|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
JacobHL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() Sendt: 11-Marts-2007 kl. 20:05 |
Min plan er at skaffe et 37" Pana PX70 engang, og i den forbindelse kunne det jo være lækkert at få noget rigtigt HighDefinition billedmateriale, som ikke kun er trailere og demovideos..
Hele den store BR vs. HDDVD raser jo, og jeg har ikke lyst(eller råd) til at smide 5-7k efter en rigtig afspiller, og jeg ejer ikke en Xbox 360 som jeg bare kan smide 1500,- efter og få et HDDVD drev. Men efter lidt søgen på internettet så jeg at man kan smække det externe HDDVD drev til computeren, og på den måde se HDDVD film - en ret billig opgradering kan man vel sige. Jeg har ingen HTPC, men min computer(som står ~3 meter væk) vil jeg alligevel have et DVI-HDMI kabel til, så det ville ikke være noget problem at sætte filmen på ved computeren. Jeg skal alligevel have fat i et ekstra grafikkort da jeg har 2x skærme til PC'en, så jeg ville nemt kunne tage et HDMI grafikkort, og fixe et HDMI-HDMI kabel istedet - så har jeg også HDCP understøttelse. Vil det her være en billig måde at se HD film på et nyt fjernsyn, uden at smide for mange penge efter en afspiller uden den store fremtid(hvis BR "vinder")? Ville kvaliteten blive fin? Min computer er fin potent til at klare 1080p. Jeg har i øvrigt en fjernbetjening til computeren. http://uneasysilence.com/archive/2006/11/8303/ <-- Xbox360 HDDVD drev til PC. Det burde gerne blive nemmere efter SlySoft har smidt AnyDVD HD på markedet. |
|
![]() |
|
Steffen32 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Sted: Hadsten Denmark Status: Offline Point: 771 |
![]() |
Interessant tråd du refererer til. Det ser ud til at man bare kan tilslutte HD-DVD drev fra X-box til sin media PC, hvis der er Vista på den (XP kræver at du henter drivere). Det er da en prisbillig løsning i forhold til en standalone HD-DVD afspiller. Kræver dog en nyere Power DVD eller ligende, der supporterer HD-DVD. Jeg vil anbefale evt. interesserede læser indledningen på tråden og så spooler ned til den sidste femtedel af tråden.
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
@JacobHL Inden du får set dig om har du brugt flere penge på den løsning end en HD-DVD afspiller koster (4-5000 kr. p.t.). HD-DVD drevet er ca. 1500 kr. og grafikkort med HDCP er relativt dyre (alternativt AnyDVD HD til 80$). PowerDVD Ultra koster omkring 100$. Derudover skal din computer være ret hurtig for at kunne afspille 1080p/24. Kravene er noget i retning af en af de hurtigste Core 2 Duo. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
HansHenrik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 162 |
![]() |
Med den nye AnyDVD slipper du dog for at købe et HDCP compliant grafikkort. Hvis du kigger på Slysoft's hjemmeside får du vist også lidt flere muligheder mht. afspillersoftware.
|
|
![]() |
|
JacobHL ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 55 |
![]() |
Et ekstra HDMI grafikkort koster nu kun ~600,- så det er ikke den store
udgift. Som sagt er min computer helt fin til at klare 1080p - det er
ikke problemet.
Dvs. software til ~80$(450,-) og så et HDDVD drev til 1300.. Det er HDDVD for ca. 1750,-. HDMI grafikortet er jo ikke et krav. En hel del under de 4000-5000 kroner en standalone afspiller koster. En ganske pæn besparelse vil jeg mene. Er der nogle herindefra der har forsøgt sig med HDDVD drevet til en PC? |
|
![]() |
|
alstrup71 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
![]() |
Jeg havde i forvejen et hjemmebygget mediecenter med HDMI udgang og en 32" Samsung LE-32R71B LCD skærm, så jeg valgte at købe et xbox 360 HD-DVD drev. Det eneste jeg udover drevet har investeret i, er DVD afspiller programmet WinDVD 8 Platinum, som også håndterer HD-DVD. Jeg er meget tilfreds med HD-DVD drevet og ydelsen, og billedet er fantastisk på min Samsung skærm. Jeg har kun ændret en lille smule i skærmindstillingerne på HDMI udgangen på grafikkortet. Løsningen med Xbox 360 HD-DVD drev på PC'en eller mediecenter kan varmt anbefales. |
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
Jeg kan tilslutte mig Alstrup's indlæg. Jeg har XBox drevet, AnyDVD HD og PowerDVD Ultra kørende og selv om min PC ikke er hurtig nok (det hakker) så køre HD signalet ud af min DVI udgang og ind i fjernsynets HDMI indgang. Jeg kan sjovt nok ikke få lov at se hvilke filer der ligger på HD DVD'en på min XP, men det går fint på Vista. DVD drevet er nu nede i 1314 kr men det bliver som regel hurtigt udsolgt hos forhandlerne. /MichaelS |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Vista har en driver til UDF 2.5 filsystemet, det har XP ikke (kan installeres separat; og UDF 2.5 er inkluderet i AnyDVD HD). Det er måske forklaringen? Redigeret af JesperLund - 08-April-2007 kl. 14:13 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
mortenkn ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 30-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 325 |
![]() |
Jeg går ikke ud fra, at eks. King Kong følger med. Men hvor kan drevet fåes billigt med en HD film? Hilsen Morten |
|
![]() |
|
MichaelS ![]() -- ![]() ![]() Tidl. redaktør recordere.dk Oprettet: 11-Marts-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2062 |
![]() |
@Jesper: Ja du har sikkert ret, men jeg havde AnyDVD HD på begge. @Morten: King Kong fulgte med de første par måneder - men de er forlængst gået. HD film ligger i ca 230 -250 kr, så læg det oven i hvis du skal have en film med i købet. /MichaelS Redigeret af MichaelS - 08-April-2007 kl. 21:21 |
|
mvh MichaelS
|
|
![]() |
|
![]() |
Se evt. denne artikel (download link til XP driver med UDF 2.5) |
|
|
|
![]() |
|
alstrup71 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 128 |
![]() |
Michael, hvilket hardware er der i den computer der kører hd-dvd på xbox drevet ? Jeg har nemlig fået kæmpe problemer efter installation af Windows Xp MCE, nu kan jeg ikke længere få hd-dvd til at køre ordenligt, men dvd fungerer fint via hd-dvd drevet. Jeg bruger AnyDVD HD og PowerDVD 7.3 Ultra. Det er som om at lyd og billed fra hd-dvd skiven ikke kan komme hurtig nok igennem usb forbindelsen, for billed og lyd hakker meget. Kan det være manglende drivere til usb 2.0, så det kun kører usb 1.1 ? Mine specs er: Asrock P4Dual-915GL bundkort Intel Celeron D 2.4 Ghz 1.5 Gb RAM Leadtek WinFast PX7300 GS TDH, Geforce 7300 GS (har netop skiftet fra Asus ATi X1600 Pro) Redigeret af alstrup71 - 09-April-2007 kl. 11:42 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |