|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
scandal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() Sendt: 22-November-2004 kl. 16:00 |
Hej. Jeg har forsøgt selv at finde lidt info, men jeg er stadig ikke helt sikker. Hvis man har mulighed for at bruge både RGB, S-VHS og SCART - hvad skal man så vælge? Jeg tror jeg har læst mig frem til at RGB er at foretrække - dernæst S-VHS og til sidst SCART. ... er det korrekt ? |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Hej Scandal, For at være sikker på at vi taler om samme signal-typer, så er Scart ikke et signal i sig selv (snarere en standard for en stik type). Scart kan overføre både RGB, S-Video og/eller composite signaler. Hvis det er de tre signaltyper du spørger til, ja så har du ret at kvaliteten er bedst med RGB, dernæst på S-Video og ringest med composite. Et lidt bedre (og mere internationalt) alternativ til RGB over Scart er Component signaltypen som overføres over separate skærmede kabler med Phono stik. Iøvrigt har S-Video også en tilhørende stik-type (S-Video) - men kvaliteten af signalet er det samme med Scart og S-Video (så længe kabelkvaliteten er den samme). /Lars |
|
![]() |
|
scandal ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
jeps .. .det var noget i den stil. componet ... er det den der ofte består af tre farvede stik (ikke gul, rød, hvid, men nogle andre)? |
|
![]() |
|
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4055 |
![]() |
Ja, Component er tre stik med farvekode Rød, Grøn, Blå (RGB - Og nej, der er ikke lyd med i signaloverførslen - kun billede. /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
![]() |
Sikke klog jeg bliver Kan det stadig betale sig at bruge Component udgangen hvis der ikke er component indgang på TV'et? Mvh |
|
![]() |
|
John G J ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 126 |
![]() |
Det kan ikke betale sig... Den går tilbage til en "lavere fællesnævner" altså i dit tilfælde RGB eller composit. |
|
john
Pioneer PDP-435fde Pioneer DVR-440H-K Pioneer VSX LX51 PS-3 JAMO SW 303E JAMO 8 Series APPLE TV |
|
![]() |
|
mr_keep_smiling ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Redigeret af mr_keep_smiling |
|
![]() |
|
Hitzie ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 23-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 13 |
![]() |
Et spørgsmål. Når jeg i min opsætningsmenu til HX900 vælger RGB i stedet for VIDEO (under Line 1-udgang), så bliver billedkvaliteten ikke bedre, men tværtimod væsentlig ringere. Skal jeg gøre andet end at ændre Line 1-udgangen? Venlig hilsen Hitzie |
|
![]() |
|
![]() |
Du skal sikre dig at dit TV kan benytte RGB signalet. Samtidig skal du formentlig fra en menu på TV'et vælge at bruge RGB fra Scart indgangen (istedet for composite / video). Mit TV kan ikke bruge RGB, men jeg har alligevel forsøgt at vælge RGB på Line 1. Jeg får ligeledes et dårligere billede - det lader altså til at optageren udsender både composite og RGB, men at composite er af ringere kvalitet når RGB er aktiveret (måske kabel-støj eller blot elektronikken der ikke kan begge dele på en gang). /Lars |
|
Redaktør, recordere.dk
|
|
![]() |
|
newbie 2004 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2004 Status: Offline Point: 136 |
![]() |
Et spørgsmål. Når jeg i min opsætningsmenu til HX900 vælger RGB i stedet for VIDEO (under Line 1-udgang), så bliver billedkvaliteten ikke bedre, men tværtimod væsentlig ringere. Skal jeg gøre andet end at ændre Line 1-udgangen? Jeg har præcies det samme problem ogf mit TV, sony, kan godt håndtere RGB. og den kommer også frem med at den er tilsluttet en RGB-enhed. men det er kun når jeg bruger tuner'en - med DVD er billedet skarpt nok.....hmm |
|
![]() |
|
corder ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-November-2004 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
Jeg får også dårligere signal - (specielt farverne) når jeg vælger rgb på min hx 900 og b&o mx 7000. Men det er ikke sådan at jeg ikke kan se udsendelsen - farverne er bare matte.
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Hej Corder
Hvilket sansynligvis skyldes at det ikke er et RGB signal du ser på - på TV'et - men derimod resterne af et composite signal som sendes med over til TV'et (for brug til synkronisering af billedet). Ved RGB benyttes composite benet i SCART kablet til synkronisering. For nemheds skyld sendes et almindeligt videosignal med over, men med den forskel at styrken er lidt anderledes. Hvis man ser det svagere composite signal - som egentlig kun var beregnet til synkronisering - på et TV, så virker det mørkere i lysstyrke og svagere i farverne. Ældre B&O TV (fra før 2000) duer normalt ikke til visning af RGB signaler. Jeg har ikke helt fundet ud af endnu om der er modeller som virker med RGB, men det er min erfaring af mange B&O modeller fejler på det punkt. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |