|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
DonRavn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 10-April-2007 kl. 14:36 |
|
Hej kloge hoveder ;)
Mit gamle TV er futtet af, og jeg skal nu ud at have et nyt. Jeg er rimelig "grøn" indenfor for Flatscreen området så derfor beder jeg jer om hjælp. Det skal hovedsagligt bruges til at se fodbold og X-Box. Jeg har omkring 22k at bruge på TV'et. Efter at have hørt at Plasma ikke er for godt at spille på har jeg sat næsen op efter et LCD TV. Jeg sidder 5-6 meter væk fra skærmen. Her er de 3 jeg har haft kig på: Samsung Sharp Sony Hvad synes i, skal det være et af de 3 eller skal det være et helt andet LCD? Eller skal det alligvel være Plasma? -Ravn |
||
![]() |
||
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
|
Kommer an på hvad du lægger mest vægt på:X-BOX eller tv Til tv og dvd kommer du klart længere med et plasma......og det til en væsentlig lavere pris(ex. Pana. px70)-og så er det iøvrigt noget sludder at den "ikke er god at spille på"! Af de lcd du nævner,ville jeg selv vælge Sharp xd1e(hvis det ikke "måtte" være plasma) lrev |
||
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
||
![]() |
||
Psykopat-asiat ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() |
|
Jeg spillede lige xbox360 på min pana px70 og kneb næsten en tåre så godt så det ud. Plasma er fin at spille på.
|
||
![]() |
||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Plasma er som sagt ligeså fin at spille på som LCD - i nogen tilfælde endda sikkert bedre, hvis spillene er fotorealistiske med meget bevægelse - men man skal blot være en smule mere forsigtig med statiske elementer i meget lang tid for at undgå burn-in/retention, end man skal på et LCD. Jeg kan godt være lidt af en "forsigtig-peter" når jeg prøver at give råd og nævner det derfor altid, men de praktiske erfaringer fra brugere herinde er dog at man sagtens kan spille i timer uden det giver nogen problemer. Jeg ville nok kigge efter et 50" plasma hvis jeg var dig. Enten Pioneer 507 eller Panasonic PX70/PX700 - fabelagtige skærme. Af LCD'erne du nævner ville jeg vælge enten Sharp'en eller Sony'en - efter først at have studeret dem begge live hos en forhandler - husk altid at gå ud og kigge selv så du vælger det du bedst kan lide, fremfor det vi bedst kan lide
Redigeret af spawn - 10-April-2007 kl. 15:42 |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
DonRavn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2 |
![]() |
|
Jeg takker for svarene. Det kunne da godt være man skulle give plasma en chance alligevel, jeg må ind til HFK og TC og tjekke det ud live :)
|
||
![]() |
||
Ceto ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() |
|
Hvis du vil se de nye skærme fra Panasonic så mener jeg ikke at TC har dem endnu. Hvis du bor i stor kbh kan du tage ind til sommer på Roskildevej han har i hvertfald px70 udstillet. Hvis alt går efter planen så skulle PX700 komme i butikkerne fra d 18 april. Redigeret af Ceto - 11-April-2007 kl. 06:59 |
||
Panasonic TH-42PX700
Panasonic EH-67 |
||
![]() |
||
hyldig87 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 473 |
![]() |
|
Jeg læste et par andmeldelser af Sharp XD1E, og der var konklusionen at den skuffede lidt, især på "ikke HD" (kan ikke huske hvad det kaldes) området. Jeg har desværre ikke lige links, men de kan hurtigt findes på google. |
||
![]() |
||
HarBrug for 32 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 238 |
![]() |
|
Blue is the Colour!
SHUBIDUA: Hvis jeg havde penge så skulle I bare se... |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12444 |
![]() |
|
Men på den anden side; hvis man tager ned til TC og ser PV60, og synes den er fed, så bliver man nok ikke skuffet over PX70 ![]() |
||
![]() |
||
Ceto ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() |
|
Det er jo så en helt anden snak |
||
Panasonic TH-42PX700
Panasonic EH-67 |
||
![]() |
||
----OR---- ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 787 |
![]() |
|
Hvis du vil have stort, så køb plasma. Man får mest for pengene og alle de store LCD jeg har set (40"+) synes at have kunstige og lidt pastelagtige farver. Desuden reduceres kontrasten ved kig fra siden.
Holder du dig til små skærme er der selvfølgelig kun LCD at "vælge" imellem. ![]() |
||
![]() |
||
blackknightdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-December-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() |
|
hey donravn
jeg ville også som de andre tage ind og kigge på de skærme du har nævnt. har haft panasonic px70 og sony x2000 der er fordele og ulemper, men til fodboldt er x2000 klart beds t har haft dem ved siden af hinanden og de står ikke kanon på px70. tilgengæld står film bedst på pana'en hvis du altså har en mørk stue for der er meget genskin i skærmen.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |