recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Toshiba 37 WL 66 ZS spørgsmål ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketToshiba 37 WL 66 ZS spørgsmål ??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Emne: Toshiba 37 WL 66 ZS spørgsmål ??
    Sendt: 03-April-2007 kl. 18:57

Halløjsa

Jeg er blevet den lykkelige ejer af overnævnte.

Nu har jeg læst de fleste af trådene omkring tv´et

Men jeg synes ikke helt det gør som jeg vil  så her kommer lige et par spørgsmål:

1. Hvilke formater skal man bruge til hvad ? ( biograf - 14/9 osv)

2. Hvornår skal man bruge de forskellig billede modus ? og kan skærmen tage skade af bruge det modus der hedder modus 1 gennem længere tid (det ser ud til der bliver skruet helt op for kontrast og lys)

3. Er der en billede grundindstilling ?

4. Kan det passe det skal varme op ?det er som om billedet bliver skarpere efter nogle minutter.

5. Er det ikke meningen at tv´et selv stiller om til 16/9 når man afspiller dvd gennem scartkabel ?

Og og og og ......

Hvis der ellers er nogle fif eller tips så kom glad

Mvh. Per Røntved

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af Per Røntved Per Røntved skrev:

1. Hvilke formater skal man bruge til hvad ? ( biograf - 14/9 osv)

Kort sagt "skal" du vise billedet i dét format det udsendes i. Nogle foretrækker godt nok at strække 4:3 materiale så det fylder hele skærmen. Prøv at lege lidt med indstillingerne, så skal du nok fange pointen hen ad vejen.

2. Hvornår skal man bruge de forskellig billede modus ?

3. Er der en billede grundindstilling ?

Jeg flytter lige rundt på dine spørgsmål, for disse to hænger lidt sammen: Tanken med de forskellige billedmodus er at vise forskelligt materiale på forskellige måder, og til dels at tage højde for forskellige lysforhold i dit rum. Det sidste er sådan set meget meningsfyldt, men det første bliver jeg aldrig gode venner med - det bedste billede får du ved at gengive billedet sådan som det kommer ind, så præcist som muligt. Det er der nu engang kun én indstilling der gør, så det bedste er at justere tv'et så det gengiver billedet korrekt, og lade den blive dér. Det er naturligvis nemmest hvis man har forstand på hvad man laver...  Dit tv har temmeligt omfattende justeringsmuligheder, og kan forbedres dramatisk i forhold til standard-justeringerne hvis man ved hvad man laver.

og kan skærmen tage skade af bruge det modus der hedder modus 1 gennem længere tid (det ser ud til der bliver skruet helt op for kontrast og lys)

Både og - det er ikke sådan at du ødelægger det som sådan, men det slider mere på panelet. Billedkvaliteten af et tv bliver langsomt ringere efterhånden som man bruger det, og hvis man overdriver indstillingerne, sker det hurtigere end hvis du justerer billedet inden for tv'ets reelle egenskaber - og giver samtidigt bedre billede.

4. Kan det passe det skal varme op ?det er som om billedet bliver skarpere efter nogle minutter.

Ja, der går lige lidt tid før lampen bag panelet lyser med fuld styrke.

5. Er det ikke meningen at tv´et selv stiller om til 16/9 når man afspiller dvd gennem scartkabel ?

Du mangler at sætte DVD-afspilleren til 16:9.

Til top
Per Røntved Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2004
Point: 426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 10:46

Hej Otto

Tak for uddybningen

Du skriver:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Dit tv har temmeligt omfattende justeringsmuligheder, og kan forbedres dramatisk i forhold til standard-justeringerne hvis man ved hvad man laver.

Skrev du ikke engang noget med at man med stor fordel kunne få sit tv kalibreret af forhandleren ( TC dengang )

Er det så på adressen eller hos forhandlerer ? Her tænker jeg på antenneforhold

Mvh. Per Røntved

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu