|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
juggernaut ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 18-April-2007 kl. 08:57 |
Hejsa. Det er efterhånden ved at være tid til at skifte den aldrende CRT skærm ud med en fladskærm. Kæresten har set sig lun på Philips 37PF9731D. Den er nu også lækker og billedet er jo næsten perfekt med et analogt signal. Men men men...Jeg tør dårligt overveje at købe det pga den fejlrate den har ifølge brugerne herinde. Så er der jo plasma. I den lokale 2Tal, så jeg igår på en Pioneer. Kan ikke lige huske modellen. Prisen var på 26.999,- Lækkert billede! Men jeg må i den sammenhæng også sige at jeg har udviklet en slags paranoia overfor for det der "burn-in". Umiddelbart vil jeg sige at vores forbrug ikke passer til et plasma. Fjernsynet kører ofte bare for at køre og det sker som regel i en del timer om dagen. Jeg er næsten sikker på at LCD er det jeg skal bruge. Men jeg vil gerne høre hvad folk har at sige omkring emnet. Tv'et skal bruges til alm dagligdags kiggeri, spillekonsol og lidt dvd af og til. Det er svært ikke at overveje plasma også, nu I kører den fælleshandel på Panasonic. Jeg har desværre ikke set pågældende tv i brug og kan derfor ikke udtale mig om det. Hvad siger I? Hvor skal pengene bruges? På forhånd tak. |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Nu har Pioneer 2006 modeller en del problemer, så netop den model kan ikke anbefales. Der er ingen rationel begrundelse for denne.
50PX70 koster ca. 17.500, hvis du vil ha extra lyd i ultra smalle højttalergrills i siderne og SD kort i fronten så 50PX700 til ca. 20.000 ... så kan du bruge resten på en DVD afspiller eller en rejse til Gran Canaria ![]() Iøvrigt har jeg haft mit siden juni sidste år, kører næsten i døgndrift - børnene tænder kl 07:00 og konen slukker ved midnat. Uden hensyn til hvad der lige kører hvornår, bjælker logoer etc - uden nogen som helt form for problemer. Redigeret af nextgeneration - 18-April-2007 kl. 09:20 |
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
|
Ceto ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 68 |
![]() |
Enig jeg ville også hoppe på en af Panasonic´s nye modeller, men det er måske lige i overkanten og hoppe fra 37" til 50"
![]() |
|
Panasonic TH-42PX700
Panasonic EH-67 |
|
![]() |
|
lrev på jobbet ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2051 |
![]() |
"Nu har Pioneer 2006 modeller en del problemer, så netop den model kan ikke anbefales. Der er ingen rationel begrundelse for denne."
Hvilke "problemer" er det du hentyder til på Pioneer 507? (slettet - Ole) lrev Redigeret af Ole - 19-April-2007 kl. 01:03 |
|
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jamen der er nok mange meninger Jeg er selv tilhænger af pioneers meget gode og realistiske billede, det er dog en avanceret skærm som kan være svær at indstille korrekt så er man oppe i den klasse bør man have med at man får sin skærm ISF kalibreret efter 3-4 måneders indkørsel, men det vil også være hele investeringen værd. Jeg har selv den ældre model af Pioneers 506 xde og den kan da tit stå tændt på tv en søndag i både 8 og 10 timer uden problemer, det med burnin er efter min mening et mindre problem da hvis man endelig er så uheldig at få dem er noget som kun kan ses under særlige skærmbilleder (eks helt hvis skærm) og er derfor ikke noget man lægger mærke til ved alm tvkigning (typisk er det også noget der forsvinder af sig selv). der har ved 42" modellerne været en del skærme med "gardiner" men det er altså noget som kan ses mens skærmen er ny så hvis man får en skærm med det er det altså om at benytte sig af sin aftalte returret (og det må man bare sørge for at aftale i den butik man handler hvis ikke den købes på nettet), mht 50" skærmene har man tilsyneladende ikke de samme fejlprocenter som man har oplevet på 42" skærmene så jeg ville føle mig mere tryg ved at købe en 50" skærm fremfor en 42" plasmaskærm da de fleste plasmaproducenter har haft problemer med de mindre skærme i et eller andet omfang. Tjek evt priser hos fleggaard her http://www.fleggaard.dk/pl/Plasma_47.aspx der købte jeg min, så et godt bud kunne altså være Pioneer 507 XD den vil give dig en kanonggod tvoplevelse. (den analoge hedder 507 XA) Så jeg kan altså kun anbefale Pioneer udfra mine egne gode oplevelser med deres skærm, og den har været klart bedre end mine forventninger var da jeg i sin tid købte den Redigeret af rhsin - 18-April-2007 kl. 09:31 |
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
nextgeneration ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 16-September-2006 Status: Offline Point: 1052 |
![]() |
Århhh - jeg hoppede da fra en 28" CRT til en 50" - indrømmer "chokket ![]() ![]() Efter 10 måneder får man stadig det samme sus hver gang det tændes, det er der ikke meget HiFi udstyr der kan gøre efter .... Redigeret af nextgeneration - 18-April-2007 kl. 09:31 |
|
Panasonic 50PX600E Plasma TV
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |