|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
![]() Sendt: 16-April-2007 kl. 12:31 |
|
Handler en del på www.dvd.co.uk hvor jeg køber en del DVD'er samt spil til min Wii. Bestilte bl.a. sidste torsdag 2 Wii spil til 30 pund stykket (ca. 300 kr) og med en fragt på 1 pund per stk - og de kom allerede 2 dage senere (om lørdagen) - HURTIG !!! Men jeg faldt også lige over en PS3 til 390 pund + 15 pund i forsendelse. Der lander man på 4.430 kr alt i alt (kurs 10,94 kr). (ikke fordi jeg skal have en, men hvis der er nogen som har interesse). |
||
OLED LG 55E6V, Yamaha YSP, Stofa etc.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 9 ![]() -- ![]() Oprettet: 30-November-2005 Status: Offline Point: 2048 |
![]() |
|
Og så kommer der vel dansk moms oveni? |
||
![]() |
||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|
Ved køb i UK skal der ikke betales dk moms (læs: indefor EU)! |
||
![]() |
||
Ulrikwich ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 967 |
![]() |
|
Fordi det er i UK er det ikke nødvendigvis EU. Der er to steder derovre som ligger udenfor EU - det ene er Jersey og kan ikke huske hvad det andet er. Hvis det ligger i et af de steder risikerer du at skulle betale told samt gebyr, og så er den oppe i et leje som er ca. 25% mere. |
||
![]() |
||
Nicoleif ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 987 |
![]() |
|
Hvis du lagde mærke til, så skrev jeg "UK.....og (læs, indenfor EU)"! |
||
![]() |
||
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
|
Og hvis den pågældende butik omsætter for over 280.000 kr årligt til Danske kunder, skal der også opkræves dansk moms, selvom det er inden for EU.
Redigeret af pfugl - 16-April-2007 kl. 15:05 |
||
![]() |
||
Sandal ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2585 |
![]() |
|
Ifølge forbrug.dk skal der kun betales moms i det land, hvor varen er købt: |
||
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
|
||
![]() |
||
miri ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2066 |
![]() |
|
For at lukke debatten vedr den aktuelle forretning, så står der på del på www.dvd.co.uk's site: "Items over £18 are shipped from the mainland UK and will not incur any customs charges. " |
||
miri
|
||
![]() |
||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
|
Men det er butikken selv der skal stå for det (som bl.a. Amazon gør det), så hvis butikken sender fra et sted indenfor EU, og du ikke undervejs i bestillingen bliver opkrævet dansk moms, så skal du ikke betale yderligere. Mvh Michael |
||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||
![]() |
||
MikeOne ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-November-2005 Status: Offline Point: 565 |
![]() |
|
Jeg har bestilt en del hos dem igennem tiderne. Spil, DVD film bøger, cd'er (til tider op til 1000-1500 kr) og de er alle kommet inden for 2-3 dage og uden nogen ekstra omkostninger / moms etc. Du betaler den moms der skal betales i England - Læs told og skat's forklaring: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=137523&vID=200865&i =4#i137523 Køber du en vare eller ydelse via internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, skal du ikke betale told af varen eller ydelsen, men du skal derimod som udgangspunkt betale moms af den værdi, varen eller ydelsen har. Momsen betales til sælgeren med den sats, der gælder i det land, hvor sælgeren bor, og beløbet vil normalt være en del af den samlede pris, som sælgeren kræver for varen eller ydelsen. For at være sikker på, hvilken pris du reelt skal give for en bestemt vare eller ydelse, bør du være opmærksom på, om den værdi, du finder på internettet, er med eller uden den udenlandske moms. Husk også at kalkulere med evt. fragtomkostninger. I visse tilfælde vil sælgeren kræve dansk moms og evt. dansk punktafgift. Det gælder bl.a., når hans salg af varer til danske købere i det løbende eller i det foregående kalenderår overstiger 280.000 kr. pr. år, og han derfor er blevet momsregistreret her i landet. For alkoholholdige drikkevarer, mineralolieprodukter og tobaksvarer gælder dog, at sælgeren skal momsregistreres fra første salg af de pågældende varer. |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
He He - Lad os starte en intern EU priskrig
![]() |
||
|
||
![]() |
||
mstoft ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() |
|
Det var da en super pris! Personligt ville jeg ikke risikerer at købe noget udenlands for at spare den slags småpenge. Hvad PS3 angår vil jeg klart foretrække at have en forretning hvor jeg kan gå ned og brokke mig hvis maskinen strejker
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |