|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Zavior ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 165 |
![]() Sendt: 12-April-2007 kl. 20:01 |
Efter PS3 udgivelse har man kunne læse om mange PS3 ejere som har problemmer med larmede PS3 maskiner. Jeg er selv en af de uheldige ejere af sådan en maskine. Jeg har enda haft to maskiner i hjemmet med de samme symptomer. Jeg har på nuværende tidspunkt kontaktet Nordisk Film op til flere gange uden at få meget hjælp.
Problemmet vil jeg beskirve således: 1. PS3 tændes, blæseren kører op på max i 1 sek og gå så næsten i lydløs tilstand 2. 2-10 minutter hvor blæseren ikke er tændt 3. efter 2-10 min tænder blæseren på et lavt niveau 4. efter yderligere få minutter går blæseren op på maksimal styrke, ligesom det han høres kort i punkt 1. 5. blæseren fortsætter på dette niveau, uanset hvad maskinen bruges til (også bare "idle" i XMB menuen) Ved maksimal styrke ved jeg klart sige at den larmer mere end den gamle PS2 maskine. Som efter min mening ikke kan passe efter som SONY har udtalt følgende i en pressemedelse fra maj 2006: "maximum heat and noise reduction has been achieved with a noise level equivalent to that of the current slim-line PlayStation 2." Hele pressemedelsen kan læses her: http://www.scee.presscentre.com/Content/Detail.asp?ReleaseID =4198&NewsAreaID=2 Vil gerne have lov til at undersøge dette kendte problem nærmere. Men har brug for jeres hjælp. Også jer som har en maskine som ikke larmer. Post jeres serienummer som vist neden for og husk at skriv hvorledes jeres maskine opføre sig. Mit serienummer: xx-27430423-xxxxxxx-CECHC04 Serienummeret findes på bagsiden af maskinen eller på papkassen til maskinen ved stregkoden: ![]() Redigeret af Zavior - 12-April-2007 kl. 20:02 |
|
![]() |
|
Skalle06 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1116 |
![]() |
Jeg har samme serienr. som dit:
xx-27430423-xxxxxxx-CECHC04 Og min PS3 opfører sig nogenlunde på samme måde som din. Jeg har dog oplevet, at den først starter på fuld blæserstyrke efter ca. 30 min. i idle mode. |
|
![]() |
|
Mike270183 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 321 |
![]() |
Jeg har også det samme serienummer på min, altså xx-27430423-xxxxxxx-CECHC04, men jeg vil dog mene at min ikke "larmer", ihvertfald ikke mere end min gamle ps2. Redigeret af Mike270183 - 12-April-2007 kl. 20:51 |
|
Panasonic TX-P55VT60
PS3 PS4 Denon AVR-X2300W Scandyna Podspeakers 5.1 setup |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Online Point: 8643 |
![]() |
Ens serienumre? Det lyder ikke korrekt.
|
|
![]() |
|
tma86 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 327 |
![]() |
Den nederste del af klistermærket, er også med i serienummeret. Det er ikke ens. Ellers står hele nummeret bag på konsollen- |
|
Mvh. Tommy
|
|
![]() |
|
Moveteam ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Status: Offline Point: 78 |
![]() |
Min har også samme serienummer: xx-27430423-xxxxxxx-CECHC04 Og min støjer også mere, end jeg tror den skal. Især i film kan det være irriterende, ikke på spil. Dem som ikke har en der støjer kunne prøve at sige hvordan den larmer under normal dvd-afspilning? |
|
![]() |
|
klander ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 813 |
![]() |
Når jeg starter min op kan jeg lige hører blæseren i ca 3-5 sek så skruer den ned for blæseren så den ikke kan høres 1 m afstand, man kan lige høre den hvis ligger øret ned til den. Og står den bare i dashboardet går blæseren ikke op i hastighed, selv om der står der i flere timer. Under afspil af DVD/ Blu-Ray kan den efter ½ time høres hvis der er stille i stuen på ½-1 m. Under spil kan den høres efter ca 15-20 min i sofaen ca 3 m fra den, men igen der skal være stille, sidder man og snakker lægge man ikke mærke til den. Og jeg har ca mellem 18-20 grader i stuen, jeg prøvede at stille den i solen en dag hvor jeg kørte et spil, og der gik den op i det i nok kalder 3 gear, men efter 10 min på sin vante plads var blæseren på normal igen. Den står frit ved siden af mit TV og den står på højkant, altså masser af luft og fri plads. Mit serie nr er. 02-27430423-6529023-CECHCO4 |
|
Med Venlig Hilsen
Kurt |
|
![]() |
|
SJ ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Juli-2005 Status: Offline Point: 609 |
![]() |
Serienummer: xx-27430423-xxxxxxx-CECHC04
Sådan her opfører min sig i idle tilstand: 0-5 minut: Så godt som lydløs (niveau 1) 5-9 minut: Blæseren skifter gear for første gang og kan høres svagt (niveau 2) 9-? minut: Blæseren skifter gear for anden gang og er nu meget tydelig og generende. Bliver på det støjniveau indtil konsollen slukkes (niveau 3) Et par gange (må have skyldtes en for høj omgivelsestemperatur) har jeg observeret, at den ved kørsel af Folding@home programmet har været oppe på niveau 4. Den har dog hver gang sænket hastigheden til niveau 3 et stykke tid efter, at programmet er blevet stoppet. Meget tyder på, at min PS3's blæser er lavet til at ligge på niveau 3 som standard og det mener jeg, er et uacceptabelt støjniveau til alt andet end spilafvikling. Jeg havde glædet mig til at bruge min PS3 til at se film på, men med den høje susen som blæseren giver fra sig, mener jeg ikke, den egner sig til det formål. |
|
![]() |
|
GzUnit ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Herlev Status: Offline Point: 16 |
![]() |
Jeg har også samme serienr., xx-27430423-xxxxxxx-CECHC04 Lyd niveauet er også identisk med det du beskriver |
|
![]() |
|
Bornholmeren ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 278 |
![]() |
samme her serial her :-( Generer ikke ved spil, men når man ser film.
|
|
PS;-ID "Bornholmeren", LG 55 C1, Yamaha RX-A4A, 2 stk. B&W FPM4, 2 stk. B&W M1 MKII, PV1D sub,
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
Det serie nummer er altså lige præcis IKKE serienummer, men produktions serien, så de XXXXX som du har markeret er dem som folk skulle rapportere? Det kunne være mere spændende om alle har en S01 serie maskine eller en S02? for de 2 omtalte jeg har set på er en S02-xxxx-K Redigeret af pendec - 17-April-2007 kl. 00:09 |
|
![]() |
|
tommyhj ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 112 |
![]() |
Jeg har snakket med Nordisk Film nogle gange om det her problem, og de vil MEGET gerne kunne identificere de maskiner der har fejlen. Men de har IKKE kunnet finde nogen sammenhæng mellem dem der larmer og dem der ikke gør. Det har de sagt direkte til mig, så det tror jeg på.
Jeg har skrevet noget i et engelsk forum som er mere interessant: ----------------------------- Can anyone tell me which way this fan is supposed to rotate?? I've checked my own with the flashlight trick, and it's a tech-republic version (still reaches gear 3, idle@20 degrees). http://content.techrepublic.com.com/2347-10877_11-41891-4196 5.html?seq=69 Mine rotates CLOCKWISE, in the perspective of the above picture. That means that the "shovels" of the fan, doesn't shovel any air, but rather push it away... http://www.therealps3grill.com/DSCF0403thumb.jpg This image shows that the air probably should be sucked into the hole http://www.therealps3grill.com/DSCF0402thumb.jpg - and down over the heatsinks. The images are of the bottom, so the air is sucked from the bottom vents of the PS3, and blown out at the sides. This means that the fan probably is supposed to SUCK air into the hole, meaning it would have good need of the shovling of the blades. That might also explain why there is some short-circuit airflow, when the fan is working against the designed air-flow strategy. so - supposed if it's just a case of reversing the fan polarity, so the shovlers shovel??? Any thought on this? Can you guys check to see what way YOUR fan is rotating? Does it shovel or push? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |