recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stadig purple snakes på PX70
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStadig purple snakes på PX70

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
cyberface Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Stadig purple snakes på PX70
    Sendt: 30-Marts-2007 kl. 13:59

Ifølge hdtvtest.co.uk er der stadig et strejf af purple snakes på PX70'eren!

Men de bemærker også at "It’s important to stress that the magenta noise is NOT a “switch the tele on… WTF is THAT?” kind of issue ..."

TH42PX70 First Impressions

Filed under: HDTV — Vincent @ 2:33 pm

Ok, stayed up all night after setting up the Panasonic TH42PX70 plasma to rack up the hours stabilising the phosphors. Although uncalibrated, we watched a fair bit of material, so here are our first impressions:

Let’s get the bad out of the way first: our Panasonic TH42PX70 – in its uncalibrated form – still suffers from posterization (aka “false contouring”) and magenta noise (aka “purple snakes”) which plague its predecessor TH42PX60. By using a greyscale ramp test pattern, these problems are most prominent around 30% to 40% stimulus where fine lines of magenta taint the banded greys.

It’s important to stress that the magenta noise is NOT a “switch the tele on… WTF is THAT?” kind of issue: you have to know what you’re looking for – magenta/purple dithering affecting scenes with subtle gradient (most obvious with grey or green) when the colour magenta is not supposed to be present. Panasonic themselves have acknowledged the problem on older sets in an internal bulletin here.

Fortunately in real life, we could only reliably catch the error on our set when sitting very close to the TH42PX70 (say 2 feet away). Watching the notorious underwater scene in Harry Potter & The Goblet Of Fire HD DVD from 8 feet away was a by and large pleasant experience with no purple snakes seen. My point is, the magenta noise in TH42PX70 may not be as bad as that in TH42PX60: it’s still there, but most people will never notice it most of the time.

With that out of my chest, let’s move on to better things. We chose the “Cinema Mode” and “Warm” colour temp from the outset, and were simply blown away by the strikingly harmonious colours. Curious, we measured its greyscale, gamma and contrast ratio, and wow:

cct gamma
Correlated colour temperature near 6500K Gamma = smooth 2.2 curve

A near-6500K CCT, a smooth 2.2 gamma curve, and a measured contrast ratio (not finalised) of above 1000:1 to boot… and that’s without calibration. And the blacks… I can rave on and on about it, but let’s just cut it short and say that it’s up to Panasonic’s usual excellent standards. I doubt that we can improve on these much more, but will obviously still run some torture test and calibrate our Panasonic TH42PX70 to squeeze out every inch of improvement after the running-in period of 200 hours.

Oops, I’ve rambled on for too long and really should stop now… don’t want to steal Colin’s thunder – he’s working furiously on the initial pages of the full review even as I type…

Nogen her på foraet som har turdet køre en testdvd?

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 14:21

Ja - og som han skriver så er det ikke et problem i samme omfang

Jeg har ikke oplevet nogle unormale problemer med hverken false contouring eller purple snakes på noget af det materiale jeg har kørt, masser af de kendte "problemdvd'er" og test klippet purple snakes v2

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
cyberface Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Februar-2006
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2007 kl. 14:28
Super - det var dejligt at høre!
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 12:35

Er der stadig nogen der vil påstå at jeg tager fejl når jeg siger at PV60 problemet ikke var/er en _fejl_, og at deres "fejlretning" udelukkende drejer sig om at minimere "fejlen" ved at give tv'et en anden opsætning, så "fejlen" ikke viser sig så tydeligt?

Jeg _fatter_ ikke at det skal blæses op til et kæmpe problem på Panasonic tv, når det nu engang er noget der findes på stort set alle fladskærme i forskellig grad, slet ikke når Panasonic'erne ikke engang gør det særligt slemt, i forhold til de fleste LCD-tv.

Jeg udlodder en god flaske whisky til dén der kan vise mig et LCD-tv, hvor jeg ikke kan fremprovokere lignende (ikke identiske, men lignende) problemer.

Til top
Mollerup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2006
Point: 566
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 14:47

Hvis der er TV, der gør det værre end PV 60, så der det godt nok skidt, på mit PV 60 kan jeg opleve det flere gange i minnutet, på visse serier eks. House i Hd(1.07 GB), jeg ser det som et stort problem, jeg regnet med at købe et nyt Panasonic til sommer men, hvis de ikke har rettet den fejl, må jeg jo vente eller købe en projektor en Hitachi PJ-TX300E er jo nede i 9.000.-

Da jeg fik mit tv syntes jeg ikke der var problemer med slanger, men det er blever værer og værer.

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 14:54

Otto vi lever i DK... det er en folkeret, at brokke sig over alt

Og nej.. det er ikke et kæmpe problem på PV60. Som der beskrives ovenover:

It’s important to stress that the magenta noise is NOT a “switch the tele on… WTF is THAT?” kind of issue ..."

Så gælder dette også PV60. Det er slet ikke noget problem.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Og nej.. det er ikke et kæmpe problem på PV60. Som der beskrives ovenover:

Vil det sige de slanger jeg ser ikke findes 

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 16:10

De findes.. men ikke som de bliver blæst op til.

Man ser dem slet ikke.. med mindre man sidder og kigger efter dem. Nogle har berettet et afsnit med Anna Pihl som værende "grusomt".. jeg så selvsamme afsnit og tænkte "hold op en gang storm i et glas vand".. jeg kunne finde mange flere fejl på mit gamle CRT hvis jeg ville...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 16:47

Så skulle du prøve at se House, det forgår på et hospital med grønnelige vægge og se ses de meget tydligt.

Det kunne være sjovt hvis de skulle fortælle om ulemper i deres reklamer, "visse grønne farver kan give lilla slanger" Så var jeg ikke sikker på at jeg hade købe tv'er selv om det er et fedt tv.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 17:00

Vi kan også sætte Miami Vice på en LCD og nyde alle de meget mørke sorte scener som nu fremstår grå.

Eller en naturudsendelse med et Pio427 og se gardiner .. eller.. eller..

Vi kan selvfølgelig også bare nyde vores PV60 og så lige acceptere at 1 film ud af 100 ikke set helt optimal ud

Det er bare min mening altså (I bedste Mia Lyhne stil)

Til top
barfodcph Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2006
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 17:01
Det er vel sådan at nogle mennesker ikke vil erkende fejl på denmodel de nu engang har stående i stuen. Sådan er vi vel bare indrettet!
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2007 kl. 17:16

Det er muligt det er en folkeret i DK at brokke sig - men i den konkrete sag, er DK nok det land i verden overhovedet der har brokket sig aller mindst, og Panasonic nordic nok den afdeling af Panasonic der sidst har villet anerkende at det var et problem der burde hånderes i en eller anden form, hvis de da overhovedet har gjort det endnu.

Det er andre lande som UK, Tyskland, Japan o.lign. der har oplevet det største "postyr" omkring dette, og også i disse lande der først har været en slags anerkendelse fra Panasonic og en indsats for at gøre noget der kunne mindske problemet.

#AV Precision

Jeg syntes egentlig ikke du forholder dig på en rimelig og neutral måde til problematikken. Det er nok muligt det ikke er en fejl eller defekt i ordets egentlige fysiske forstand - dette er i sig selv irrelevant, for det er dog alligevel et fænomen som ikke alle men dog en del PV60 ejere rundt omkring i hele verden har været plaget af i højere grad end man er vant til for andre plasma, eller sågar LCD tv. Om fænomenet skyldet en fysisk fejl eller en "misjustering" der kan korrigeres for ved at justere på softwaren til paneldriveren så problemet minimeres og kommer på et acceptabelt niveau, på lige fod med andre TV er i den debat sådan set underordnet. Fakta er at nogen oplever dette i højere grad end de burde, og i højere grad end dette eller lignende fænomener opleves på mange andre fladskærme - set i det lys må det vel være rimeligt at disse berørte TV/Kunder har en ret til at gøre opmærksom på at der er et problem der burde "gøres noget ved"

Det er en dårlig undskyldning, at påpege andre fænomener ved andre TV, det ændrer ikke ved den gene nogen oplever ved dette fænomen på disse TV. Hvis min BMW kører ujævnt og jeg går på værksted og klager, og syntes den bør kunne justeres til at gå bedre - er det total irrelevant at værkføren ikke mener jeg har et problem fordi Skoda eller Toyota har lignende eller andre problemer. Han skal udelukkende forholde sig til den problemstilling jeg præsenterer for ham på den konkrete bil han har anbefalet mig og solgt mig.

Det er hele holdningsspørgsmålet der er problemet mere end om det er en fejl eller ej - hvis nogen føler at dette er til gene for deres oplevelse af billedkvaliteten, så er de i deres fulde ret til dette, det er ikke op til mig, dig eller andre at negligere eller ryste på hovedet af deres opfattelse af at dette er et problem for dem. Det er ikke interessant for disse at du ikke mener det er et problem, eller noget man bør leve med. Slet ikke hvis det rent faktisk er et problem i højere grad end man bør kunne forvente, og der er mulighed for at mindske problemet gennem justering af paneldriver. Så betyder det vel at dette initialt ikke har været gjort godt nok.

En helt andet aspekt af sagen er også den at mange af dem der har købt disse tv og "klager" er brugere herinde fra, de har måske købt udfra de endeløse anbefalinger og propaganda tråde der har været herinde, hvor LCD altid skal tæskes som værende totalt ubrugelig til andet end toiletbrug og hvad man ellers jævnligt hører, mens Plasma skærmene omvendt sættes op på en piedestal som var de verdens 8 vidundere - så er det altså ikke så underligt at nogen oplever det som en spand koldt vand i hovedet, når de så køber disse vidundere og sørme også oplever billedmæssige problemer med disse - problemer de aldrig er blevet ordentlig informeret om i de mange taler for plasma kontra lcd inden de købte - så er det måske ikke underligt hvis disse "blæser det op til et kæmpeproblem" som du udtrykker det - du er i din egenskab af at være en teknisk ekspert som mange lytter til og refererer fra i argumentationen, tillige med dine mange gode tekniske indlæg der redegør for LCD's mangler kontra eks. Plasma medvirkende til at manges forventninger måske ikke indfries til fulde når de så vælger et Plasma.  

Hvis man syntes man oplever noget andet i virkeligheden end det der reklameres for fra plasma fans, og "informationssider" som plasma-lcd-facts.dk, (ex)sælgere og tekniske eksperter fra TC og andet, så er det en forventelig menneskelig reaktion at undre sig og spørge om det kun er mit TV der er noget "galt med" - eller om det virkelig er meningen det skal være sådan - og deraf blæses det måske også mere op end ellers.  

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu