Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Steen2000
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 632
|
Emne: Panasonic PX70 - nogen fejl? Sendt: 09-April-2007 kl. 09:57 |
Jeg har haft min 42" PX70 i snart 14 dage, og dermed udløber den fulde returret jo snart.
Vil derfor høre om der er dukket noget op endnu som man skal være opmærksom på??
Det eneste jeg har er at det nogen gange virker som om der kører noget tekst i baggrunden - ganske svagt. Midt oppe på skærmen. Det er ikke burn-in da det bevæger sig, men formoder det må være noget signalstøj på en anden kanal? Kører Canal Digital.....
De gæster vi har haft er sku imponerede over billedet!!!
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 10:04 |
Det er sikkert noget Ghosting der er i baggrunden. Dette afhjælpes ved at benytte et Scartkabel af god kvalitet, samt at stille TVet på en død kanal når AV input benyttes.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 10:32 |
Hey Steen2000 - ingen fejl på mit PV71F - kun gode og flotte oplevelser
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Jens G
Bruger
Oprettet: 06-Februar-2007
Point: 141
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 10:40 |
Jeg troede jeg havde en fejl på mit 42PX70.
Der kom sommetider kortvarigt noget flimmer i billedet, men aldrig længe nok til at jeg kunne nå skifte inputs for at se om det kun var når jeg brugte Selector.
Det viste sig heldigvis bare at være et scartstik til Selectoren der ikke sad helt i på DVD'en 
|
Jens G
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 10:57 |
Har haft mit i 14 dage nu.
Det eneste som jeg har bemærket er at hvis man står skæv for skærmen kan underteksten godt stå dobbelt. Man behøver faktist ikke at stå ret skæv fra skærmen for at det sker. Vi sidder heldigvis lige for så ingen problemer her.
Så jeg er yderst tilfreds med skærmen, og anbefaler den til enhver der står og skal have en ny flad.
mvh
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 13:56 |
Det med at ting står dobbelt pga. glasset, er det anderledes end på TH50/55 serien? For sådan et har jeg og jeg har aldrig lagt mærke til det, så hvis det ikke er et større problem på de nye, er det fint med mig.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 14:02 |
Hej Simon - jamen jeg har "øvet" mig rigtig meget på mit PV70F, for at kunne se f.eks. dobbelt tekst. Det lykkedes mig én gang, hvor jeg stod i en vinkel på ca. 70 grader, og hvor tekstbåndet var større/længere end selve teksten. Og da var det kun det første bogstav der stod svagt dobbelt.
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
pipper
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Point: 2082
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 14:08 |
Det er heller ikke noget jeg går og lægger mærke til. Jeg tror da ikke PX70 skulle være værre til at visse dobbelt en andre skærme.
Det var kun fordi jeg læste at en havde dette problem, og så måtte jeg jo lige se efter. Jeg kunne godt se det, men tror ikke jeg havde opdaget det, hvis ikke jeg havde læst om det.
mvh
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Point: 1178
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 14:12 |
Jeg har også PV71F´eren og kan nærmest ikke se noget dobbelttekst. Heller ikke sekv om jeg gør mig umage. Måske er 71F´eren bedre, da det heller ikke virker til at Hother kan se det. Og det er ikke fordi jeg ikke ved, hvad det er. Havde en Samsung P7H før og DER var det tydeligt. Den blev hurtigt solgt til fordel for Pana´en, da jeg før har haft Pana og været yderst tilfreds.
Jeg har altså ikke oplevet nogle fejl ved skærmen.
|
 |
JacobHL
Bruger
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 55
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 15:56 |
Jeg har ret meget dobbelttekst på min vil jeg selv mene.. Man ser det tydeligt på undertekster og f.eks DR logoet. Jeg kan ikke se noget i selve billedet.
Jeg er rigtig glad for mit PX70, ingen tvivl om det - men der er også nogle ankepunkter: - Overscan på PC tilslutning(DVI-HDMI). Jeg mangler en del af billedet hele vejen rundt hvilket er ret irriterende, specielt fordi det udelukker almindeligt PC brug(ved godt det ikke er optimalt på plasma, men irriterende ikke at kunne gøre alligevel. - Der er ingen picture in picture.. Kunne ellers være ret lækkert at kunne hoppe over på PC indgangen og surfe lidt mens der f.eks. er reklamer, og så stadigvæk kunne se hvornår det man vil se begynder. - Dobbeltteksten som nævnt ovenfor. Ikke noget stort problem, men min computer og kontorstol står lige ved siden af fjernsynet, så jeg ser det hver gang jeg vender mig om for at se hvad der er i fjernsynet. - Det kunne være rart at lave en profil med blandede kanaler fra både den digitale og analoge tuner. Jeg ved ikke om det er teknisk besværligt eller noget, bare lidt besværligt konstant at skifte mellem analog og digital tuner(jeg tager DR, DR2 og TV2 på DVB-T båndet, og vores viasat parabol som står i et andet rum igennem vores almindelige antennekabel).
Fjernsynet er rigtig godt, ingen tvivl om det. Suveren billedkvalitet. Dog er der også ankepunkter, som er værd at have med i baghovedet. Jeg har dog slet ikke fortrudt mit køb.
|
 |
Ghidora
Bruger
Oprettet: 27-Marts-2007
Point: 206
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 16:56 |
Til mit brug og min stue kan jeg slet ikke finde noget at sætte fingre på...
Har ikke set noget til dobblet tekst, har godt nok heller ikke kigget efter det, eller prøvet at stå fra siden med en mærkelig vinkel...
Bruger ikke fjernsynet til at se noget fra min PC så ved ikke om der er noget at sætte fingre på ang. det emne.
Har ikke set noget retention eller lign. overhovedet.
Folk har snakket om at lyden ikke skulle være specielt god... jeg har godt nok ikke haft andre plasma tv, men syntes sku den er ganske god... self. er der en del at hente ved at købe nogle gode højtalere eller sorround system men hvad kan man forvente af lyden i et TV?
|
Panasonic G20 50" Plasma Sony PS3 Slim 320 GB AVI ADM 9.1T Hvid
|
 |
Scubaghost
Guld medlem
Oprettet: 30-Marts-2007
Sted: Norsjælland
Point: 1178
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 17:04 |
Ghidora skrev:
Til mit brug og min stue kan jeg slet ikke finde noget at sætte fingre på...
Har ikke set noget til dobblet tekst, har godt nok heller ikke kigget efter det, eller prøvet at stå fra siden med en mærkelig vinkel...
Bruger ikke fjernsynet til at se noget fra min PC så ved ikke om der er noget at sætte fingre på ang. det emne.
Har ikke set noget retention eller lign. overhovedet.
Folk har snakket om at lyden ikke skulle være specielt god... jeg har godt nok ikke haft andre plasma tv, men syntes sku den er ganske god... self. er der en del at hente ved at købe nogle gode højtalere eller sorround system men hvad kan man forvente af lyden i et TV?
|
Blot for nysgerrigheden:
Er det et PX70 eller PV71 du har?
Undskyld. Har lige set din opsætning ;O)
Redigeret af Scubaghost - 09-April-2007 kl. 17:31
|
 |