|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
alstrup71 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
![]() Sendt: 07-April-2007 kl. 14:42 |
I næste uge har Expert et Panasonic TH-37PV45 plasma tv på tilbud til 8000 kr. Er det værd at købe istedet for et 32" LCD ? Er der nogen større fordele ved at købe plasma frem for LCD. Mit behov er til TV kiggeri, lidt DVD og HD-DVD (via medie center pc) og Nintendo Wii spil ? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
Plasma giver den store fordel, at billedkvaliteten ikke er dårligere end på det CRT TV du havde før. LCD TV har store mangler mht. at vise korrekte billeder, især ved f.eks. TV og DVD.
Det ville dog være bedre at købe dette, da der lige er lidt bedre kontrastforhold. Og pænere design. Utroligt så stor forskel den der sølvkant gør ![]() |
|
![]() |
|
barfodcph ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() |
Hvad er forskellen i designet?
|
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
PX/PV60 har en sort ramme om panelet, hvor PV45 har en grå ramme, der har nogenlunde samme farve som resten af fjernsynet. Det synes jeg gør en temmelig stor forskel, og ikke til det positive.
|
|
![]() |
|
alstrup71 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
![]() |
Hvad er forskellen i designet?
[/QUOTE] I Bilka så jeg et PV60 kørende med en DVD film. Jeg synes at skærmen flimrede, ligesom når en pc monitor står for lavt i Hz, er det en svaghed ved Panasonic eller plasma eller er det bare et opsætningsproblem ?
|
|
![]() |
|
![]() |
Det er en 'svaghed' ved alle plasma TV der kører 50/60Hz. Hvis du generes af det, når du kigger direkte på skærmen (de fleste kan vel fornemme det når man ikke fokuserer på skærmen), så er det nok Pioneer eller PX70 (med 100Hz) du bør isolere din søgen til.
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, så ved jeg det. Jeg vil så istedet gå efter en LCD eller 100hz plasma, for jeg kan bare slet ikke klare det flimren.
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2082 |
![]() |
Du kan få et PX70 37" til 10.000 eller PX70 42" til 11.000 hos Dronninglund tv-center. (Bare sig efter henvisning fra Allan.) Det er selvfølgelig dyrere end de 8.000 kroner du havde set et til. Men har du 2-3000 kroner mere, er det så absolut værd at give for denne model. mvh Allan |
|
![]() |
|
![]() |
Nu var mit oprindelige budget kun på 7000 max, så jeg havde allerede strukket mig 1000 ekstra til det plasma i expert, så endnu dyrere går slet ikke. Jeg er ikke sikker på at jeg vil kunne leve med den flimren, men I kan måske overbevise mig ? |
|
![]() |
|
Simon R. ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 824 |
![]() |
Jeg har levet med mit 50hz plasma i over et år. Er ikke død endnu. Men det næste bliver nok PX70 med 100hz (som forhåbentlig kan slås til og fra ligesom på den tyske model). Kan jo være der er nogle bivirkninger i form af blur ved 100hz. Redigeret af Simon R. - 08-April-2007 kl. 00:11 |
|
![]() |
|
Jens G ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
![]() |
Der kan skiftes mellem 50 og 100 Hz på PX70. 100Hz giver langt det bedste billede, og jeg har ikke bemærket blur. |
|
Jens G
|
|
![]() |
|
bulk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Status: Offline Point: 976 |
![]() |
Kik lige igen i specs på px70 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |