recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma vs. LCD, mit valg...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma vs. LCD, mit valg...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Pelz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma vs. LCD, mit valg...
    Sendt: 01-April-2007 kl. 11:41

Jeg har længe kigget efter Fladskærm. Jeg har svinget meget i det "store" valg: Plasma eller LCD. Var nået så langt, at jeg havde bestilt Pioneer PDP 427XA hos Computersalg.dk. Tog en fridag og afventede den lovede levering. TV'et kom aldrig. Først kl. 14 om eftermiddagen efter gentagne henvendelser til firmaet kunne jeg få oplyst, at TV'et desværre ikke var blevet afsendt dagen før som lovet. Ved mine henvendelser tidligere på dagen (grundet manglende "Track & Trace") blev det oplyst, at TV'et skam var afsendt. Tja den ene gang jeg ringede vendte de slet ikke tilbage... Aldrig mere handle hos Computersalg!! Fik mine penge tilbage efter, at jeg måtte rykke for dem.... Igen en dårlig oplevelse...

Det skal siges, at jeg har rigtig gode erfaringer med at handle på nettet både indenlands og udenlands.....

Det skal ligeledes indskydes at jeg grundet ovenstående også måtte stå til regnskab overfor en noget sur chef, som havde bevilliget mig en halv fridag. Jeg havde jo afholdt en hel. Måtte jo forklare ham miseren, men glad var han s'gu ikk'. Forståeligt nok!

Det var vist et sidespor. Efter at have besøgt min rigtig gode ven og kollega "Don Jensen", som har Pioneer Plasma erindrede jeg kraftigt genskær fra glasskærmen og min skræk for "Burn In" rumsterede også i mit baghovede. Hvad skulle jeg gøre...Hm...Vente og trække vejret blev beslutningen....

Jeg besluttede, at genskæret ville jeg ikke kunne leve med, da der er et vindue lige overfor der, hvor min nyerhvervelse skulle placeres. Men hva' med opdateringshastigheden på LCD skærmene... Uh, Arh, det er svært det her...

Vil jo heller ikke ofre "spidsen af en jetjager", når udviklingen går så stærkt som den gør.

Jeg bestemmer mig nu endeligt for LCD. Kigger på Sony 40X2000...kan ikke lide designet (heller ikke prisen) og 1080P er jo lige meget på en 40" jvf. anden artikel her på sitet. Ellers fedt billede. Hov, der er da et Mirai (ovenikøbet 42") hos Zitech på tilbud til knap kr. 11.000.- Go' pris. Men ak, jeg kan ikke lide den billige plasticudførelse af kabinettet...Øv... ellers fedt HD billede (Så dog kun Madagascar Cartoon, som jo er endog meget taknemmeligt billedmateriale...I know, men det så fornuftigt ud)

For at koge en historie, som kan blive meget lang ned, har jeg nu købt en Samsung LE40R72 hos Cinemagic.dk til kr. 9969.-(Uhyre billigt) Bestilte fredag formiddag, det kom igår med lørdagsekspres. Samlet pris incl. levering kr. 10.351.-. mindre end 24 timer efter bestilling. Bravo Cinemagic!!! Det er flot. TV'et stod i min lejlighed i Hillerød kl. 9.00. Jeg er imponeret!

Valget blev taget i Fona. Så her på den dyrere Samsung LE40M71 og Sony KDL-40V2500. Der var bare bedre kontrast og opløsning på LE40R72...Mærkeligt... Og når den nu kan fås til under 10 K, Ja så blev det den....

Nu skal jeg så bare ud og finde et rigtigt fedt passende møbel, da det nuværende er for højt, bredt og 80'er agtigt.

Forslag til møbel og erfaringer med LE40R72 modtages meget gerne

Redigeret af Pelz - 01-April-2007 kl. 18:50
Hilsen Pelz

Samsung LE40R72
Sagem 81HD
Sony STR-DB900
Sony RDR-HX710
B&W DM601 S3
Sennheiser HD 650
Logitech Harmony 525
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Point: 2590
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 11:57

Tillykke med købet!!! Har selv nævnte tv og er yderst tilfreds... Jeg vejede også fordele ulemper ved de 2 fremherskende teknologier og endte også med at vælge LCD.. Eneste der generer mig er den pris du har købt til...!!! Jeg føler mig SNYDT (13500 i december)

Nå det jeg ville sige:

Jeg har efterhånden prøvet mange indstillinger og syns at fabriksindstillinger med lidt modifikationer er bedst.. Prøv dig frem og hvis du finder et perfekt billede kan du jo lige skrive!!

Mvh

Peter

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pelz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Tillykke med købet!!! Har selv nævnte tv og er yderst tilfreds... Jeg vejede også fordele ulemper ved de 2 fremherskende teknologier og endte også med at vælge LCD.. Eneste der generer mig er den pris du har købt til...!!! Jeg føler mig SNYDT (13500 i december)

Nå det jeg ville sige:

Jeg har efterhånden prøvet mange indstillinger og syns at fabriksindstillinger med lidt modifikationer er bedst.. Prøv dig frem og hvis du finder et perfekt billede kan du jo lige skrive!!

Mvh

Peter

Tak, det vil jeg gøre. Skal ha' selector på i næste uge og låner kalibrerings dvd af min gode ven Don Jensen, så forventningerne er skruet op Billedet fra TDC's kabeltv via ant. stik står (helt som forventet) for ringe....

Redigeret af Pelz - 01-April-2007 kl. 13:44
Hilsen Pelz

Samsung LE40R72
Sagem 81HD
Sony STR-DB900
Sony RDR-HX710
B&W DM601 S3
Sennheiser HD 650
Logitech Harmony 525
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 13:04

Yeps, det ser man tydeligt når det kommer op på 40"...

Jeg købte selv HD-Receiveren fra Stofa, og det har jeg absolut ikke fortrudt.. Ser rigtig godt ud med det digitale spejl!!.. Glæder mig til at høre om dine indstillinger.. I Film-mode er billedforbedringssytemer slået fra, så det er nok der man skal indstille..! Jeg har haft succes med at stille energispare- funktionen til medium og det giver et rigtigt godt "sort"..

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 15:06
Ja, smag er åbenbart så forskellig, at man kan gå fra det bedste TV på markedet (hvor der i øvrigt ikke er front-glas), til et decideret discount-TV, og stadig være tilfreds...
Til top
Pelz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 15:26
JA, smag er meget forskellig, men du ved åbentbart, hvad der er bedst og HURRA! for det (løber du selv til bageren efter en medalje?) Hvis jeg nu er glad og tilfreds med mit "såkaldte" discounttv, så er det vel godt nok. Husk altid, hvad der er godt/kvalitet for den ene ikke nødvendigvis er det for den anden. Kvalitet er en lang række parametre, SÅ Pioneeer er IKKE det bedste TV på markedet efter min kvalitetsopfattelse. Men det er et supertv HELT sikkert. Og så synes jeg, at vi skal lukke den diskussion for vi bliver ikke enige. Og det er jo heller ikke meningen...

Redigeret af Pelz - 01-April-2007 kl. 15:42
Hilsen Pelz

Samsung LE40R72
Sagem 81HD
Sony STR-DB900
Sony RDR-HX710
B&W DM601 S3
Sennheiser HD 650
Logitech Harmony 525
Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 16:08
Tillykke med TV´et gamle jas. Det skal du nok blive glad for .
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 16:09

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Ja, smag er åbenbart så forskellig, at man kan gå fra det bedste TV på markedet (hvor der i øvrigt ikke er front-glas), til et decideret discount-TV, og stadig være tilfreds...

haha..! Ny bundrekord...!!! Dig og dit discount-snak.. Har du hørt om begrebet "price/value", mester??

Til top
Pelz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 16:12
Tak for supporten!

Redigeret af Pelz - 01-April-2007 kl. 16:13
Hilsen Pelz

Samsung LE40R72
Sagem 81HD
Sony STR-DB900
Sony RDR-HX710
B&W DM601 S3
Sennheiser HD 650
Logitech Harmony 525
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 17:24

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Så lad dog manden være glad for sit TV og behold dine meninger for dig selv, indtil der er nogen der spørger efter dem (Hvilke jeg tvivler på der er nogen der gør)

Tillykke med TV'et Pelz

Michael

Til top
Pelz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 17:31
Tak for din kommentar Michael. Godt at høre, at der er andre, som er enig i mine synspunkter
Hilsen Pelz

Samsung LE40R72
Sagem 81HD
Sony STR-DB900
Sony RDR-HX710
B&W DM601 S3
Sennheiser HD 650
Logitech Harmony 525
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9442
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 18:15
Pels, tillykke med tv'et.
Dit setup ser helt godt ud, men har du overvejet enten at flytte dit billede lidt til venstre eller flytte dit tv lidt til højre.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu