recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad skal jeg købe ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad skal jeg købe ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Joakim Ø Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad skal jeg købe ?
    Sendt: 11-Marts-2007 kl. 02:34

Hej alle flinke tv kendere

Jeg står for at skulle købe flad skærm, 37-42, ldc eller plasma, max 10k, helst pænt design = et billede med en smal ramme uden om, enten alu/stål eller sort (ikke sølvfarvet plastik).

Jeg har oprettet en "Gericom" tråd da det er et pænt og billigt tv (f.eks topmodellen 37" full HD for 999€ eller den gamle 37" til 749€), der dog kun fåes i Østrig-måske er det noget skrammel? ( http://www.gericom.com/index.php?id=373&backPID=200& tt_products=1208)

Overvejer også samsung 42" plasma PS-42Q7H til 9000 hos easyshopping (som jeg har indtryk af skulle være et rigtig godt tv, har ihverttilfælde været meget dyrere) eller LG 42" - 42PM1MA til 7300 hos proshop.dk (uden højttalere, men med smal ramme hele vejen rundt - ret pænt, og billigt!)

Men hvis det skal være alu-look er der som sagt kun Gericom (som jeg intet ved om), evt Fujitsu siemens gamle model (men nederen at købe den gamle model til samme pris som den nye (der har nyt design med kæmpe fronthøjttaler), ca 9.000 for 40" lcd) eller et brugt Alfaview (dba.dk ca. 8k)

Endelig kan jeg vælge 37" lcd, f.eks Toshiba 37 WL 66 ZS fra getmore til 8500, Samsung LE-37R72B til 9800 fra århus pc lager eller en udstillings model fra ti-vi.dk, f.eks denne model der er sat ned fra 18 til 9k http://www.ti-vi.dk/TIVI/ALU-SORT.html (er der forøvrigt nogen der kender noget til dem?)

Er der nogen garvede brugere der kan give mig et godt råd? -  hilsen Joakim

Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Point: 2323
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2007 kl. 04:50
Kender ik det tv du snakker om men har selv haft 32 WL66Z og det var et super godt tv! Jeg ville nok afvente de nye C3000P modeller fra Toshiba som kan fås via Tyskland for megte få penge... det tror jeg er et lækkert tv. Har en kollega som skal til Cebit Messen og han har lovet at kigge nærmere på tv'et for mig :)
Mvh.

Casper
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 09:19
SÅ traf jeg beslutningen; en 37" pv71 til 9999 er netop bestilt hos Eayshopping!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 09:20
-Øh altså en Panasonic...
Til top
sebbe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2007 kl. 15:45
godt valg!!
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2007 kl. 00:33

For lige at runde min egen tråd af endte det som sagt - og efter talløse timers surfen i diverse fora på nettet, samt kiggen rundt i (næsten)samtlige tv butikker i Århus - med Panasonic 37" PV71F plasma tv, købt på nettet for 10k, og ophængt på væggen med Vogel EFW6345 beslag, købt hos Getmore til 1930 inkl forsendelse, forbundet med antenne og hdmi kabel til hhvis 100 og 200 (2 meter) fra AvXperten.

Det jeg konkluderede var at Pioneers tv er både pæne og gode, men dyre, Samsung er pæne og billige, men ikke så gode, Panasonic er billige og gode, men ikke så pæne. MEN så kom Panasonic jo så med deres nye model som (i mine øjne) er både god, pæn og billig, så der var ikke noget at betænke sig på!

Og jeg er bestemt ikke blevet skuffet; både super billede (fantastisk at se DVD via hdmi, men det analoge antennesignal er også helt fint, ligeså godt som mit gamle Sony billedrørstv) rigtig god lyd på trods af at det er fladt, MEGET bedre end min gamle Sony hvor lyden kom ud af siderne), og INGEN skavanker som Burn-in eller støj, som jeg havde frygtet.

Kan varmt anbefales.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu