Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DarkHelmet
Guld medlem
Oprettet: 15-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 508
|
Emne: PS3 som mediecenter Sendt: 09-April-2007 kl. 09:35 |
Jeg har oprettet en anden tråd under Microsoft Media Center mv, men jeg søger lidt svar på hvad der er bedst at bruge som mediecenter, og om det overhovedet er det som jeg skal bruge!
Lige pt har jeg en Kiss DP600 som jeg er meget træt af, men når den virker, er den genial til at streame musik, film mv over netværkskabel fra min pc, eller direkte fra en USB harddisk.
Så mit spørgsmål er om X360 eller PS3 kan det samme? Jeg bruger hovedsagligt Nero Digital film. PS3 tiltrækker mig mest pga HDMI, BlyRay, samt at X360 ikke har et særligt børnevenligt spiludbud (har 4 børn som fx elsker Spyro mv).
Men kan PS3 bruges som et mediecenter? Jeg er ligeglad med at kunne optage fra TV. Den skal kunne bruges til at afspiller musik, Nero Digital, Divx, samt bruges som ren DVD afspiller.
Nogen der kan give nogle erfaringer? Jeg har Google'et hele morgen på en ordenlig test af PS3, men har ikke kunne finde noget brugbart.
Mvh Dan
|
|
fumse
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 262
|
Sendt: 09-April-2007 kl. 09:40 |
Svaret er at PS3, ikke rigtig kan bruges som et ordentligt mediecenter (den kan ikke afspille divx, nero m.m.). XBOX360 kan gøre det med en del modifikationer til den pc hvor du afvikler mediacenteret fra (det skal man jo, med en 360er).
PS3 kommer dog med muligheden for linux, men de er ikke det bedste valg lige nu, og lidt besværligt at komme igang med.
DarkHelmet skrev:
Jeg har oprettet en anden tråd under Microsoft Media Center mv, men jeg søger lidt svar på hvad der er bedst at bruge som mediecenter, og om det overhovedet er det som jeg skal bruge!
Lige pt har jeg en Kiss DP600 som jeg er meget træt af, men når den virker, er den genial til at streame musik, film mv over netværkskabel fra min pc, eller direkte fra en USB harddisk.
Så mit spørgsmål er om X360 eller PS3 kan det samme? Jeg bruger hovedsagligt Nero Digital film. PS3 tiltrækker mig mest pga HDMI, BlyRay, samt at X360 ikke har et særligt børnevenligt spiludbud (har 4 børn som fx elsker Spyro mv).
Men kan PS3 bruges som et mediecenter? Jeg er ligeglad med at kunne optage fra TV. Den skal kunne bruges til at afspiller musik, Nero Digital, Divx, samt bruges som ren DVD afspiller.
Nogen der kan give nogle erfaringer? Jeg har Google'et hele morgen på en ordenlig test af PS3, men har ikke kunne finde noget brugbart.
Mvh Dan |
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 10-April-2007 kl. 20:04 |
fumse skrev:
Svaret er at PS3, ikke rigtig kan bruges som et ordentligt mediecenter (den kan ikke afspille divx, nero m.m.). XBOX360 kan gøre det med en del modifikationer til den pc hvor du afvikler mediacenteret fra (det skal man jo, med en 360er).
PS3 kommer dog med muligheden for linux, men de er ikke det bedste valg lige nu, og lidt besværligt at komme igang med.
|
Enig - som det er lige nu, er det Xbox 360 man skal vælge, hvis det er medieextender man skal i gang med...
Linux på PS3 åber op for rigtig mange muligheder, men nok ikke lige for hr. og fr Jensen at rode med..
Men mon ikke Sony ser lyset, og får lavet noget?
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|
tommyhj
Bruger
Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 112
|
Sendt: 11-April-2007 kl. 16:11 |
JEg kan ikke forestille mig andet, end at der er nogen der på et eller andet tidspunkt udvikler et program, som kan fungere som mediecenter på PS3. Men det er kun spekulation.
I øjeblikket kan PS3 ikke afspille andet end MP4-video med stereo lyd, og musikken er svær at finde rundt i, så som mediecenter er den elendig.
Som mediecenter i dag, er der ikke noget der kan slå en ganske almindelig Windows MediaCenter boks med lyddæmpning :-)
HDMI kan du få med et DVI->HDMI stik, og bluray er alligevel overvurderet :-) Og så er der jo alle de børnespil du vil have til windows! Køb dig en trådløs gamepad, og så har du også noget tilbørnene.
|
|
Krisgebis
Junior bruger
Oprettet: 04-December-2006
Point: 39
|
Sendt: 13-April-2007 kl. 15:34 |
Pt og det næste ½år min. vil x360 spiludvalg>ps3 spiludvalg også mht. børnespil. Men har du/de serier de følger med i på ps3, er det værd at tage med i betragtningen.
Har du et fladskærms tv, så HD opløsning er et krav? Hvis ikke kan jeg på det stærkeste anbefale en modded xbox1. Installeret med XBMC (xboxmediacenter) kører den simpelthen i ring om ps3 og x360 foreslag til et mediecenter. Den gamle xbox er dog ikke hurtig nok til at afspille hdclip (med mindre man får en af de modeller der er sat op til 1466mhz, men ved ikke om man kan købe dem i europa).
|
|
sebbe
Super bruger
Oprettet: 18-Februar-2007
Point: 264
|
Sendt: 13-April-2007 kl. 18:14 |
sys efterhånden ikke at en ps3 kan bruges til noget udover at spille spil og blu-ray film på
dvd afspilningen stinker og mediecenter featuren siger man det samme om, lyder lidt mærkeligt men har selvfølgelig ikke prøvet det selv.
Redigeret af sebbe - 13-April-2007 kl. 18:15
|
|
Mike270183
Super bruger
Oprettet: 26-September-2006
Sted: Aalborg
Point: 321
|
Sendt: 13-April-2007 kl. 20:25 |
sebbe skrev:
sys efterhånden ikke at en ps3 kan bruges til noget udover at spille spil og blu-ray film på
dvd afspilningen stinker og mediecenter featuren siger man det samme om, lyder lidt mærkeligt men har selvfølgelig ikke prøvet det selv.
|
Nu er det jo ikke alle som synes at den stinker som DVD-afspiller. Jeg synes nu f.eks. at den gør det rigtig godt, kunne ikke se forskel på den og min Thomson DTH 8551E. Men det er derimod ikke sagt, at der ikke er plads til forbedringer på PS3'eren, for det er der selvfølgelig. F.eks. hele måden hvorpå man bladre igennem ens musik på den halter en del...
Redigeret af Mike270183 - 13-April-2007 kl. 20:44
|
Panasonic TX-P55VT60 PS3 PS4 Denon AVR-X2300W Scandyna Podspeakers 5.1 setup
|
|
zulfo
Moderator gruppe
Branchemedlem
Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
|
Sendt: 13-April-2007 kl. 20:36 |
sebbe skrev:
|
Øh - jeg synes ikke den stinker som DVD afspiller, og jeg kan med Linux godt anvende den som mediecenter maskine...
Så for mig er den en fin fin maskine...
|
Lars B
DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
|
|
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 13:07 |
Så det i siger er at PS3 er en møg maskine lige pt som Medie center, og som dvd afspiller? Set i det lys er 5200 kr mange penge for at få en maskine der laver noget lækkert grafik.
Min plan er at jeg vil have en maskine der kan erstatte min Kiss DP600. Den gør arbejdet godt, men den er meget ustabil og går i sort spontant.
Så jeg leder efter et andet medie der kan opfylde mine krav. Det som trækker lidt i PS3 er selvfølgelig at der er mange (eller kommer) mange børnevenlige spil - og ja en PC kan det samme, men de er IKKE brugervenlige som en Playstation. Dem kan alle finde ud af.
BluRay vil nok hellere ikke se dårlig ud på mit Panasonic PV60 Plasma tv, men jeg kan godt høre at jeg kommer til at holde min DP600 ud i et stykke tid endnu.
|
|
klander
Guld medlem
Oprettet: 15-Juni-2004
Point: 813
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 13:40 |
DarkHelmet skrev:
min Kiss DP600. Den gør arbejdet godt, men den er meget ustabil og går i sort spontant.
|
Jamen så gør den jo så ikke arbejdet godt
|
Med Venlig Hilsen
Kurt
|
|
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 14:15 |
X360 er heller ikke egnet som mediacenter - den kan ikke afspille de forskellige formater der nævnes - istedet er man nødt til at bruge en serverløsning der transcoder live til WMV som x360 understøtter, med en hel del kvalitetstab til følge.
Hverken x360 eller ps3 kan erstatte din DP600 som mediecenter, DP600 har langt større understøttelse native for de formater du bruger.
En pc er det ultimative som mediecenter (hvis vi skal kigge på det som erstatning for din DP600) - og de kan sagtens laves ligeså brugervenlige. Brugervenligheden bliver mindre når man ikke kan nøjes med det som erstatning for de funktioner du benytter din DP600 til, men pludselig vil en masse andet også. Der sker jo ofte det at mediacentre ikke bare bruges som mediacenter, men skifter karakter til at skulle være alt mulig andet ligesom en normal PC. Dermed skifter brugervenligheden også til at være på normalt PC niveau.
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
DarkHelmet
Guld medlem
|
Sendt: 15-April-2007 kl. 14:46 |
Så enten lev med din DP600 eller lav en pc til mediecenter istedet..
Mht til min DP600 - Den gør arbejdet rigtig godt NÅR DEN VIRKER! Men den er meget ustabil. Dog fik jeg den byttet til en ny som er mere stabil, men idag er den gået i sort to gange under USB steaming fra min externe harddisk, mens den stort set aldrig fejler når jeg sætter min externe harddisk til min pc og streamer den vej igennem!
|
|