EyeToy, Jak & Daxter, Ratchet & Clank eller lignende klar ved den Europæiske introduktion.

Nå, jeg skal til USA til efteråret, så hvis der stadig sidder chip i deres version til den tid, så tror jeg godt jeg ved hvad jeg har med hjem i håndbagagen......
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Se, her ville det have været rart hvis Sony ikke havde droppet PS2 kompatibiliteten, eller havde haft et PS3 EyeToy, Jak & Daxter, Ratchet & Clank eller lignende klar ved den Europæiske introduktion.

Hvorfor er det du ikke gider forstå situationen, som den rent faktisk er? På nuværende tidspunkt kører de fleste spil faktisk. Og de fleste af dem kører fejlfrit. Hvis Singstar 80s, Pop eller whatever ikke kører lige nu, så er der god chance for at de gør meget snart. Det er noget bavl at lukke ud, at Sony har droppet PS2 kompatibiliteten.

Og nej, en amerikansk PS3 vil ikke have mere PS2 hardware i sig end den europæiske maskine til efteråret. Allerede nu begynder de at reducere hardwareomkostningerne i USA og Japan. Ikke at der er noget overraskende i at de gør det. Det har, som sagt, været planen hele tiden.

Redigeret af Naiera - 24-Marts-2007 kl. 11:26
Til top
turbonegro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvorfor er det du ikke gider forstå situationen, som den rent faktisk er? På nuværende tidspunkt kører de fleste spil faktisk. Og de fleste af dem kører fejlfrit. Hvis Singstar 80s, Pop eller whatever ikke kører lige nu, så er der god chance for at de gør meget snart. Det er noget bavl at lukke ud, at Sony har droppet PS2 kompatibiliteten.

Og nej, en amerikansk PS3 vil ikke have mere PS2 hardware i sig end den europæiske maskine til efteråret. Allerede nu begynder de at reducere hardwareomkostningerne i USA og Japan. Ikke at der er noget overraskende i at de gør det. Det har, som sagt, været planen hele tiden.

Jeg tror så at jeg har forstået det. Jeg har i hvert fald forstået at vi er uenige - fint nok, det er jo det en debat går ud på, kedelig hvis alle er enige. Men vi sidder jo alligevel i hver sin ende og fyrer klicheer af, mig selv inklusive.
Du siger at på nuværende tidspunkt kører de fleste spil faktisk - I beg to differ, og siger at vi endnu ikke er over 50% FULDSTÆNDIG FEJLFRI kompatibilitet, faktisk langt fra, hvilket jo kan læses sort på hvidt ud fra Sony's egen liste.
Du er stålsat overbevist om at Sony i løbet af sommeren på magisk vis får tryllet en programstump ud af ærmet som sikrer noget nær 100% bagudkompatibilitet med samt opskalering til 1080p og indbygget Nespresso maskine. Igen er jeg uenig, da jeg i så fald ville mene at den kode burde være tilgængelig allerede i en betaversion, og derudover har de ringeste erfaringer nogensinde hvad angår Sony og patches. Mit væddemål står under alle omstændigheder stadig ved magt.

Jeg er stadig af den overbevisning at Sony har sparket til hjørne i den tro at vi alligevel løber ud og køber skidtet. Om et år eller to er der jo alligevel ingen der spiller PS2 spil længere, så why bother with us Europeans, der i øvrigt lige får lov at bløde mere end 2.000,- ekstra for skidtet. Men mon ikke Sony havde solgt nogle flere maskiner hvis de havde solgt os det samme stykke hardware de havde lovet fra start? Jeg ved i hvert fald at de ville have solgt en maskine mere....
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 12:24

Sony HAR jo sagt fra starten af at de vidste folk ville rende ud og købe maskinen uanset prisen og de har jo fået ret (igen).

Der er jo ingen af os der ved hvad den opdatering består i. Det kan være de kun skal indsætte en smule kode til hvert spil, det kan være de skal bruge nogle stuper kode his og her eller det kan være de skal noget helt tredje for at få spillene til at virke. Og hvis det er noget de vil gøre løbende, så kan det sagtens komme til at virke.

Tror folk skal være glade for de overhovedet forsøger at gøre ps3 kompatibel med ps2 spil

De kunne også havde sagt fra starten af at de ikke gad bøvle med det fordi det ville være for svært og dyrt på PS3 og der ville stadig være lige så mange der gik ud og købte den.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12336
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2007 kl. 14:18
Oprindeligt skrevet af turbonegro turbonegro skrev:

Jeg tror så at jeg har forstået det.

Nej, det har du ikke! Hvis du havde forstået det, så ville du ikke skrive sådan noget bavl, som at de har droppet PS2 kompatibiliteten. Det har de ikke! Det er FAKTA at de ikke har droppet det. Det sker bare på en lidt anden måde, og som bevist med den lange liste af kompatible spil, som kun bliver længere med tiden, så er det på ingen måde så slemt som du vil have det skal være. Sony har aldrig lovet 100% bagudkompatibilitet, for det er umuligt. PS2 kørte heller ikke ALLE PS1 spil.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2006
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2007 kl. 16:21
Det var dog den ringeste anmeldelse de har lavet der - jeg kan slet ikke genkende alle de problemer de nævner.

1. Spillene er super fede
  2. Det tog mig 5 minutter at udfylde alt og signup på PS3'en. Man kan også gøre det i ens browser hvis man ønsker det.
  3. Hvem mangler helt ærligt Dual-HDMI - jeg har ikke råd til to ens fjernsyn og slet ikke 1080p fjernsyn?
  4. Jeg er ikke ked af jeg ventede 4 måneder - hellere det også få en mere "færdig" oplevelse, ville være ked af at have fået den for 4 måneder siden også skulle sidde og vente på downloads.
  5. "HD-kvalitet? Den klarer Xbox 360 i film og spil for under den halve pris." - ja hvis du smider et HD-DVD drev i. For at få alle de samme features skal man jo stadig betale næsten det samme som PS3'en.
  6. "Film-afspiller? Som en Blu-ray-afspiller er prisen god, men det er stadig et filmformat, der skal bevise sin levedygtighed." - øhh jeg tror ikke der er meget krig igen: http://www.dvdempire.com/Content/Features/hidef_wars.asp?vie w=1
  7. Der er da en del BluRay film ud og man kan jo købe masser af billige film på f.eks. play.com
  8. Ps1/2 spil - jeg har da prøvet men helt ærligt så virker det bare ikke så fedt når man lige har forladt Motorstorm - selv hvis spillene blev upscalet ville de jo stadig ligne "møg" - software emulatoren er da klart en fordel - software en nemmere at fixe end hardware. Det er da også "logisk" i min verden at Ps1/2 to spil som kræver special hardware som f.eks. Guitar Hero og Eye-Toy nok ikke fungerer. At nogle spil måske har småfejl i video sektionerne kan jeg ikke se det helt store problem i - selve spillet virker jo.
  9. " Derudover udnytter første bølge af PlayStation 3-spil kun featuren som en ren gimmick." - øhhh jeg syntes nu f.eks. Ressitance fall of man og f.eks. BlastFactor bruger dem rigtig fedt. - Ja Gripshift og Motorst
  10. Med hensyn til batteriet i Sixaxis: "For så er det ud at lægge 440 kroner igen. " - jeg mener helt bestemt at have læst at man bare kan skifte batteriet ved at åbne controlleren.
  11. Med hensyn til at have USB og flytbare medier syntes jeg ideen med at have faste mapper er okay - man kan jo kopiere filerne fra USB devicet hvis det er. F.eks. kigger den altid efter billeder i DCIM mappen til billeder da næsten alle digital kamera benytter dette. Med hensyn til musik support for IPOD er jeg ret sikker på det kommer, det er nok noget med licenser eller noget.
  12. Jeg syntes online storen virker rigtig godt - det er vel smag og behag.
Til top
Krisgebis Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-December-2006
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 11:55
Mike S. prøv at tage Sony brillerne af næste gang du læser en anmeldelse af deres produkter.

Naiera, jeg tror ikke du har læst Sony's presse meddelelse omkring deres forandring af PS1/2 emulering. De sagde åbent at ville man spille de gamle spil skulle man beholde sin PS2 og at de IKKE ville gøre et stort nummer ud af at udvide listen af spil der var understøttet af software emulering.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu